Το Mazda MX-5 σημαίνει πρώτης γενιάς σιγά σιγά μετατρέπεται σε κλασσικό αυτοκίνητο, κάνοντας την νεοσύστατη Ιταλική εταιρεία “Gorgona Cars” να δημιουργήσει μία μοναδική μετατροπή, ακολυθώντας την τάση των restomods.
To Concept NM είναι ένα MX-5 πρώτης γενιάς το οποίο μετατράπηκε σε ένα μονοθέσιο speedster, με βελτιώσεις στο σασί του και τον μοντέρνο κινητήρα Mazda Skyactiv-G, από το καινούργιο MX-5.
H εταιρεία που βασίζεται στη Ρώμη ιδρύθηκε από τον μηχανικό David Galliano και τον δημοσιογράφο αυτοκινήτου Omar Abu-Eideh, ο οποίος οραματιζόταν τη βελτίωση του MX-5 πρώτης γενιάς, διατηρώντας όμως την κεντρική του ιδέα. Πολύ έξυπνα, αποκάλυψε το NM Concept (που σημαίνει Naked Monoposto) κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης συνάντησης Mazda MX-5, στον αυτοκινητόδρομο της Modena.
Μπορεί να βασίζεται στο MX-5 πρώτης γενιάς, αλλά το NM Concept έχει μία πληθώρα αισθητικών και μηχανικών αναβαθμίσεων. Εξωτερικά, επιλέχθηκε η εμφάνιση ενός μονοθέσιου barchetta, εμπνευσμένο από το Mazda Miata M Roadster του 1995, το Miata Mono-Posto του 200 και το MX-5 Speedster, μερικά concept cars της εταιρείας.
Το παρμπρίζ και η οροφή έχουν αφαιρεθεί πλήρως, με ένα καπάκι στα χρώματα του αμαξώματος να καλύπτει την υπόλοιπη καμπίνα, αφήνωντας εκτεθειμένη μονάχα τη θέση του οδηγού. Υπάρχει ένα αεροδυναμικό …καρούμπαλο πίσω από το προσκέφαλο του οδηγού και μία διακριτική, ενσωματωμένη αεροτομή, όμοια με αυτή του Mazda M2-1006 Cobraster concept. Το καπώ, τα εμπρός φτερά και οι πόρτες, μπορούν προαιρετικά να κατασκευαστούν από ανθρακονήματα.
Οι λιγότερο εμφανείς αλλαγές περιλαμβάνουν μία σχισμή κάτω από το καπώ για βελτιωμένη ψύξη του κινητήρα, νέο προφυλακτήρα εμπρός, φώτα LED, μικρότερες πόρτες, νέους καθρέπτες και ένα αεροδυναμικό πάτωμα. Όλες οι νίκελ λεπτομέρειες του αμαξώματος έχουν βαφτεί μαύρες ματτ, κάνοντας μία ενδιαφέρουσα αντίθεση με το έντονο κίτρινο χρώμα του αμαξώματος και τις σκούρες ζάντες 15 ιντσών Enkei RPF1.
Στο εσωτερικό, βλέπουμε ένα αγωνιστικό bucket κάθισμα από την RCC, με ζώνη τεσσάρων σημείων, αλλά και ένα τιμόνι της Momo και επενδύσεις από alcantara. Πιστό στην ιδεολογία του MX-5 σχετικά με το χαμηλό βάρος, δεν υπάρχει σύστημα κλιματισμού, ηχοσύστημα και infotainment! Η συνολική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών περιορίζεται στα 160 λίτρα.
Κλασσικό look, μοντέρνο υπόστρωμα
Πιο σημαντική από το καλόγουστο αμάξωμα είναι η αναβάθμιση στο μηχανικό κομμάτι. Κάτω από το καπώ, βρίσκεται ο δίλιτρος ατμοσφαιρικό SkyActiv-G από το μοντέρνο MX-5, με απόδοση 181 ίππων και 205ΝΜ ροπής. Η κίνηση περνά στους πίσω τροχούς μέσα από ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και ένα διαφορικό που κλειδώνει, τα οποία έχουν παρθεί επίσης από το νέο MX-5. Η εταιρεία δεν ανακοίνωσε τα στοιχεία των επιδόσεων του, αλλά με βάρος 830 κιλών, περιμένουμε να είναι πολύ πιο γρήγορο από ένα τυπικό MX-5.
Πέρα από την αναβάθμιση του συστήματος κίνησης, το μοντέλο απολαμβάνει ένα σασί με την διπλάσια στιβαρότητα σε σχέση με το μοντέλο στο οποίο βασίζεται. Αυτό επιτυγχάθηκε με ψηλότερα πλαϊνά μαρσπιέ (για αυτό και οι μικρότερες πόρτες), σκληρότερα υπο-πλαίσια εμπρός και πίσω, αλλά και διάφορες ενισχύσεις στο κάτω μέρος της πλατφόρμας. Η οδηγική αίσθηση αναβαθμίστηκε και με τις ρυθμιζόμενες coilover αναρτήσεις και ένα ισχυρότερο σύστημα φρένων.
Το NM Concept δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο επίδειξης, καθώς η Gorgona Cars σκοπεύει να λάβει έγκριση για να κινηθούν στο δρόμο και να παράγει έναν μικρό αριθμό αντιτύπων, εφόσον υπάρχει αρκετή ζήτηση. Οι τιμές του θα ξεκινούν περίπου από τις 70.000€ (συν ΦΠΑ), χωρίς να υπολογίζουμε την τιμή αγοράς του αυτοκινήτου-δότη. Αυτό είναι ακριβότερο από κάθε MX-5 που θα μπορούσαμε να παραγγείλουμε από την Mazda, αλλά η τιμή δικαιολογείται από την έκταση των μετατροπών και την χαμηλής παραγωγής, χειροποίητη διαδικασία παραγωγής.