Νίκη εκτός έδρας για την Toyota στη Μόντσα, ενώπιον 60000 σχεδόν τιφόζι της Ferrari στην 6ωρη δοκιμασία επί λομβαρδικού εδάφους. Δεύτερη θέση για τη Ferrari και πρώτο πόντιουμ με την τρίτη θέση για το εκπληκτικό Peugeot 9×8 Hypercar του Πολ Ντι Ρέστα. Νίκη για την Porsche 911 και τίτλος για την Chevy Corvette στα GT.
Του Σπύρου Πέττα,
Όλα κρίθηκαν από τις μάλλον διαβλητές παρεμβάσεις της αρχής του Σπορ, Fia, μέσω του διαβόητου θεσμού “Balance of Performance” (Bop) μετά τις 24 ώρες του Λε Μαν, όπου υπενθυμίζουμε, είχε κυριαρχήσει η Ferrari 499 p Hypercar του Αλεσάντρο Πιεργκουίντι.
Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε από τη Fia, αυτή, και η έτερη 499 p του Αντόνιο Φουόκο, να φορτωθούν με επιπλέον 5 κιλά έρματος (φτάνοντας έτσι τα συνολικά 1069 κιλά), να μειωθεί η ηλεκτρική ενέργεια που εκλύει ο μοναδικός, εμπρόσθια τοποθετημένος, ηλεκτροκινητήρας κατά 8 Megajoule (από τα 901 έπεσε στα 893), καθώς και η μέγιστη ισχύς του θερμικού (V6 turbo χωρητικότητας 2,9 λίτρων με μπλοκ προερχόμενο από τη Ferrari 296 Gtb δρόμου) κινητήρα κατά 12 ολόκληρα Kilowatt (από τα 509 KW έπεσε στα μόλις 497 KW).
Έτσι, η “σφαγμένη” από τους κανονισμούς της Fia (βλέπετε δεν συμβαίνει μονάχα στην F1.) Ferrari, δεν μπορούσε κάτι καλύτερο από τη δεύτερη θέση, με τους Φουόκο, Μολίνα και Νίλσεν (με την 499 p νούμερο 50), μάλιστα, να προβληματίζουν το νικητήριο Toyota GR010 Hybrid νούμερο 7 των Κομπαγιάσι, Λόπεζ, Κόνγουεϊ, προς το τελείωμα της 6ωρης αναμέτρησης.
Η εργοστασιακή Toyota, μάλιστα, μετά το Λε Μαν είχε απειλήσει εμμέσως πλην σαφώς τη Fia, ότι θα αποχωρήσει από το Wec για το 2024, και η τελευταία μάλλον υπέκυψε σε αυτές τις απειλές, καθώς το Bop έκρινε για τα GR010 Hybrid, το ίδιο μεν βάρος (παρέμεινε στα 1080 κιλά), την ίδια ηλεκτρική ενέργεια (908 ολόκληρα Megajoule) ενώ όσον αφορά τη μέγιστη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα, εκεί αποφασίστηκε μια ελαφρά μείωση της τάξης των 5 Kilowatt, πέφτοντας πλέον στα συνολικά 507 ολόκληρα Kilowatt.
Κατά τα άλλα, η θριαμβέυτρια του Λε Μαν, η Ferrari 499 p νούμερο 51, του συγκλονιστικού εκ νέου Αλεσάντρο Πιεργκουίντι, του επίσης τρομερού Τζέιμς Καλάντο και του Αντόνιο Τζοβινάτσι εμβολίστηκε στο πρώτο σικέιν από πίσω από το Toyota νούμερο 8 του Μπουεμί στην εκκίνηση, γύρισε κι έτσι έχασε πάρα πολύ έδαφος, και μονάχα έπειτα από μια μανιασμένη ανάκαμψη των παραπάνω οδηγών, κατάφερε τελικά να πλασαριστεί στην 5η τελική θέση. Η συναρπαστική συνέχεια θα δοθεί στο Φούτζι στην Ιαπωνία, στις 10 Σεπτεμβρίου.
Όλες οι ειδήσεις