Πως θα διαμορφωθεί η κατάσταση σε μια από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου – Τι σημαίνει για τους κατασκευαστές από Ευρώπη και Ιαπωνία
Ο Ντόναλντ Τραμπ ορκίστηκε και έγινε επίσημα ο 47ος πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών. Στην εναρκτήρια ομιλία του, έκανε λόγο για την αρχή μιας νέας, «χρυσής εποχής» για τη χώρα, την επιστροφή της Αμερικής στο «μεγαλείο για το οποίο ήταν πάντα προορισμένη». Ο νέος πρόεδρος ανακοίνωσε επίσης ότι έχει ήδη υπογράψει μια σειρά εκτελεστικών διαταγών και έχει ήδη δώσει τις εντολές που θα κατευθύνουν το έργο των ομοσπονδιακών υπηρεσιών. Ένα μέρος αυτών, αφορούν αυτοκίνητα, ειδικά ηλεκτρικά.
«Η Πράσινη Συμφωνία τελείωσε». Όπως είχε ήδη τονίσει κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του, ο Τραμπ επιβεβαίωσε την πρόθεσή του να αποσυρθούν οι ΗΠΑ από την «Πράσινη Συμφωνία» για την ενεργειακή μετάβαση: «Θα ανακαλέσω την εντολή για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τις επιδοτήσεις για την αγορά τους (στην πραγματικότητα δηλαδή τις πολιτικές Μπάιντεν). Οι Αμερικανοί πολίτες θα μπορούν να αγοράσουν το αυτοκίνητο που θέλουν».
Η κίνηση αυτή, σύμφωνα με τον πρόεδρο, «θα μας επιτρέψει να προστατεύσουμε την αυτοκινητοβιομηχανία και τους αμερικανούς εργαζόμενους σε αυτή». Ο Τραμπ τόνισε για άλλη μια φορά ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι η χώρα με τους μεγαλύτερους πετρελαϊκούς πόρους και ως εκ τούτου θα εκμεταλλευτούν όλα τα διαθέσιμα κοιτάσματα, κάτι απαραίτητο για να «πέσουν οι τιμές και να μειωθεί ο πληθωρισμός».
Ο Τραμπ αναφέρθηκε επίσης σε μια νέα ομοσπονδιακή υπηρεσία, σκοπός της οποίας θα είναι η είσπραξη ενός «τεράστιου χρηματικού ποσού» που θα προέρχονται από τους δασμούς οι οποίο ήδη επιβάλλονται ή πρόκειται να επιβληθούν, σε εισαγόμενα προϊόντα.
Τι μπορούν να σημαίνουν όλα αυτά; Αρχικά, ότι σκοπός του Τραμπ είναι να ενισχύσει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, αποδεσμεύοντας την από τις επιταγές για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, δίνοντας της μια ευκαιρία να συνεχίσει με θερμικούς κινητήρες. Το ότι οι ΗΠΑ αποχώρησαν ουσιαστικά και από την Συμφωνία του Παρισιού, πιθανόν σημαίνει ότι και η εγχώρια βιομηχανία θα έχει μια πιο «ελαστική» αντιμετώπιση σε ότι αφορά στους ρύπους και στα παράγωγα της, με ότι θετικό αντίκτυπο μπορεί να έχει αυτό στο λειτουργικό της κόστος.
Είναι πάντως προφανές, ότι οι κινήσεις Τραμπ αφορούν καθαρά στο εσωτερικό των ΗΠΑ, καθότι αν το παραγόμενα οχήματα από την αυτοκινητοβιομηχανία της Αμερικής, δεν συμπλέουν με τις προδιαγραφές άλλων μεγάλων αγορών, οποιαδήποτε εξαγωγική απόπειρά είναι αδύνατη.
Αυτός όμως ήταν και ο σκοπός του Τραμπ όπως ήδη αναφέρθηκε, το να γίνουν και πάλι ισχυρές οι αμερικανικές εταιρείες στη χώρα τους και πέρα από την βοήθεια που θα τους δοθεί, θα προστατεύονται επίσης από την επιβολή δασμών στα εισαγόμενα οχήματα, καθιστώντας τα μη ανταγωνιστικά σε τιμές.
Όλο αυτό λοιπόν, πέραν από την Κίνα, που από προεδρίας Μπάιντεν είχε μπει στο στόχαστρο, αφορά τις ευρωπαϊκές και τις ιαπωνικές κατασκευάστριες που έχουν επιτύχει μια δυναμική διείσδυση στην αγορά των ΗΠΑ και είναι πολύ πιθανόν να απολέσουν σημαντικά ποσοστά από τα μερίδια τους, λόγω του ισχυρού ανταγωνισμού.
Όλες οι ειδήσεις
Suzuki: Επιστροφή του GSXR; Η Suzuki αφήνει τη φαντασία να οργιάζει
Τι κάνει το “Β” στον επιλογέα ταχυτήτων; Πότε το χρησιμοποιούμε;
Συγχώνευση υπό όρους: Πανάκριβη απαίτηση της Honda απέναντι στην Nissan