To καταγραφικό συμβάντων «EDR» θα αποτελεί ενσωματωμένο στοιχείο των αυτοκινήτων και δεν θα μπορεί να αφαιρεθεί
Ως «μαύρο κουτί» οι περισσότεροι γνωρίζουμε τις καταγραφικές συσκευές που υπάρχουν στα αεροπλάνα και οι οποίες ανακτώνται μετά από αεροπορικά συμβάντα, προκειμένου να συλλεχθούν στοιχεία σχετικά με τα αίτια που προκάλεσαν δυσλειτουργία ή οδήγησαν σε πτώση.
Στα τετράτροχα, μέχρι πρότινος, το «μαύρο κουτί» τοποθετούταν υποχρεωτικά στα επαγγελματικής χρήσης van και φορτηγά που πωλούνταν στην ΕΕ και λειτουργούσε ως μόνιμο καταγραφικό της κινητικής κατάστασης των οχημάτων. Επί της ουσίας, ήταν μια πιο πλούσια σε πληροφορίες συσκευή, ανάλογη αυτού που γνωρίζουμε ως «ταχογράφος» και ο ρόλος της ήταν να προσφέρει πληροφορίες στις αρχές αλλά και στις εταιρείες διαχείρισης στόλου για την συμπεριφορά των οδηγών.
Πέραν αυτού, σε ορισμένα κράτη – μέλη, «μαύρο κουτί» τοποθετούταν επίσης και σε ΙΧ αυτοκίνητα από τις ασφαλιστικές εταιρείες, με τη σύμφωνη γνώμη των ιδιοκτητών τους και δέλεαρ την μείωση των ασφάλιστρων. Σε αυτή την περίπτωση, η καταγραφή της συμπεριφοράς των οδηγών αλλά και στοιχεία από τα ατυχήματα ήταν δεδομένα που χρησιμοποιούνταν από τις ασφαλιστικές για να μειώνουν τις αξιώσεις στις αποζημιώσεις.
Από 7 Ιουλίου (2024) κάθε επιβατικό αυτοκίνητο που θα πωλείται στην ΕΕ, θα πρέπει να φέρει ενσωματωμένο «μαύρο κουτί», το οποίο στην συγκεκριμένη υλοποίηση ονομάζεται EDR (Event Data Recorder), δηλαδή «Καταγραφικό Στοιχείων Συμβάντων».
Η συσκευή αυτή δεν μπορεί να αφαιρεθεί, ούτε να κλείσει, καθότι αποτελεί βασικό μέρος του λειτουργικού συστήματος του αυτοκινήτου. Ωστόσο η ενσωμάτωση της δεν έχει να κάνει με την επιβολή προστίμων ή την χρήση στοιχείων από τρίτους. Η καταγραφή των δεδομένων σβήνεται αυτόματα μετά την παρέλευση ενός χρονικού διαστήματος και μόνο σε περίπτωση ατυχήματος, εγγράφονται 5 δευτερόλεπτα πριν και 300ms μετά από αυτό.
Συγκεκριμένα οι καταγραφές αφορούν την ταχύτητα, την χρήση των φρένων, την θέση του οχήματος και τις κλίσεις του αμαξώματος, καθώς και την ενεργοποίηση των συστημάτων ασφαλείας. Τα δεδομένα αυτά θα μπορούν να ανακτηθούν μόνο από τις αρχές και δεν θα διαβιβάζονται σε τρίτους, σκοπός δε της συλλογής τους είναι η δημιουργία ενός αρχείου για στατιστική μελέτη και έρευνα πάνω στην οδική ασφάλεια και στα ατυχήματα.
Πέραν αυτών, η ΕΕ καθιστά ξεκάθαρο ότι σε κάθε περίπτωση θα διατηρείτε η ανωνυμία, καθώς εικόνες, ήχος ή άλλα προσωπικά στοιχεία, δεν θα περιλαμβάνονται στις καταγραφές. Το εκάστοτε EDR, θα έχει προεγκαταστημένο ως πληροφορία τον αριθμό πλαισίου του κάθε αυτοκινήτου, προκειμένου να καθίσταται δυνατή η αναγνώριση κατασκευαστή, μοντέλου και έκδοσης αυτού, αλλά θα απουσιάζουν τα 4 τελευταία ψηφία ώστε να είναι αδύνατος ο εντοπισμός του ιδιοκτήτη του.
Όλες οι ειδήσεις
BMW S 1000 XR – Η τρέλα που πάει στα βουνά και στην πίστα
Η εντυπωσιακή γκάμα της Lamborghini σε 10 υπέροχα «κλικ»