Οι νέοι δασμοί που επιβλήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που τέθηκαν σε ισχύ στα τέλη Οκτωβρίου, προφανώς δεν ισχύουν για τα υβριδικά αυτοκίνητα
του Claudio Todeschini, απόδοση: Autotypos Team
Αυτό εξηγεί γιατί, τους τελευταίους μήνες, έγιναν εισαγωγές ηλεκτροκίνητων (μη Bev) μοντέλων από την Κίνα. Μια στρατηγική που πλέον οριοθετείται καλά με αριθμούς.
Είναι μόνο η αρχή
Σύμφωνα με στοιχεία της China Passenger Car Association, οι εξαγωγές στην Ευρώπη υπερτριπλασιάστηκαν σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο, αντιστρέφοντας την πτωτική τάση των πωλήσεων του 2023. Το τρίτο τρίμηνο του έτους, τα υβριδικά οχήματα από την Κίνα ήταν 18%, έναντι 9% το πρώτο τρίμηνο του 2024. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από την άλλη, μειώθηκαν από 62% σε 58%. Μια τάση που, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές, προορίζεται να παγιωθεί τους επόμενους μήνες.
Η αντεπίθεση των υβριδικών
Αν και το μερίδιο αγοράς τους είναι ακόμα μικρό, τουλάχιστον στην Ιταλία (3,1% σύμφωνα με τα στοιχεία i Unrae του Νοεμβρίου 2024), αυτό των plug-in υβριδικών είναι ένα από τα τμήματα στα οποία θα γίνει η πραγματική σύγκρουση μεταξύ Κίνας και Ευρώπης. Ένα παράδειγμα πάνω από όλα: το BYD Seal U DM-i, το πρώτο Phev του κινεζικού οίκου, κοστίζει 39.800 ευρώ, δέκα χιλιάδες ευρώ λιγότερο από το Tiguan e-Hybrid. Το Cupra Formentor, το οποίο ήταν το plug-in με τις περισσότερες πωλήσεις τον Νοέμβριο, κοστίζει 46.500 ευρώ. Το Jeep Renegade 4x ξεκινά από 43.400 ευρώ, 500 ευρώ περισσότερα από το Toyota C-HR (32.900 ευρώ).
Τι γίνεται με την Ευρώπη;
Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι «ένας τομέας που μπορεί να αναπτυχθεί πολύ, επίσης χάρη στις φθηνότερες προτάσεις που μπορούν να προέλθουν από κινεζικούς οίκους», εξηγεί ο Yale Zhang, διευθυντής της Automotive Foresight. Και επίσης η Geely εξήγησε, στο Reuters, ότι «η εισαγωγή νέων ηλεκτροκίνητων υβριδικών μοντέλων (όπως το Lynk & Co 01 restyling) είναι σύμφωνη με τα αιτήματα των πελατών και με τις τάσεις αγορών των τελευταίων μηνών».
Όλες οι ειδήσεις
Tα «κουμπιά» του χειμώνα: Ποια είναι τα σύμβολα τους στο αυτοκίνητο και τι σημαίνουν
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν ευκολότερα την αξία τους απ’ ότι τα θερμικά
Πρώτες εντυπώσεις από το τετρακίνητο υβριδικό Jeep Avenger 4xe