Στα έργα υποδομών, που αλλάζουν το παραγωγικό μοντέλο της χώρας και την αναβαθμίζουν σε ενεργειακό κόμβο σε μία κρίσιμη συγκυρία, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.
Υπογράμμισε επίσης ότι ο κατασκευαστικός κλάδος βρίσκεται ξανά σε περίοδο άνθησης, αναφέροντας ότι – σύμφωνα με τα στοιχεία των εισηγμένων εταιρειών – το ανεκτέλεστο των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων έχει φτάσει στα 9,38 δισ. ευρώ. Και τόνισε ότι αυτό σημαίνει προοπτικές ανάπτυξης και δημιουργία θέσεων εργασίας.
Ο κλάδος των κατασκευών ξανά σε περίοδο άνθισης και επέκτασης
Για να καταδείξει τι σημαίνουν πρακτικά όλα αυτά για τον κλάδο των κατασκευών, ο κ. Καραμανλής μίλησε με αριθμούς: Ο κ. Καραμανλής τόνισε εξάλλου ότι “στην προσπάθεια της εθνικής ανασυγκρότησης ο τομέας των κατασκευών έχει πρωταρχικό ρόλο. Και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή για την προσέλκυση σοβαρών ξένων επενδυτών”.
Ανέφερε ως παράδειγμα το διεθνές ενδιαφέρον που συγκέντρωσε ο διαγωνισμός της Εγνατίας Οδού ή πιο πρόσφατα ο αντίστοιχος της Αττικής Οδού ή και άλλες μεγάλες δημοπρατήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί το τελευταίο διάστημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
“Ποτέ ξανά στο παρελθόν δεν είχαμε τέτοιο ενδιαφέρον από μεγάλους, παγκόσμιους παίκτες. Ποτέ ξανά δεν είχαμε τόσες συμπράξεις ισχυρών ξένων και εγχώριων κατασκευαστών. Ποτέ ξανά οι διαγωνισμοί των δημοσίων έργων δεν βρίσκονταν στο επίκεντρο του παγκόσμιου επενδυτικού χάρτη”, σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Υπογράμμισε ότι αυτές οι επενδύσεις, έχουν μακροπρόθεσμο ορίζοντα υλοποίησης και απόδοσης.
“Με άλλα λόγια, ήδη έχουμε θέσει γερές βάσεις για το μέλλον”, τόνισε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι τα έργα υποδομών “δεν είναι μια υπόθεση που αφορά μόνο τις κατασκευαστικές εταιρείες”. Και αυτό καθώς, όπως επισήμανε, τα έργα υποδομών τονώνουν τις τοπικές οικονομίες άμεσα, αλλά και θέτουν τις προϋποθέσεις και για μακροχρόνια περιφερειακή ανάπτυξη.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει αποδείξει στις αλλεπάλληλες εξωγενείς κρίσεις των τελευταίων ετών ότι “Στέκεται έμπρακτα στο πλευρό της κοινωνίας. Λαμβάνοντας μέτρα υπέρ των αδυνάμων, υπέρ των πολλών, υπέρ τελικά όλων των Ελλήνων”.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι στο περσινό συνέδριο είχε αναφέρει ότι το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών και πράγματι ήταν έτσι. “Γιατί καταφέραμε να δημοπρατήσουμε έργα ύψους 8 δισ. ευρώ. Και να συμβασιοποιήσουμε -που σημαίνει ότι ήδη υλοποιούνται- έργα ύψους 3,2 δισ. ευρώ”, τόνισε.
“Έργα που οι πολίτες τα περίμεναν επί τόσα χρόνια, γίνονται επιτέλους πραγματικότητα”, πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής, αναφέροντας:
- Το Βόρειο Τμήμα του Ε65
- Το Άκτιο-Αμβρακία
- Την πολύπαθη Πατρών – Πύργου
- Το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης
- Τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
- Την επέκταση της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά
- Το Μετρό Θεσσαλονίκης
- Τη νέα Περιφερειακή επίσης της Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο Flyover.
- Το μεγάλο πρόγραμμα έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης και διαχείρισης υδάτινων πόρων ύψους 1,5 δισ. Ευρώ
- Την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης
- Την υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως
- Τις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα
- Το Μπράλος- Άμφισσα
- Την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών
- Την περιφερειακή της Αλεξανδρούπολης.
“Και όλα αυτά, δεν είναι θεωρίες και εκθέσεις ιδεών. Είναι έργα απτά που ήδη υλοποιούνται ή ωριμάζουν, με σχέδιο και επιμονή”, υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.