Πόσο πραγματοποιήσιμη είναι μια ωραία σχεδιαστική ιδέα; Μια μικρή ομάδα σχεδιαστών φροντίζει τις λεπτομέρειες της καμπίνας των αυτοκινήτων της Skoda ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι ρεαλιστικό και λειτουργικό.
Όταν οι σχεδιαστές της Skoda ετοιμάσουν τις εξωτερικές και εσωτερικές γραμμές ενός αυτοκινήτου, δημιουργούν τα πρώτα μοντέλα από πηλό και στη συνέχεια κατασκευάζουν πιο λεπτομερή μοντέλα. Κι ενώ μπορεί να φαίνεται ότι η σχεδίαση του αυτοκινήτου έχει ολοκληρωθεί, στην πραγματικότητα πρέπει να γίνει ακόμα πολλή δουλειά πριν φτάσει στην παραγωγή. Μια ομάδα λίγων ανθρώπων φροντίζει τις λεπτομέρειες και αποφασίζει αν θα γίνουν κάποιες αναγκαίες αλλαγές.
Για παράδειγμα τα καθίσματα. Ενώ τα πρώτα πρωτότυπα κατασκευάζονται σύμφωνα με τα σχέδια, το αποτέλεσμα μπορεί να διαφέρει. Αυτό συμβαίνει επειδή κάθε υλικό ταπετσαρίας έχει διαφορετικές ιδιότητες και θα αγκαλιάζει διαφορετικά το αφρώδες υλικό του καθίσματος, επηρεάζοντας το τελικό σχήμα. Το δέρμα μπορεί κάπου να ζαρώνει ή το ύφασμα μπορεί να είναι χαλαρό σε ορισμένα σημεία. Η τελική εμφάνιση επηρεάζεται από τη ραφή και τον συνδυασμό των υλικών. Η διασφάλιση ότι το τελικό αποτέλεσμα θα είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στα σχέδια είναι δουλειά μιας ομάδας σχεδιαστών που εστιάζει σε αυτές τις τελικές λεπτομέρειες.
Η εμπλοκή της ομάδας αρχίζει από τα πρώτα πήλινα μοντέλα της καμπίνας όπου ελέγχει διάφορους όγκους και διαστάσεις. Συνεχίζει με τα επόμενα μοντέλα, όπου ασχολούνται με λεπτομέρειες όπως οι αρμοί, το ταίριασμα εξαρτημάτων κτλ. Όλα πρέπει να προετοιμαστούν και να προσαρμοστούν.
Για κάποια πράγματα οι προμηθευτές έχουν τον τελικό λόγο και θα πουν αν κάτι είναι ρεαλιστικό. Πρέπει να διατηρηθεί το τελικό αποτέλεσμα όσο το δυνατόν πιο πιστό στο αρχικό σχέδιο, αλλά υπάρχει και μια σημαντική οικονομική πτυχή. Η δουλειά της ομάδας είναι ουσιαστικά να κατανοήσει την βασική ιδέα του σχεδιαστή και να την μεταφέρει σε μια εφικτή μορφή από άποψη λειτουργικότητας και κόστους.
Κάποιες φορές μια καινούρια ιδέα προκύπτει από αυτή την ομάδα. Στο Skoda Enyaq iV, για παράδειγμα, η ομάδα εργάστηκε πάνω στη νέα θέση της ξύστρας πάγου, η οποία βρίσκεται τώρα στο χώρο των αποσκευών και όχι μέσα στη θύρα φόρτισης, η οποία παραμένει ανοιχτή για μεγάλο χρονικό διάστημα. Στο ίδιο αυτοκίνητο, κατά τη διάρκεια των δοκιμών προπαραγωγής διαπιστώθηκε ότι η λαβή της πόρτας χρειαζόταν τροποποίηση για να είναι εργονομική. Σε συνεργασία με τμήματα έγινε γρήγορα η απαραίτητη αλλαγή και το τελικό σχέδιο είναι πολύ καλύτερο.
Η δουλεία αυτής της μικρής ομάδας δεν είναι τόσο εμφανής όσο των υπολοίπων, αλλά χάρη σε αυτή τα αυτοκίνητα της Skoda είναι εκλεπτυσμένα, κομψά και πρακτικά με καλά μελετημένες λεπτομέρειες.