Η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει κάθε μήνα δεκάδες ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά, αλλάζοντας τον χάρτη της αυτοκίνησης και περιορίζοντας σταδιακά τα αυτοκίνητα που φέρουν αποκλειστικά κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Με δεδομένο ότι ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που βγαίνει το τελευταίο διάστημα στους ευρωπαϊκούς δρόμους είναι υβριδικό, προσφέροντας μικρή ή μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, πολύ σύντομα μεγάλο ποσοστό του στόλου σε όλη την Ευρώπη θα αλλάξει σημαντικά, με την ηλεκτροκίνηση ή την υβριδική τεχνολογία να είναι επικρατέστερη έναντι των άλλων κατηγοριών.
Ωστόσο, τα εκατοντάδες μοντέλα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων, συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα, κυρίως με την υποδομή η οποία παρουσιάζει αργή ανάπτυξη. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 10 φορές τα τελευταία πέντε χρόνια, φτάνοντας τα 1,7 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι (18% της συνολικής αγοράς). Ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ από την άλλη αυξήθηκε μόλις κατά 2,5 φορές την ίδια περίοδο.
Σύμφωνα με νέα έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία McKinsey έως το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση κατά 55% του CO2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Ο αριθμός αυτός είναι σχεδόν διπλάσιος από αυτόν που προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο οποίος βρίσκεται τώρα υπό διαπραγμάτευση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει κάθε εβδομάδα να τοποθετούνται 14.000 δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ, όταν σήμερα σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) τοποθετούνται περίπου 2.000 φορτιστές εβδομαδιαίως.
«Η βασική πρόκληση τώρα είναι να πειστούν όλα τα κράτη μέλη να επιταχύνουν τον ρυθμό ανάπτυξης της απαιτούμενης υποδομής», δηλώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, Oliver Zipse.
Νέο ερευνητικό έγγραφο εκτιμά ότι το ετήσιο κόστος για την υποδομή δημόσιας φόρτισης ανέρχεται σε 8 δισεκατομμύρια ευρώ. Στον τομέα των ηλεκτρικών φορτηγών, οι τοποθεσίες, ο χώρος και τα επίπεδα ισχύος των ταχυφορτιστών που απαιτούνται διαφέρουν από αυτά των επιβατικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με το ερευνητικό έγγραφο, τα φορτηγά θα χρειαστούν 279.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2030, εκ των οποίων το 84% θα είναι σε κόμβους στόλων, ενώ τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης θα είναι κυρίως δημόσια στους αυτοκινητόδρομους.