Η Ρωσία έχει πάρει τον έλεγχο του εργοστάσιου της Stellantis στη Kaluga και στοχεύει στη κατασκευή του Citroen C5 Aircross με κιτ μετατροπής που προμηθεύεται από τη Κίνα.
Όπως και οι περισσότεροι κατασκευαστές, έτσι και η Stellantis έχει σταματήσει να εξάγει αυτοκίνητα προς, αλλά και να κατασκευάζει αυτοκίνητα στη Ρωσία από το 2022. Οι καταναλωτές όμως, μπορούν ακόμη να αγοράσουν μερικά νέα μοντέλα της, χάρη στη βοήθεια της Κινεζικής εταιρείας Dongfeng.
Η Stellantis δεν παρακάμπτει τις εμπορικές κυρώσεις με τη Ρωσία. Αντίθετα, η χώρα φαίνεται να χρησιμοποιεί «παράλληλες εισαγωγές» για να διατηρήσει την αυτοκινητοβιομηχανία της στη ζωή, μετά τις επιπτώσεις από την εισβολή του στην Ουκρανία. Αρχικά, κινεζικές εταιρείες εξήγαγαν τα οχήματά τους στη χώρα και τώρα φαίνεται να ενισχύουν και τον κατασκευαστικό τομέα της Ρωσίας.
Το Δεκέμβριο του 2023, μια Ρωσική εταιρεία με το όνομα Automotive Technologies εισήγαγε περισσότερα από 42 κιτ για τη συναρμολόγηση του Citroen C5 Aircross στο εργοστάσιο της Kaluga. Σύμφωνα με το Reuters, μαρτυρίες θέλουν τα κιτ να έρχονται από τη Dongfeng, που έχει εμπορική συμφωνία με τη Stellantis, μέσα από την οποία μπορεί να πουλά τα Ευρωπαικά μοντέλα της μάρκας, στη Κίνα.
Το πρώτο πακέτο με τα κιτ είναι μέρος ενός πιλοτικού project και η παραγωγή στο εργοστάσιο της Kaluga (που τεχνικά, ανήκει στη Stellantis αλλά πλέον δεν ελέγχεται από αυτή) θα ξεκινήσει μέσα στο έτος. Οι έμποροι είπαν ότι σύντομα θα αρχίσουν να λαμβάνουν C5 Aircross συναρμολογημένα από κιτ στο εργοστάσιο της Kaluga, αλλά δεν ήταν σαφές εάν θα εξακολουθούσαν να ονομάζονται Citroen. Το 2022, η Ρωσία αναβίωσε τη Moskvich, η οποία πουλά μεταποιημένα οχήματα της JAC Motors που συναρμολογήθηκαν στη Μόσχα χρησιμοποιώντας κιτ που αγοράστηκαν από την Κίνα.
Η επανέναρξη της παραγωγής του C5 Aircross υπογραμμίζει την απώλεια ελέγχου που έχουν βιώσει οι δυτικές εταιρείες σχετικά με τα εμπορικά σήματα και τις περιουσίες τους στη Ρωσία. Η Stellantis είπε ότι παρά το γεγονός ότι κατέχει το 70% του εργοστασίου της Kaluga (το υπόλοιπο 30% ανήκει στη Mitsubishi) μεταξύ άλλων περιουσιακών της στοιχείων στη χώρα, κατέληξε το Δεκέμβριο στο συμπέρασμα ότι «είχε χάσει τον έλεγχο των οντοτήτων της» εκεί.
Η εταιρεία δήλωσε ότι ως αποτέλεσμα, είχε αναγνωρίσει ζημίες 144 εκατομμυρίων ευρώ. Καθώς οι δυτικές εταιρείες χάνουν τον έλεγχο, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επεμβαίνουν και πλέον καταλαμβάνουν περισσότερο από το 56 τοις εκατό της αγοράς.
Όλες οι ειδήσεις
Lancia Ypsilon: Μια νέα εποχή ξεκινά