Νέα συμφωνία για κατασκευή εργοστασίου παραγωγής μπαταριών σε ευρωπαϊκό έδαφος, τι άλλο περιλαμβάνει το στρατηγικό πλάνο
Ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα χωρίς μπαταρίες, προφανώς δεν μπορούν να υπάρξουν. Οι συστοιχίες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας είναι το αντίστοιχο του «μαύρου χρυσού» στην εποχή μας και τόσο η κατασκευή όσο και η εξέλιξη τους αποτελούν τα σημαντικότερα κεφάλαια στην μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα… στα ηλεκτρόνια.
Αδιαμφισβήτητα, ηγέτιδα δύναμη τόσο στον κατασκευαστικό όσο και στον τεχνολογικό τομέα των μπαταριών είναι η Κίνα και το γεγονός αυτό, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους λόγους για την δυναμική που εμφανίζουν οι σινικές εταιρείες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τώρα αν πρέπει να ξεχωρίσουμε το ποιος είναι το «αφεντικό» ανάμεσα στις κινεζικές εταιρείες που κατασκευάζουν μπαταρίες, δεν χρειάζεται να το ψάξουμε πολύ, καθώς τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους και είναι τέτοια που δεν αφήνουν περιθώρια για αμφισβήτηση.
Η CATL, η οποία ιδρύθηκε το 2011, κατέχει σχεδόν το 50% του μεριδίου της αγοράς στην Κίνα και γνωρίζει μια εκρηκτική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Προφανώς ακόμα και η τεράστια αγορά της Κίνας δεν μπορεί να «χωρέσει» την γεωμετρική πρόοδο με την οποία αναπτύσσεται η εταιρεία και ήδη υπάρχει εν ενεργεία ένα στρατηγικό πλάνο για την επέκταση τα εκτός των συνόρων.
Ήδη λειτουργούν δύο γραμμές παραγωγής σε Γερμανία και Ουγγαρία, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι πρόκειται να κατασκευαστεί και μια νέα στην Ισπανία, σε συνεργασία με την Stellantis, που θα παράγει μπαταρίες αποκλειστικά για τον όμιλο. Η επένδυση αυτή, θα είναι ύψους 4,1 δισεκατομμυρίων ευρώ και θα προσδώσει στην Stellantis ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Υπάρχει όμως και συνέχεια, καθότι στο Παγκόσμιος Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, αντιπρόεδρος της CATL, Pan Jian, ανακοίνωσε ότι η εταιρία έχει συνάψει συμφωνία με μεγάλη κατασκευάστρια της Γηραιάς Ηπείρου, για την δημιουργία μιας ακόμα γραμμής παραγωγής μπαταριών σε ευρωπαϊκό έδαφος.
Παρότι ο Jian δεν κατονόμασε την κατασκευάστρια αυτή, ανάφερε ότι η CATL συζητά και με άλλους πιθανούς συνεργάτες από την Ευρώπη και είναι πολύ πιθανό μέσα στο 2025 να υπάρξουν και άλλες συμφωνίες που θα οδηγήσουν στην δημιουργία περισσότερων γραμμών παραγωγής.
Όλες οι ειδήσεις
O Τραμπ τελείωσε την «πράσινη συμφωνία» τι αλλάζει για τα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ
Πως τα «ραντάρ» των αυτοκινήτων μπορούν να καταστρέψουν το κινητό σας
Οι κύκλοι Atkinson και Miller και γιατί ο κινητήρας του αυτοκινήτου σας δεν είναι 100% αποδοτικός