Τα «αντίμετρα» που πρόκειται να λάβει η Κίνα ως απάντηση, μπορεί να έχουν άμεσες συνέπειες και για τη χώρα μας
Το «θρίλερ» με τον εμπορικό πόλεμο που έχει ξεσπάσει μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Κίνας καλά κρατεί. Εν τάχει, αν έχετε χάσει τα προηγούμενα… επεισόδια, η ΕΕ, διαβλέποντας την επικείμενη σινική επέλαση στην αγορά, που ήδη έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα σε παραδοσιακές και άλλοτε κραταιές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, κατηγόρησε την Κίνα για αθέμιτο ανταγωνισμό, θεωρώντας ότι οι κινεζικές εταιρείες λάμβαναν (και λαμβάνουν) κρατικές επιχορηγήσεις, προκειμένου να διεισδύσουν δυναμικά στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.
Ξεκίνησε μάλιστα έρευνα, ζητώντας από τις κατασκευάστριες της Κίνας, να προσκομίσουν έγγραφα προκειμένου να διαπιστωθεί το ύψος των επιχορηγήσεων που έχουν δεχθεί. Η ΕΕ είχε ήδη αποφασίσει να επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά κινεζικά αυτοκίνητα, ωστόσο υπήρχε και κάτι άλλο. Αν οι κατασκευάστριες από τη Κίνα συνεργάζονταν και παρείχαν τα έγγραφα που είχαν ζητηθεί, θα «έπεφταν στα μαλακά» με τους πρόσθετους δασμούς να μην υπερβαίνουν το 20%. Αν αρνούνταν να συνεργαστούν, η «τιμωρία» θα ήταν πολύ μεγαλύτερη, ξεπερνώντας το 30% σε πρόσθετους δασμούς.
Η Κίνα δεν έμεινε φυσικά με σταυρωμένα χέρια και απείλησε με «αντίμετρα» στην περίπτωση που οι πρόσκαιροι αρχικά δασμοί της Ευρώπης, λάμβαναν μόνιμο χαρακτήρα. Η πρόταση για την μονιμοποίηση του μέτρου υπερψηφίστηκε στο Ευρωκοινοβούλιο και –θεωρητικά-, από 01/11, οι δασμοί στα κινέζικα αυτοκίνητα είναι στάνταρ, μετά από μια δοκιμαστική περίοδο.
Υπάρχει όμως μια εξέλιξη της τελευταίας στιγμής, καθότι ευρωπαίοι αξιωματούχοι έχουν μεταβεί, μετά από πρόσκληση της Κίνας, στο Πεκίνο, σε μια ύστατη προσπάθεια να βρεθεί λύση στο θέμα αυτό. Να σημειώσουμε εδώ, ότι μέσα στο καλοκαίρι που μας πέρασε, είχαν προηγηθεί άλλες εννέα παρόμοιες συναντήσεις, που «ναυάγησαν».
Πέραν της «τελευταίας ευκαιρίας» του όλου θέματος, οι μοχλοί πίεσης και τα διαπραγματευτικά χαρτιά των δύο πλευρών, είναι τα εξής:
-Η ΕΕ πάει στο Πεκίνο με το «χαρτί» της πτώσης στις πωλήσεις των ηλεκτρικών από την Κίνα. Συγκεκριμένα, ο Σεπτέμβριος ήταν ο τρίτος μήνας στη σειρά που σημειώθηκε υποχώρηση. Υπενθυμίζουμε ότι πρόσκαιροι δασμοί, έχουν τεθεί σε ισχύ από τα μέσα του καλοκαιριού, οπότε προφανώς το μέτρο δουλεύει, ως προς τα συμεφέροντα της Ευρώπης.
-Η Κίνα από τη πλευρά της, υποδέχεται του ευρωπαίους με απειλές για δασμούς – αντίμετρα σε προϊόντα που εισάγει από την ΕΕ, καθώς και στα πολυτελή ευρωπαϊκά αυτοκίνητα που πωλούνται στην κινεζική αγορά. Η κινεζική αγορά απορροφά ένα πολύ μεγάλο μέρος της ευρωπαϊκής παραγωγής στη συγκεκριμένη κατηγορία. Το τρίτο «χαρτί» που έχει να παίξει η Κίνα, και το οποίο τελικά αφορά και εμάς, είναι η απειλή για παύση όλων των επενδύσεων που ήδη «τρέχει» ή έχει προγραμματίσει να κάνει, στα κράτη – μέλη της ΕΕ, που ψήφισαν «υπέρ» στην νομιμοποίηση των δασμών και η Ελλάδα, συγκαταλέγεται σε αυτές.
Όλες οι ειδήσεις
H Κίνα ασφαλτόστρωσε αυτοκινητόδρομο 160 χλμ. με drone και αυτόνομα ρομπότ!
Δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα – Προβληματίζεται η ΕΕ
ΕΕ: H Ελλάδα «καίει» την Κίνα στην ψηφοφορία για την επιβολή δασμών στα ηλεκτρικά