Πως η Mazda θα μετατρέψει τις εγγενείς αδυναμίες των περιστροφικών κινητήρων σε πλεονεκτήματα, για χαμηλότερες εκπομπες ρύπων
«Ο περιστροφικός κινητήρας, είναι συνώνυμος με την Mazda και είναι ένα μοτέρ με μοναδικά χαρακτηριστικά. Στο παρελθόν, τα χαρακτηριστικά αυτά, αποτελούσαν ένα χρόνιο πρόβλημα που δυσκόλευε τις προσπάθειες μας να προσαρμόσουμε τον κινητήρα στις εκάστοτε προδιαγραφές ρύπων. Μάλιστα, για τους λόγους αυτούς, είχαμε αναγκαστεί κατά διαστήματα να τον αποσύρουμε από την αγορά. Πλέον ήρθε η ώρα, ώστε αυτά τα χαρακτηριστικά, να μετατραπούν από μειονεκτήματα, σε πλεονέκτηματα».
Αυτά δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της Mazda, Ichiro Hirose, κατά την έναρξη της ομιλίας του στην κοινή συνέντευξη τύπου που έδωσαν προ ημερών οι Toyota, Mazda και Subaru και αφορούσε στην συμφωνία μεταξύ των εταιρειών, για την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης στο μέλλον.
Στα πλαίσια αυτά, η Mazda παρουσίασε δύο concept κινητήρων, τα οποία και φιλοδοξεί να αποτελέσουν την μετουσίωση των στόχων της στην πράξη. Πρόκειται για δύο περιστροφικά μοτέρ, με έναν και δύο ρότορες, που έχουν σχεδιασθεί και εξελιχθεί με γνώμονα την εύκολη και αποτελεσματική ένταξη τους σε υβριδικά συστήματα κίνησης του μέλλοντος.
Ξεκινώντας από τον wankel μονού ρότορα, αυτός έχει πολύ μικρές εξωτερικές διαστάσεις, με τον άξονα περιστροφής του να είναι κάθετος στον διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου. Ωε εκ τούτου, οι διαστάσεις του δεξιά και αριστερά είναι ζυγισμένες και μπορεί να τοποθετηθεί ακόμα και ως πρόσθετο στοιχείο σε BEV οχήματα, μετατρέποντας τα σε υβριδικά.
Ο μεγαλύτερος wankel με τους δύο ρότορες, τοποθετείται με τον άξονα περιστροφής του παράλληλο στον διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου και χαρακτηρίζεται από το μικρό του ύψος. Όπως επιδείχθηκε και μέσω κατασκευών στην παρουσίαση, αυτό επιτρέπει να τοποθετείται πολύ χαμηλά στο αμάξωμα, κάτω από την κορυφή της περιφέρειας των ελαστικών, εξοικονομώντας χώρο και μεταφέροντας το βάρος, επίσης χαμηλά.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αυτών των κινητήρων όμως, δεν θα είναι η χωροταξική ευελιξία που προσφέρουν αλλά η δυνατότητα τους να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά όλο το εύρος των εναλλακτικών καυσίμων, κάτι το οποίο δεν είναι δυνατό στους εμβολοφόρους βενιζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες.
Όπως εξήγησε αναλυτικά ο Ichiro Hirose, οι wankel παρουσιάζουν τα εξής πλεονεκτήματα:
-Η περιδίνηση του μίγματος στον θάλαμο καύσης των wankel είναι τέτοια που επιτρέπει την αποτελεσματική καύση, ακόμα και σε καύσιμα που δεν αναφλέγονται εύκολα και ομοιόμορφα
-Το γεγονός ότι ο θάλαμος καύσης είναι διαχωρισμένος από το τμήμα που γίνεται η εισαγωγή αέρα, σημαίνει ότι αυτό το δεύτερο τμήμα διατηρεί την θερμοκρασία του χαμηλά και έτσι δεν παρατηρούνται φαινόμενα προανάφλεξης σε καύσιμα που αναφλέγονται εύκολα
-Οι wankel δεν έχουν βαλβίδες, γεγονός που σημαίνει ότι δεν είναι εφικτή η συγκέντρωση επικαθίσεων, ούτε και χρειάζεται το καύσιμο να έχει πρόσθετα με λιπαντικές ιδιότητες
Με βάση όλα αυτά, το τεχνικός διευθυντής της Mazda, χαρακτήρισε τους wankel κινητήρες, ως… «παμφάγα» σε ότι αφορά στο είδος και στην ποιότητα των καυσίμων που μπορούν να καταναλώσουν.
Οι δύο αυτοί κινητήρες έχουν σχεδιαστεί ώστε να αποτελέσουν μέρος υβριδικών συστημάτων και μάλιστα με τρόπο που θα είναι αμφίδρομα βοηθητικός στον αγώνα για την μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων. Συγκεκριμένα, η Mazda σκοπεύει να κινούν τις γεννήτριες λειτουργώντας στο εύρος στροφών όπου παρουσιάζουν την χαμηλότερη δυνατή εκπομπή ρύπων, ενώ η αποθηκευμένη στις μπαταρίες ενέργεια θα χρησιμοποιείται για να τους ζεσταίνει όταν εκκινούν κρύοι, για τον ίδιο λόγο.
Όλες οι ειδήσεις
Οδηγούμε το νέο Skoda Superb: Υπέροχο όπως πάντα!
Alfa Romeo Sprint: Από το νεκροταφείο του Group B στα σαλόνια!
Παρουσιάστηκε επίσημα η νέα BMW Σειρά 1