Οι εργαζόμενοι της Volkswagen συμμετείχαν μαζικά στην προειδοποιητική απεργία που κάλεσε η IG Metall για να διαμαρτυρηθούν για τις μαζικές περικοπές σε εργοστάσια και προσωπικό
του Rosario Murgida, απόδοση: Autotypos Team
Το σωματείο έδωσε τον αριθμό των ατόμων που σε κάθε βάρδια εργασίας εγκατέλειπαν τις θέσεις τους για 2 ώρες για να βγουν στο δρόμο και να συμμετάσχουν στις διαμαρτυρίες. Η πρώτη μέρα της απεργίας ολοκληρώθηκε με σχεδόν 100 χιλιάδες εργαζόμενους να αποφασίζουν να σταματήσουν τις δραστηριότητές τους για να συμμετάσχουν στις διάφορες εκδηλώσεις που οργανώθηκαν σε όλη τη Γερμανία.
Οι αριθμοί
Για την ακρίβεια, 98.650 εργαζόμενοι (66 χιλιάδες κατά τη διάρκεια της ημέρας και οι υπόλοιποι τη νύχτα) απέργησαν. Αυτό είναι πάνω από το 80% των περίπου 120.000 που επηρεάζονται από τον τρέχοντα αποτυχημένο κύκλο διαπραγματεύσεων για την ανανέωση της σύμβασης εργασίας. «Οι πρώτες προειδοποιητικές απεργίες ήταν ένα απολύτως αποφασιστικό μήνυμα από τους εργαζόμενους ενάντια στα σχέδια του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen», εξηγεί ο επικεφαλής διαπραγματευτής της IG Metall, Thorsten Gröger. «Σχεδόν 100.000 εργαζόμενοι έχουν ξεκαθαρίσει ότι θα αγωνιστούν για τη δουλειά τους, τις οικογένειές τους και το μέλλον τους. Η Volkswagen πρέπει να επιστρέψει στις ρίζες της και επιτέλους να βάλει στην άκρη τα εφιαλτικά της σχέδια». Χωρίς συμφωνία στον επόμενο κύκλο διαπραγματεύσεων, που έχει προγραμματιστεί για τις 9 Δεκεμβρίου, ο Gröger διαβεβαιώνει πως θα έχουμε μια άνευ προηγουμένου κινητοποίηση στην ιστορία της Γερμανίας.
Τα εργοστάσια
Το σωματείο παρείχε επίσης μια εικόνα για διάφορα εργοστάσια της Volkswagen στη Γερμανία: Στο Βόλφσμπουργκ, την ιστορική βιομηχανική περιοχή της Volkswagen, 47.000 εργαζόμενοι βγήκαν στους δρόμους. Στο Kassel Kassel-Baunatal στις διαμαρτυρίες συμμετείχαν 12.500 άτομα, στο Ανόβερο 9 χιλιάδες, στο Zwickau άλλες 9 χιλιάδες, στο Emden 7.600, στο Braunschweig 7 χιλιάδες, στο Salzgitter 5.400, στο Chemnitz 1.000 και στη Δρέσδη 150.
Όλες οι ειδήσεις
Tα «κουμπιά» του χειμώνα: Ποια είναι τα σύμβολα τους στο αυτοκίνητο και τι σημαίνουν
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν ευκολότερα την αξία τους απ’ ότι τα θερμικά
Πρώτες εντυπώσεις από το τετρακίνητο υβριδικό Jeep Avenger 4xe