EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο δρόμος με τις περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας στον κόσμο

o-dromos-me-tis-perissoteres-lorides-kykloforias-ston-kosmo-641663

Το ρητό : «Όλα είναι μεγαλύτερα στο Τέξας» ισχύει και για τους αυτοκινητόδρομους; Η απάντηση δεν είναι ξεκάθαρη.

Ο αυτοκινητόδρομος Katy Freeway στο Huston είχε χαρακτηριστεί ως ο δεύτερος χειρότερος δρόμος της Αμερικής σε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αλλά το 2008 υλοποιήθηκε ένα έργο 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ο Katy, επίσημα «I-10», απέκτησε συνολικά 26 λωρίδες κυκλοφορίας. Μπορεί να μας φαίνεται εξωπραγματικός ο αριθμός, αλλά στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού υπάρχει ακόμη ο «I-75» στην Atlanta με 15 λωρίδες και ο «I-405» στο Los Angeles με 14 λωρίδες κυκλοφορίας. Βέβαια πρέπει να αναφέρουμε μετρούν και τις επιπλέον λωρίδες επιτάχυνσης που συγχωνεύονται στον αυτοκινητόδρομο.

Και η Ασία διεκδικεί το ρεκόρ. Τον Οκτώβριο του 2015 έκανε το γύρο του κόσμου η είδηση για ένα τεράστιο μποτιλιάρισμα στον αυτοκινητόδρομο G4 της Κίνας έξω από το Πεκίνο. Το πρόβλημα ήταν ότι οι 50 λωρίδες κυκλοφορίας μειώνονταν σε μόλις (!) 20. Όμως υπήρχε μια σημαντική λεπτομέρεια. Υπήρχαν όντως 50 σειρές αυτοκινήτων στο μποτιλιάρισμα, αλλά στην πραγματικότητα ήταν σε έναν σταθμό διοδίων με καμιά δεκαριά ταμεία. Επομένως δεν μπορούν να υπολογιστούν σαν λωρίδες κυκλοφορίας αυτοκινητόδρομου.

Ο Καναδάς έχει τον δικό του τεράστιο δρόμο. Ο πιο πολυσύχναστος αυτοκινητόδρομος της Βόρειας Αμερικής, ο King’s Highway 401 στο Ontario εξυπηρετεί καθημερινά σχεδόν μισό εκατομμύριο ανθρώπους. Κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο Pearson, ο δρόμος έχει πλάτος 18 λωρίδων. Αν μετρήσουμε και τους παράλληλους δρόμους που καταλήγουν στον αυτοκινητόδρομο, έχει πλάτος μεγαλύτερο από τον Katy. Αν όχι, τότε έχει τον ίδιο αριθμό λωρίδων. Τουλάχιστον μέχρι κάποιος να σκεφτεί να καταρρίψει το ρεκόρ, προσθέτοντας μια λωρίδα ακόμα σε έναν από τους δύο δρόμους!

Όμως πριν βιαστούμε να μετρήσουμε λωρίδες στους Ελληνικούς δρόμους πρέπει να ξέρουμε ότι η αύξηση των λωρίδων, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, δεν μειώνει τελικά το μποτιλιάρισμα. Αντίθετα η προσθήκη λωρίδων, μακροπρόθεσμα, αυξάνει την «ζήτηση» και κατά συνέπεια την κυκλοφορία. Μετά τη διεύρυνση του αυτοκινητόδρομου Katy, ο χρόνος που χρειάζεται για να τον διασχίσει κάποιος σε ώρα αιχμής αυξήθηκε κατά 30-55%.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο