Ασαφές πλαίσιο κανονισμών και κίνδυνος να δημιουργηθούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι λύνονται
Ο νέος ΚΟΚ χαιρετίστηκε από πολλούς ως μια «τομή» και δραστική αλλαγή σε ένα πλαίσιο κανονισμών που επί σειρά ετών παρέμενε στάσιμο, χωρίς να προσαρμόζεται στις αλλαγές που έχουν συντελεστεί τόσο στα οχήματα όσο και στον τρόπο με τον οποίο κινούμαστε στους δρόμους.
Υπάρχουν ωστόσο φωνές, που επισημαίνουν ότι παρά τις καλές προθέσεις, εξακολουθούν να υπάρχουν κενά και ορισμένες από τις νέες διατάξεις, ίσως τελικά δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που επιχειρούν να λύσουν.
Αναλυτικότερα, σε ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, συγκοινωνιολόγος-πολεοδόμος, Θάνος Βλαστός, αναφέρει ότι το όριο των 30 χιλιομέτρων θα αφορά μόνο ένα μικρό μέρος του οδικού αστικού ιστού, αφού ο νέος ΚΟΚ προβλέπει την τήρηση του σε μονόδρομους, με μια λωρίδα κυκλοφορίας, ενώ σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, ακόμα και σε μονόδρομους με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, το όριο ταχύτητας παραμένει στα 50 χλμ./ώρα.
Όπως επισημαίνει ο κος Βλαστός, στην Ευρώπη, ισχύουν ακόμα και μικρότερα όρια ταχύτητας, στα 10 και στα 20 χλμ./ώρα, τα οποία εφαρμόζονται επιλεκτικά, σε μια από τις λωρίδες ενός μεγάλου δρόμου, προκειμένου να ευνοηθεί και να γίνει πιο ασφαλή η μετακίνηση των ανθρώπων με ποδήλατα και οχήματα μικροκινητικότητας.
Σε ότι αφορά μάλιστα στο τελευταίο, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος, αναφέρει ότι από τον νέο ΚΟΚ απουσιάζουν οι κανόνες που θα διέπουν την κυκλοφορία των νέων αυτών οχημάτων, όπως είναι τα ηλεκτροκίνητα πατίνια.
O κος Ζωγράφος επισημαίνει ότι η απουσία ρυθμιστικού πλαισίου σχετικά με το ποιοι μπορούν να οδηγούν τα οχήματα αυτά, εξακολουθεί να αποτελεί ένα τεράστιο κενό του ΚΟΚ, επιτρέποντας σε ανθρώπους όλων των ηλικιών, οι οποίοι δεν έχουν λάβει καμία εκπαίδευση και ενδέχεται να μην γνωρίζουν καν τα σήματα, να κυκλοφορούν ελεύθερα στους δρόμους.
Για τους λόγους αυτούς, θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική μιας νέας μορφής άδειας οδήγησης για τα πατίνια, που θα περιλαμβάνει την εκμάθηση του ΚΟΚ και των σημάτων.
Σε ότι αφορά την διήθηση των μοτοσυκλετών, δηλαδή την κίνηση των μοτοσυκλετών ανάμεσα στα αυτοκίνητα, η οποία για πρώτη φορά επιτρέπεται –υπό όρους- από το νέο ΚΟΚ, ο κος Βλαστός αναφέρει ότι το μέτρο είναι σωστό και αποτελούσε επί σειρά ετών πρόταση προς εφαρμογή από τους συγκοινωνιολόγους.
Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση επισημαίνεται ότι ο νέος κανονισμός του ΚΟΚ εισάγεται χωρίς να συνοδεύεται από λεπτομερείς αναφορές που να διασφαλίζουν τους αναβάτες που επιδίδονται σε διήθηση, με αποτέλεσμα σε περίπτωση ατυχήματος, να μην είναι εύκολο να διαπιστωθεί το αν κινούνταν νόμιμα ή όχι.
Πέραν αυτού, μια πολύ σωστή επισήμανση είναι το ότι δεν έχει συμπεριληφθεί στον νέο ΚΟΚ, διάταξη, που να καθορίζει συγκεκριμένους χώρους όπου θα συγκεντρώνονται τα δίτροχα στα φανάρια, μπροστά από τα αυτοκίνητα, περιμένοντας το πράσινο.
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή Seres 5: Πώς είναι τελικά το κινέζικο SUV;
Ανατροπή στη λίστα με τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα: η Lexus χάνει την πρώτη θέση
Actibump: Το «έξυπνο σαμαράκι» που το νοιώθουν μόνο όσοι τρέχουν