EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Κερκόπορτα» για την Κίνα το προς πώληση βελγικό εργοστάσιο της Audi

kerkoporta-gia-tin-kina-to-pros-polisi-velgiko-ergostasio-tis-audi-731527

Ήδη υπάρχουν φήμες για εκδήλωση ενδιαφέροντος από κινεζική εταιρεία και… μάλλον θα ακολουθήσουν και πολλές άλλες

«Ενός κακού μύρια έπονται» και στην προκειμένη περίπτωση το «κακό» αφορά την Audi, την VW και σε ένα ευρύτερο πλαίσιο την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία δοκιμάζεται και δέχεται πιέσεις εδώ και μήνες.

Η συνεχιζόμενη πτώση στη ζήτηση των ηλεκτρικών, οι πιέσεις από την Κίνα αλλά και η συμμόρφωση με τις επιταγές της ΕΕ για την «πράσινη μετάβαση», προκαλούν δυσκολίες στην προσαρμογή και ήδη τα σημάδια της κατάστασης αυτής, έχουν κάνει την εμφάνιση τους.

Τι πιο πρόσφατο εξ αυτών ήταν η ανακοίνωση για το κλείσιμο του εργοστασίου της Audi στο Βέλγιο, στο οποίο και κατασκευαζόταν αποκλειστικά το μοντέλο Q8 e-tron. Ακόμα είναι άγνωστό για το ποια θα είναι η τύχη της μονάδος αυτής και η αλήθεια είναι πως για τους ευρωπαίους κατασκευαστές, μια γραμμή παραγωγής για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φαντάζει τη δεδομένη στιγμή ως η πιο άσκοπη επένδυση.

Για τους κατασκευαστές από την Κίνα όμως, μάλλον το όλο θέμα τους έρχεται… «λουκούμι». Δεδομένου του ότι η ΕΕ έχει επιβάλει από τις 5 Ιουλίου (2024) προσωρινούς δασμούς στα εισαγόμενα ηλεκτρικά από την Κίνα -με option μονιμοποίησης- μια γραμμή παραγωγής επί ευρωπαϊκού εδάφους, φαντάζει ως «Θείο δώρο», μιας και θα επιτρέψει την αποφυγή του σκοπέλου αυτών των μέτρων.

Με βάση τα ανωτέρω, ήδη υπάρχουν φήμες για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από πλευράς NIO, η οποία επιθυμεί διακαώς την διείσδυση της στην ευρωπαϊκή αγορά, έχοντας ήδη θέσει τις αρχικές βάσεις. Μια «έτοιμη» μονάδα παραγωγής στην Ευρώπη, θα μπορούσε να προσδώσει ένα πολύ μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε οποιονδήποτε κατασκευαστή από την Κίνα, έναντι των υπολοίπων «συμπατριωτών» του, καθότι θα διέθετε τα οχήματα του στην αγορά αυτή, χωρίς το «καπέλο» των δασμών.

«Και η ΕΕ;», θα αναρωτηθεί κανείς… «δεν θα λάβει μέτρα για την προστασία των ευρωπαίων κατασκευαστών από την σινική άλωση της αγοράς;». Θα μπορούσε, όχι όμως όταν 3.000 εργαζόμενοι, στη συγκεκριμένη περίπτωση, βρίσκονται αυτή τη στιγμή στον «αέρα».  Αν η NIO η οποιοσδήποτε κατασκευαστής από τη Κίνα, εγγυηθεί τις θέσεις τους, μάλλον «τεμενάδες» θα κάνει η ΕΕ, γιατί οι πιέσεις είναι πολύ μεγάλες.

Όλες οι ειδήσεις

Audi: Αβέβαιο το μέλλον για το εργοστάσιο της εταιρείας στις Βρυξέλες

Κλονίζεται η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη: Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι της Audi

Χαμός στο εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλες: «Μπλόκο» εργαζόμενων στην είσοδο

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο