EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μοιάζει με τρένο υψηλών ταχυτήτων αλλά κινείται στην άσφαλτο!

moiazei-me-treno-ypsilon-tachytiton-alla-kineitai-stin-asfalto-714913

Το φιλικό προς το περιβάλλον φορτηγό που συνδυάζει υψηλή τεχνολογία και μοναδική, σοφιστικέ σχεδίαση

Θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί το φορτηγό σε μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, μόνο που το Kenworth SuperTruck 2 είναι πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα από ότι θα υπέθετε κανείς αντικρίζοντας το. Αποτελεί ένα concept της Kenworth για τις οδικές μεταφορές στο –κοντινό- μέλλον και έχει σχεδιαστεί από το μηδέν με κυρίαρχη συνιστάμενη την φιλική προς το περιβάλλον λειτουργία.

Για να εξυπηρετηθεί αυτός ο σκοπός έχει υπάρξει μια γενικότερη αναθεώρηση… στα πάντα, συγκριτικά με την κλασική φόρμα των φορτηγών που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Ξεκινώντας από το πιο εντυπωσιακό στοιχείο, την σχεδίαση της καμπίνας του τράκτορα, οι ομοιότητες με τα τρένα υψηλών ταχυτήτων δεν είναι τυχαία.

Μπορεί το SuperTruck2 να μην αγγίζει τις τρίτες και τέταρτες εκατοντάδες χιλιομέτρων σε τελική αλλά με μετωπική επιφάνεια ανάλογη ενός τρένου, χρειαζόταν μια παρόμοια αεροδυναμική προσέγγιση ώστε να υπάρχει η λιγότερη δυνατή αντίσταση από τον αέρα κατά την κίνηση και να εξοικονομούνται καύσιμα.

Η σφηνοειδής –τηρουμένων των αναλογιών για φορτηγό- διαμόρφωση της καμπίνας αλλά και η έκταση των επιφανειών αυτής πολύ χαμηλά, ώστε να καλύπτονται όσο το δυνατόν περισσότερο οι τροχοί, εξυπηρετούν ακριβώς την εξομάλυνση της ροής του αέρα. Επιπρόσθετα, το φορτηγό εξοπλίζεται με σύστημα αυξομείωσης του ύψους του μέσω των αναρτήσεων, έτσι ώστε όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, να χαμηλώνει όσο τον δυνατόν περισσότερο για να μειώνεται το ρεύμα του αέρα που διατρέχει το κάτω μέρος του.

Είναι τόσο μεγάλη η προσοχή που έχει δώσει η Kenworth στην αεροδυναμική, που αφαίρεσε ακόμα και τους μεγάλης επιφάνειας συμβατικούς καθρέπτες αντικαθιστώντας τους με κάμερες, που προβάλουν τις καταγραφές τους σε δυο οθόνες, εκατέρωθεν του οδηγού, στο εσωτερικό της καμπίνας.  Σύμφωνα με την εταιρεία, το SupeTruck2 επιτυγχάνει κατά 48% μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση σε σχέση με τον μέσο όρο των κλασικών φορτηγών.

Σε ότι αφορά στην καμπίνα τώρα, οι ομοιότητες με τα τρένα συνεχίζονται, αφού η θέση οδήγησης είναι κεντρικά τοποθετημένη, με το χειριστή του οχήματος να περικλείεται από παραβολικής διάταξης, όπως τo περιγράφει η Kenworth, γυάλινες επιφάνειες, προσφέροντας ένα πολύ ευρύ πεδίο θέασης του δρόμου. Στο πίσω μέρος της καμπίνας βρίσκεται φυσικά η κουκέτα του οδηγού, με το πτυσσόμενο κρεβάτι και το τραπέζι να προσφέρον δυνατότητες διαμόρφωσης του χώρου, αναλόγως των αναγκών.

Η ισχύς του φορτηγού παράγεται από τον Paccar MX-11, έναν εξακύλινδρο σε σειρά turbo diesel κινητήρα χωρητικότητας 10,8 λίτρων, με απόδοση 440 ίππους και… 2300 Nm ροπής. Το μοτέρ συνδυάζεται με  υβριδικό σύστημα 48V του οποίου η συνδρομή στην παραγωγή ισχύος είναι μικρή. Ο ρόλος του είναι να λειτουργεί αντλίες, ανεμιστήρες και συμπιεστές, κυρίως στο σύστημα ψύξης και στην υποβοήθηση του τιμονιού, ώστε να απαλλάσσει τον θερμικό κινητήρα από τις απώλειες που θα προκαλούνταν μέσω της μηχανικής τους κίνησης.

Το αποτέλεσμα είναι και σε αυτή την περίπτωση η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, σε έναν κινητήρα που ήδη είναι κατά 10% πιο αποδοτικός σε σύγκριση με αντίστοιχης χωρητικότητας και απόδοσης μηχανικά σύνολα.  Επιπρόσθετα, όταν το φορτηγό βρίσκεται σε στάση, η αποθηκευμένη στις μπαταρίες του υβριδικού  συστήματος ενέργεια, εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες για την άνετη διαβίωση του οδηγού.

Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί επίσης στο βάρος, δηλαδή στην μείωση του, για να είμαστε ακριβείς. Το SuperTruck 2 σε πλήρη διαμόρφωση με τράκτορα και επικαθήμενο, ζυγίζει 3,2 τόνους λιγότερους συγκριτικά με μια παρόμοια διάταξη συμβατικού φορτηγού, σταματώντας την ζυγαριά στους 11,8 τόνους.

Ενδεικτικό της προσοχής που έχει δώσει η Kenworth και σε αυτό τον τομέα, είναι ότι εξέλιξε μια σειρά νέων ελαστικών, που κόβουν αλλά 161 κιλά από την δεκάδα των τροχών που χρησιμοποιεί το φορτηγό και το επικαθήμενο αθροιστικά, προσφέροντας παράλληλα πολύ μικρή αντίσταση στην κύλιση.

Τέλος, το SupeTruck2, έχει σχεδιαστεί με τρόπο τέτοιο, ώστε να μπορεί να δεχθεί εύκολα διάφορα είδη καυσίμων ή και άλλες μορφές στοιχείων παραγωγής ενέργειας, όπως κυψέλες καυσίμου, κίνηση με υδρογόνο, αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο.

Όλες οι ειδήσεις

Ανακοινώθηκαν οι τιμές των νέων Smart #1 και #3 στην Ελλάδα

Το Nissan Juke επιστρέφει ανανεωμένο και ακόμα πιο δυναμικό

Κινητήρας: Ποια είναι τα πιθανά αίτια υπερθέρμανσης του

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο