Η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα μπορούσε να μειωθεί, κατά περισσότερο από 1 εκατομμύριο οχήματα ανά τρίμηνο, λόγω της συνεχιζόμενης ενεργειακής κρίσης.
Η S&P Global Mobility πιστεύει πως η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα αρχίσει να μειώνεται από τα τέλη του τρέχοντος έτους και η μείωση θα συνεχιστεί έως το 2023. Οι αναλυτές αναφέρουν ότι οι ελλείψεις ανταλλακτικών και η συμφόρηση στον εφοδιασμό θα επιβαρύνουν περισσότερο τις αυτοκινητοβιομηχανίες από τον Νοέμβριο έως την άνοιξη του 2023. Τα πράγματα θα μπορούσαν να επιδεινωθούν περεταίρω εάν μειωθεί η παροχή ενέργειας κατά τους χειμερινούς μήνες.
Ενώ οι κυβερνήσεις στην Ευρώπη προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τις απώλειες λόγω της ενεργειακής κρίσης, τα μέτρα που λαμβάνονται μπορεί να μην είναι αρκετά για να αποφευχθεί ενδεχόμενη παύση στην παραγωγή αυτοκινήτων. Η S&P Global Mobility λέει ότι η γραμμές προμήθειας JIT (Just-in-Time) θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν προβλήματα, ενώ τα εργοστάσια μπορεί να χρειαστεί να σταματήσουν τις αποστολές ολοκληρωμένων οχημάτων, λόγω ελλείψεων σε μεμονωμένα εξαρτήματα.
Οι προβλέψεις είχαν προειδοποιήσει ότι τα ευρωπαϊκά εργοστάσια αυτοκινήτων θα μπορούσαν να παράγουν μεταξύ 4 και 4,5 εκατομμυρίων οχημάτων ανά τρίμηνο, αλλά εάν τεθούν σε εφαρμογή περιορισμοί ενέργειας, αυτό θα μπορούσε να μειωθεί στα 2,8 εκατομμύρια ανά τρίμηνο, με αποτέλεσμα απώλεια μεταξύ 4,8 και 6,8 εκατομμύρια σε ετήσια έσοδα. «Η πίεση στην αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι έντονη», δήλωσε ο αναλυτής Edwin Pope.
Η πρόβλεψη της S&P Global Mobility ανέλυσε 11 μεγάλους κόμβους παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη, κατατάσσοντάς τους σύμφωνα με το ποιοι είναι σε ευμενέστερη θέση να αντέξουν ενεργειακά ζητήματα τον ερχόμενο χειμώνα.
Η έκθεση επισημαίνει ότι η Τσεχική Δημοκρατία και η Γερμανία βρίσκονται σε καλή θέση, ιδίως η Γερμανία, λόγω της χαμηλής εξάρτησής της από την ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από φυσικό αέριο και των επιπέδων αποθήκευσης αερίου της σήμερα. Οι προβλέψεις δεν είναι αντίστοιχα θετικές για την Ισπανία, την Ιταλία και το Βέλγιο, με τις τρείς χώρες να λαμβάνουν κακές βαθμολογίες στην κλίμακα ενεργειακής αυτάρκειας.