Με τη βοήθεια της τεχνολογίας Φόρμουλα 1, η νέα Mercedes-AMG S63 Performance του 2023 έρχεται πιο ισχυρή από ποτέ.
Η νέα S63 διατηρεί τον V8 κινητήρα 4,0 λίτρων, προσθέτοντας και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η – τοποθετημένη πάνω από τον πίσω άξονα – μπαταρία μπορεί να είναι μικρή, αλλά η ισχύς 13,1 kWh είναι αρκετή για να παρέχει αυτονομία 33 χλμ. Η AMG, ωστόσο, δεν στέκεται τόσο στην αυτονομία, αλλά δίνει έμφαση στην απόδοση. Ενώ η S63 της προηγούμενης γενιάς απέδιδε 603 ίππους και 900 Nm ροπής στην facelift έκδοση, το νέο μοντέλο συνδυάζει τον ισχυρό V8 κινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων, ανεβάζοντας την συνολική ισχύ στους 791 ίππους και 1.430(!) Nm ροπής.
Η τετρακίνητη έκδοση, 4Matic, της προηγούμενης γενιάς επέτρεπε στο αυτοκίνητο να επιταχυνθεί από τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, η κατά 60% αύξηση της ροπής στο νέο μοντέλο μειώνει αυτόν τον ήδη εντυπωσιακό χρόνο κατά 0,2 δευτερόλεπτα. Ο χρόνος των 3,3 δευτερολέπτων ακούγεται ακόμα πιο εντυπωσιακός άμα λάβουμε υπόψιν και τα 500 κιλά παραπάνω που «κουβαλάει» η νέα S63. Ο εν λόγω χρόνος είναι κατά 1,5 δευτερόλεπτα μειωμένος σε σχέση με την S580 των 496 ίππων, και 1,2 δευτερόλεπτα λιγότερος από τον αντίστοιχο της Maybach S680 των 604 ίππων. Η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα, αλλά μπορεί και να αυξηθεί στα 290 χλμ./ώρα με το AMG Driver’s Package.
Από την άλλη πλευρά, η αερανάρτηση με ηλεκτρομηχανικές αντιστρεπτικές ράβδους, προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες, σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, κεραμικά φρένα και ενεργές βάσεις κινητήρα, διατίθενται στάνταρ. Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τα μπορεί να τα συναντάμε συνήθως σε μοντέλα AMG, αλλά όχι σε ένα …πολυτελές σεντάν.
Όσον αφορά τον εξωτερικό σχεδιασμό, η γρίλια “Panamericana” κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή της σε μοντέλο S-Class. Επίσης, η νέα S63 διαθέτει μπροστινό προφυλακτήρα σχεδιασμού “jet-wing”, μεγάλες πλαϊνές εισαγωγές, τραπεζοειδείς απολήξεις εξάτμισης σε κάθε πλευρά του διαχύτη, σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου με διάμετρο 20 ή 21 ιντσών και φυσικά – ένα σήμα «S63» στο πορτμπαγκάζ.
Το εσωτερικό της νέας S63 φέρει επίσης το μαγικό άγγιγμα της AMG. Αυτό φαίνεται στην επένδυση, τις ταπετσαρίες και τις ραφές – κατά παραγγελία – συν τα λογότυπα AMG στα προσκέφαλα των καθισμάτων.
Το τιμόνι AMG επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ 4ων εντάσεων για το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, όπως και επτά προγραμμάτων οδήγησης Dynamic Select. Αυτά τα προγράμματα κυμαίνονται από Sport και Sport+, που κρατούν πάντα τον V8 σε λειτουργία, ενώ η λειτουργία Electric τον απενεργοποιεί πλήρως και αντικαθιστά το γρύλισμα του με ένα ηλεκτρονικό βουητό χαμηλής συχνότητας.
Πέρα από τις σημαντικές βελτιώσεις της απόδοσης, η νέα S63 παραμένει ένα πολυτελές και άνετο αυτοκίνητο, γεμάτο τεχνολογία αλλά και ασφάλεια που θα περίμενε κανείς από μια λιμουζίνα. Έτσι, υπάρχει ενεργός έλεγχος απόστασης και υποβοήθηση διεύθυνσης όχι μόνο σε αυτοκινητόδρομους, αλλά σε ανοιχτούς επαρχιακούς δρόμους χωρίς σήμανση, καθώς και υποβοήθηση διεύθυνσης αποφυγής.
https://www.youtube.com/watch?v=z8q7BTLsAWY
Η Mercedes δεν έχει ανακοινώσει ακόμα το κόστος για τη νέα S63 E Performance, αλλά λαμβάνοντας υπόψη ότι η S63 της προηγούμενης γενιάς κόστιζε πάνω από 150.000 δολάρια όταν κυκλοφόρησε το 2020, είναι ασφαλές να μαντέψουμε πως θα ακουμπάει τις 185.000 δολάρια (περίπου 176.000 ευρώ), το οποίο είναι και το κόστος της Maybach S580.
Όλες οι ειδήσεις