Μια τάση που μπορεί να οδηγήσει σε ένα νοσταλγικό πισωγύρισμα και στα αυτοκίνητα… τουλάχιστον σε ένα στοιχείο τους
Άβυσσος η ψυχή των καταναλωτών και εδικά του target group των νεαρότερων ηλικιακών ομάδων. Το πώς αναπτύσσονται οι τάσεις και τι θα είναι το «next big thing», αποτελούν πονοκέφαλο για τα τμήματα marketing που πολλές φορές πιάνονται στον ύπνο αδυνατώντας να κάνουν προβλέψεις και να βρουν αυτό το «κάτι» που θα φέρει λεφτά με την «σέσουλα» στα ταμεία.
Τους καταλαβαίνουμε, είναι η αλήθεια. Για παράδειγμα, το 2017, έγινε απίστευτο «μπαμ» με το fidget spinner, ένα απλό, εντελώς αναλογικό παιχνιδάκι που αποτελούταν από ένα κεντρικό σημείο με ρουλεμάν, γύρω από το οποίο περιστρεφόταν ένα σχήμα τριών λοβών.
Υποτίθεται ότι αυτό το πραγματάκι καταπολεμούσε το άγχος και βοηθούσε στην συγκέντρωση, κανείς δεν είχε προβλέψει όμως ότι ξαφνικά όλος ο πλανήτης θα είχε από –τουλάχιστον- ένα στα χέρια του και μιλάμε για την βιομηχανία παιχνιδιών, μια αγορά με τζίρους δισεκατομμυρίων, πολλά εκ των οποίων διατίθενται στην ανάπτυξη video games και κονσόλων. Το 2017 λοιπόν, τους κέρδισε κατά κράτος το fidget spinner…
Πέραν όμως της «κουλής» συνισταμένης, υπάρχει κάτι το οποίο γενικά υπάρχει σαν τάση εδώ και χρόνια και αυτό είναι η επιστροφή στο παρελθόν. Ο κόσμος έχει κουραστεί από την πλήρη ψηφιοποίηση των πάντων και τους ταχύτατους ρυθμούς εξέλιξης, που μετατρέπουν σε λίγους μήνες το τεχνολογικά προηγμένο, σε παρωχημένο και παλιό.
Το αναλογικό, ακόμα και αν υπολείπεται στα πάντα σε σχέση με τις σημερινές ψηφιακές του υλοποιήσεις, ασκεί ιδιαίτερη γοητεία στους νέους που δεν είχαν πρότερη επαφή μαζί του αλλά και στους παλιότερους, που ξαναθυμούνται τα νιάτα τους. Είναι «άποψη», είναι στυλ, είναι μόδα και ίσως σε ένα σημειολογικό επίπεδο, είναι και μια «κόντρα στο ρεύμα» δήλωση, με την απόρριψη των σύγχρονων ρυθμών ζωής και κατανάλωσης.
Με βάση αυτά, το τελευταίο ανερχόμενο trend φαίνεται πως είναι η κασέτα! Ναι, η αναλογική κασέτα με την ταινία που την γυρνούσαμε με μολύβι και μας την μάσαγαν τα κασετόφωνα, αυτό το «πιο 80s πεθαίνεις» σύμβολο, κερδίζει έδαφος ανάμεσα στα ψηφιακά αρχεία και στο streaming. Ποιος θα το πίστευε…
Οι λόγοι, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς που παρακολουθούν στενά το φαινόμενο, είναι η «80s λαγνεία» που ξεκίνησε από ταινίες και σειρές όπως το εξαιρετικά επιτυχημένο «Stranger Things». Για τους νέους, η κασέτα είναι ο πιο απλός και οικονομικός τρόπος να αποκτήσουν επαφή με εκείνη την εποχή και έτσι, οι πωλήσεις αυτό του μέσου αναπαραγωγής ήχου, τετραπλασιάστηκαν το 2022 και έκτοτε συνεχίζουν να καταγράφονται ανοδικές τάσεις!
Από κοντά ακολούθησαν και μεγάλα αστέρια της pop, όπως οι Taylor Swift ,Billie Eilish και Dua Lipa, που διέθεσαν τα albums τους και σε κασέτα κάτι το οποίο εκ του αποτελέσματος, κρίθηκε ως πολύ επιτυχημένη κίνηση. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για εντελώς διαφορετική αίσθηση το να αποκτάς ένα απτό, υλικό κομμάτι του αγαπημένου σου καλλιτέχνη και αλλιώς να το κατεβάζεις από το διαδίκτυο. Δεν είμαστε και boomers αλλά το έχουμε ζήσει και το ξέρουμε από πρώτο χέρι πως είναι, έχεις άλλη σύνδεση.
Το αν αυτή η τάση θα διατηρήσει την δυναμική της κανείς δεν το γνωρίζει, σε περίπτωση που αυτό συμβεί όμως, δεν θα προκαλέσει έκπληξη το να αρχίσουμε να βλέπουμε και πάλι κασετόφωνα στα αυτοκίνητα, τουλάχιστον ως στοιχείο προαιρετικού – ρετρό εξοπλισμού, αρχικά. Αν θέλετε μια συμβουλή, εκείνη την «παλιατζούρα» ραδιοκασετόφωνο που όλο λέτε να το πάτε στην ανακύκλωση συσκευών και όλο το ξεχνάτε, βάλτε το στην άκρη και κρατείστε το για λίγο ακόμα. Ποτέ δεν ξέρεις και τα «real thing» σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορεί να πουληθούν σε απίστευτες τιμές!
Όλες οι ειδήσεις
Πάνω από 70 μοναδικά supercars στην Αθήνα: Υπερθέαμα σε τέσσερις τροχούς [εικόνες & βίντεο]
Αποκαλυπτήρια για το FIAT Grande Panda!
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 1 στην Ελλάδα