H General Motors κατέθεσε ευρεσιτεχνία για καθίσματα αυτοκινήτου, με τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα maglev τρένα υψηλών ταχυτήτων
Η General Motors θέλει να εισάγει την τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης ή maglev (εκ του magnetic levitation) στα αυτοκίνητα και συγκεκριμένα, στα καθίσματα αυτών. Η maglev τεχνολογία έχει εφαρμοστεί σε μεγάλη κλίμακα στα τρένα υψηλών ταχυτήτων και υπάρχει λόγος για αυτό.
Ουσιαστικά πρόκειται για την εκμετάλλευση του φαινόμενου, που θέλει τους ομώνυμους πόλους δύο μαγνητών να απωθούνται μεταξύ τους. Στα maglev τρένα υψηλών ταχυτήτων, οι ράγες και η κάτω πλευρά των βαγονιών είναι τεχνητοί μαγνήτες με ομώνυμους πόλους, οπότε από την απώθηση που ασκείται μεταξύ τους, δημιουργείται το φαινόμενο της αιώρησης.
Για τις ταχύτητες που μπορούν να πιάσουν τα τρένα αυτά, η μαγνητική αιώρηση εξαλείφει την τριβή και την αντίσταση από την κύλιση των τροχών στις ράγες και εξομαλύνει τις αναταράξεις σαν ένα είδος ανάρτησης.
Πως λοιπόν μπορεί κάτι τέτοιο να εφαρμοστεί στα αυτοκίνητα και στα καθίσματα τους; Σύμφωνα με σχέδια ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε η General Motors προς κατοχύρωση, η μαγνητική αιώρηση δεν θα είναι μόνιμα ενεργοποιημένη και το σύστημα θα τίθεται σε λειτουργία κατά την διαδικασία ρύθμισης των καθισμάτων.
Συγκεκριμένα, τους ρόλους των μαγνητών που θα απωθούνται μεταξύ τους θα τους έχουν οι ράγες που είναι στερεωμένες στο πάτωμα του αυτοκινήτου και οι οδηγοί του καθίσματος που διατρέχουν το μήκος τους. Με την ενεργοποίηση της λειτουργίας, το κάθισμα θα αιωρείται μαγνητικά και θα ρυθμίζεται στην επιθυμητή θέση.
Η GM δεν θα εκμεταλλευτεί όμως μόνο την απώθηση μεταξύ ομώνυμων πόλων στους μαγνήτες αλλά και την έλξη που παρουσιάζουν όταν οι πόλοι τους είναι αντίθετοι. Με τον συνδυασμό μαγνητικής έλξης και απώθησης λοιπόν, το κάθισμα όχι μόνο θα αιωρείται αλλά και θα κινείται προς την επιθυμητή θέση και στην συνέχεια θα ασφαλίζεται σε αυτή.
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με πληθώρα ρυθμίσεων για τα καθίσματα και αυτές εκτελούνται μέσω εντολών από χειριστήρια ή και εφαρμόζονται αυτόματα, μέσω των αποθηκευμένων στην μνήμη, θέσεων, που έχει επιλέξει ο κάθε οδηγός, αν το όχημα οδηγείται από πολλούς χρήστες.
Αν όλο αυτό λοιπόν σας φαίνεται αχρείαστο και πολύπλοκο, δεν είναι, για την ακρίβεια πρόκειται για κάτι πιο απλό από τους σύνθετους μηχανισμούς που εφαρμόζονται για την πολυαξονική ρύθμιση των καθισμάτων σήμερα. Δεν έχει τριβές, χρειάζεται λιγότερα εξαρτήματα για να λειτουργήσει και ως εκ τούτων, έχει λιγότερες φθορές και μικρότερες πιθανότητες να παρουσιάσει βλάβη.
Όλες οι ειδήσεις
Αποστολή στην Αυστρία: Οδηγούμε το νέο, προσιτό, Citroen e-C3
Η νέα Porsche 911 είναι υβριδική, με όσο πιο «911» τρόπο γίνεται!
Πόσο πωλείται αυτή η χειροκίνητη Lamborghini Murcielago;