Το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο η Lotus Evija αντλεί έμπνευσή από το παρελθόν για να βελτιώσει το μέλλον. Η Evija Fittipaldi αποτίει φόρο τιμής σε μια από τις σημαντικότερες συμπράξεις οδηγού-αυτοκινήτου στην ιστορία της Formula 1.
Ο οδηγός είναι ο Emerson Fittipaldi, ο νεαρός Βραζιλιάνος που εντάχθηκε στην ομάδα της Lotus και εξελίχθηκε σε θρύλο, γράφοντας ιστορία στο κορυφαίο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού το 1972. Στο τιμόνι της Lotus Type 72 κέρδισε πέντε από τους έντεκα αγώνες εκείνης της σεζόν εξασφαλίζοντας για τον εαυτό του το Πρωτάθλημα Οδηγών και για τη Lotus το αντίστοιχο των κατασκευαστών.
Ακριβώς 50 χρόνια αργότερα η Lotus Evija Fittipaldi τιμά αυτή την επιτυχία με μόλις οκτώ συλλεκτικές μονάδες του αμιγώς ηλεκτρικού διθέσιου υπεραυτοκινήτου που κατασκευάζονται «στο χέρι» στην έδρα της μάρκας στο Hethel του Ηνωμένου Βασιλείου.
Βαμμένα στο διάσημο συνδυασμό μαύρου και χρυσού χρώματος της Lotus και με κεντημένη την υπογραφή του Fittipaldi στο ταμπλό, τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν στις αρχές του επόμενου έτους.
Ο περιστροφικός επιλογέας που βρίσκεται στην πλωτή κεντρική κονσόλα έχει κατασκευαστεί στο χέρι από ανακυκλωμένο αλουμίνιο της αυθεντικής Type 72, διασφαλίζοντας έτσι ότι ένα γνήσιο κομμάτι του εμβληματικού αγωνιστικού αυτοκινήτου αποτελεί μέρος κάθε Evija Fittipaldi. Οι ειδικές προδιαγραφές του μοντέλου αρχίζουν από το όνομα του Fittipaldi στο αμάξωμα με χρυσά γράμματα στο πλάι του πίσω παραθύρου και συμπληρώνονται με τις μαύρες και χρυσές ζάντες που παραπέμπουν στην Type 72 και τις μαύρες και χρυσές δαγκάνες φρένων. Αυτοκόλλητα από τις νίκες του 1972 βρίσκονται στην ενεργή πίσω πτέρυγα, ενώ ο αριθμός 8, με τον οποίο συμμετείχε ο Fittipaldi φιλοξενείται στην κολόνα Β.
Στο εσωτερικό συνεχίζεται η πολυτέλεια και ο εξατομικευμένος σχεδιασμός. Κυριαρχεί το μαύρο δέρμα με χρυσές ραφές και χρυσά φινιρίσματα στους αεραγωγούς, τον κεντρικό περιστροφικό επιλογέα, το κουμπί start/stop και τα πεντάλ.
Οι τεχνικές προδιαγραφές και τα στοιχεία απόδοσης της Lotus Evija Fittipaldi είναι πραγματικά εκπληκτικές. Με ισχύ άνω των 2.000 ίππων είναι το πιο ισχυρό αυτοκίνητο σειράς παραγωγής στον κόσμο. Φτάνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα και στα 300 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, ενώ η ταχύτητα περιορίζεται στα 350 χλμ./ωρα.
Όπως η Evija ορίζει μια νέα εποχή αμιγώς ηλεκτρικών επιδόσεων, έτσι και η Type 72 παραμένει το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο όχι μόνο της εποχής του, αλλά και στην ιστορία της Formula1, τίτλο που της απένειμε το 2019 το περιοδικό Autosport. Το ιστορικό μονοθέσιο ήταν το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο που είχε την αεροδυναμική ως μέρος της αρχικής του σχεδίασης. Πρωτοποριακά στοιχεία όπως η ενσωματωμένη πίσω πτέρυγα, ο μπροστινός διαχωριστής και η εισαγωγή αέρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού, καθώς και τα ψυγεία που τοποθετήθηκαν στο πλάι του αυτοκινήτου και όχι στη μύτη έκαναν την Type 72 μοναδική.