Ο Michael Mauer, επικεφαλής σχεδιασμού των, VW και Porsche, λέει πως τα κινέζικα startups αναγκάζουν τους γερμανούς να γίνουν πιο τολμηροί.
Ο Mauer παραδέχεται πως η «μανία» των Κινέζων για συναρπαστικά και φουτουριστικά σχέδια αναγκάζει τους Γερμανούς σχεδιαστές να γίνουν πιο ανοιχτόμυαλοι. Αυτό σε μια εποχή που η Volkswagen έχει χάσει πια το προβάδισμα στην κινέζικη αγορά, με κατασκευαστές EV όπως η Tesla και η Xpeng να κερδίζουν ολοένα περισσότερο έδαφος. «Αυτά τα startups, χωρίς παρελθόν, μπορούν λειτουργούν εντελώς διαφορετικά», είπε στο Bloomberg ο Michael Mauer. «Αυτό το βλέπω σα κάτι θετικό ως σχεδιαστής, γιατί αναγκάζει όσους είναι μέλη του διοικητικού συμβουλίου να είναι πιο ανοιχτόμυαλοι».
Ο γερμανικός κολοσσός φυσικά δεν μένει με τα χέρια σταυρωμένα, με τον CEO της VW Group, Oliver Blume, να λέει πως ο σχεδιασμός είναι εκ των προτεραιοτήτων της εταιρείας. Μεταξύ άλλων, η αισθητική θα βοηθήσει στο να αυξηθούν οι πωλήσεις όλων των μαρκών που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα της VW, με την «μπαγκέτα» να περνά στα χέρια των Γερμανών σχεδιαστών.
Η εν λόγω αλλαγή πλεύσης είναι εμφανής, με τον Blume να ωθεί μάρκες όπως, Skoda, Cupra, Audi και VW να βάλουν περισσότερη φαντασία στα σχέδιά τους. Στόχος είναι η αναβίωση ιστορικών μοντέλων όπως το VW Golf, αλλά και η αύξηση της ζήτησης για τα νέα EV. Αυτό, φυσικά, δεν είναι κάτι απλό, με τον Mauer να εξηγεί πως η σχεδίαση ενός δυναμικού και φουτουριστικού αυτοκινήτου είναι δύσκολη και απαιτεί την πλήρη προσοχή των υπεύθυνων. «Έχω πάντα την εικόνα στο κεφάλι μου αυτής της πέτρας που ρίχνεις στο μέλλον», είπε. «Το ερώτημα είναι πόσο μακριά θα την πετάξω; Το να χτυπήσω με αυτή το σωστό σημείο, το οποίο θα είναι μακριά στο μέλλον, αλλά όχι πολύ μακριά, είναι μια πραγματική πρόκληση».
Ο Mauer λέει πως οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης, καθώς πρέπει να καταφέρουν να συνδεθούν με τους Κινέζους αγοραστές, τόσο από άποψη αισθητικής, όσο και με τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Ο επικεφαλής σχεδιασμού VW και Porsche δεν πιστεύει πως η κατάσταση είναι τραγική, αλλά λέει πως το πιο σημαντικό είναι όλα να γίνουν σωστά.
«Η επιτυχία που είχε η Volkswagen οφειλόταν, κατά τη γνώμη μου, στο γεγονός ότι υπήρχε μεγάλη έμφαση στη σχεδίαση και την ποιότητα σχεδίασης», είπε ο Mauer. «Ο σχεδιασμός δεν είναι σίγουρα το μεγαλύτερο πρόβλημα στην εταιρεία, αλλά είναι ένας τομέας όπου μπορώ ακόμα να πετύχω πολλά με σχετικά λίγους πόρους».
Πηγή: www.carscoops.com