Πως οι δασμοί και τα… κουλουβάχατα της παγκόσμιας αγοράς έφεραν κοντά τις δύο ιαπωνικές εταιρείες
Η Honda εξετάζει το ενδεχόμενο να προμηθεύεται από την Toyota τις μπαταρίες για τα υβριδικά της μοντέλα που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες, ως μια λύση στους δασμούς που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ. Η συμφωνία αυτή, αν τελικά «κλείσει», προβλέπει ότι περίπου 400.000 οχήματα της Honda θα εξοπλίζονται με μπαταρίες της Toyota.
Η κίνηση αντιπροσωπεύει μια σημαντική στρατηγική αλλαγή για τη Honda, η οποία διέθεσε 308.000 υβριδικά μοντέλα της στις ΗΠΑ το 2024, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 22% των συνολικών πωλήσεών της σε αυτήν την αγορά.
Η Honda, προμηθεύεται επί του παρόντος τις μπαταρίες της κυρίως από την Ιαπωνία και την Κίνα, αλλά αναζητά εναλλακτικές λύσεις για να αποφύγει τους υπάρχοντες και τους πιθανούς νέους δασμούς μελλοντικά. Ακόμα και αν ένα αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο σε χώρα για την οποία δεν ισχύουν δασμοί, ο εξοπλισμός του με ανταλλακτικά και επί μέρους στοιχεία από την Κίνα, το βάζουν στη «μαύρη λίστα».
Οι μπαταρίες για υβριδικά Honda που προορίζονται για τις ΗΠΑ θα μπορούσαν να παραχθούν στο νέο εργοστάσιο της Toyota στη Βόρεια Καρολίνα, που αναμένεται να λειτουργήσει πολύ σύντομα. Η Toyota έχει επίσης δηλώσει ότι θα παράγει μπαταρίες σε εργοστάσιο της LG στο Μίσιγκαν σε μια συμφωνία ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Από την πλευρά της η Honda, εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να αυξήσει την παραγωγή οχημάτων στις γραμμές παραγωγής των δικών της εργοστασίων στις ΗΠΑ και να αναδιοργανώσει τις εφοδιαστικές αλυσίδες, αποκλείοντας τα μεξικάνικα και καναδικά προϊόντα, που θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία περίπου 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Όλες οι ειδήσεις
Τι είναι η ιπποδύναμη στα αυτοκίνητα μας; Ισούται με αντίστοιχο αριθμό πραγματικών αλόγων;
H Stellantis συνεργάζεται με σουηδική εταιρεία που δημιουργεί microcar τύπου… IKEA
Η Tesla τρώει… «πόρτα» στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Βανκούβερ