Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιθυμούν καθυστέρηση στους κανόνες του Brexit για την πρόσβαση χωρίς δασμούς στο Ηνωμένο Βασίλειο αναφέρουν οι Financial Times.
Ο ιδιοκτήτης της Vauxhall ζήτησε από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να επαναδιαπραγματευτεί την εμπορική συμφωνία για το Brexit, λόγω ανησυχιών ότι οι κανόνες για τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να απειλήσουν τη μελλοντική παραγωγή καθώς οι γερμανικές εταιρείες ανησυχούν ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά γρήγορα και ότι οι δασμοί θα ήταν «σημαντικό ανταγωνιστικό μειονέκτημα» για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.
Από το επόμενο έτος, τα ηλεκτρικά οχήματα που θα αποστέλλονται μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ θα πρέπει να προμηθεύονται το 45% των ανταλλακτικών τους από τις δύο περιφέρειες ή να αντιμετωπίζουν δασμούς 10%, σύμφωνα με τους «κανόνες προέλευσης» που ορίζονται στους όρους μετά το Brexit.
Καθώς πολλές από τις μπαταρίες εξακολουθούν να προέρχονται από την Ασία, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιθανό να παραβιάσουν το νέο όριο και να επιβαρυνθούν με το τιμολόγιο, για το οποίο προειδοποίησαν ο ιδιοκτήτης της Vauxhall και της Peugeot, Stellantis, ότι μπορεί να την αναγκάσουν να κλείσει το εργοστάσιό της στο Ηνωμένο Βασίλειο στο Ellesmere Port.
Ωστόσο ο βρετανός υπουργός οικονομικών, Τζέρεμι Χαντ, δήλωσε ότι οι υπουργοί εξακολουθούν να αισιοδοξούν ότι θα μπορούσε να γίνει μια συμφωνία με την Tata. Ένας άλλος αξιωματούχος επισήμανε στην εφημερίδα ότι ο Ρίσι Σουνάκ και ο Γκραντ Σαπς, υπουργός Ενέργειας, ηγούνται προσωπικά των συνομιλιών με την Τάτα, την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ινδία, «Θα μπορούσε ακόμα να έρθει στο Ηνωμένο Βασίλειο , έχουν κάνει καλή δουλειά», είπε ο αξιωματούχος.