Η Toyota έκλεισε το οικονομικό έτος του 2024 με ιστορικά ρεκόρ σε πωλήσεις, έσοδα και κέρδη, με «αιχμή του δόρατος» τα υβριδικά μοντέλα.
Οι πωλήσεις της Toyota και της Lexus αυξήθηκαν κατά 7,3% στα 10,3 εκατομμύρια μονάδες (συνολική αύξηση 5% στα 11,1 εκατομμύρια), σημειώνοντας άνοδο σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές με μόνη εξαίρεση την Ιαπωνία, όπου η εταιρεία τιμωρήθηκε λόγω σκανδάλου που αφορούσε τη θυγατρική, Daihatsu. Αιχμή του δόρατος για τις εν λόγω ιστορικές επιτυχίες ήταν τα υβριδικά μοντέλα της Toyota, των οποίων οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 35,3% στις 3,85 εκ. μονάδες. Οι πωλήσεις των ήπιων υβριδικών αυξήθηκαν κατά 32,1% στα 3,6 εκ. χάρη στις επιτυχίες των, Corolla και RAV4. Παράλληλα, οι πωλήσεις των μοντέλων PHEV (+60,3% στις 141 χιλ.) και BEV (+208% στις 117 χιλ.) επίσης αυξήθηκαν, αλλά με πολύ χαμηλότερα νούμερα.
Τα έσοδα, από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν κατά 21,4% στα 45,1 τρισεκατομμύρια γεν χάρη και στις χαμηλότερες τιμές, ειδικά στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Επίσης, τα λειτουργικά κέρδη της Toyota βελτιώθηκαν κατά 96,4% στα 5,35 τρισ. και τα καθαρά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν στα 4,94 τρισ., που ισοδυναμεί με πάνω από 29,6 δισ. ευρώ με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Για το νέο οικονομικό έτος, οι προοπτικές είναι λιγότερο «ρόδινες». Ο όμιλος, που σκοπεύει να επενδύσει 2 τρισεκατομμύρια γεν, στοχεύει στην περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων έως και 10,4 εκατομμυρίων Toyota και Lexus παγκοσμίως και ακόμη περισσότερων ηλεκτροκίνητων. Ωστόσο, υπό την προϋπόθεση πως θα υπάρχουν πολλοί από τους ευνοϊκούς παράγοντες του περασμένου έτους. Ως εκ τούτου, τα έσοδα φαίνονται ουσιαστικά σταθερά στα 46 τρισ., τα λειτουργικά κέρδη μειώνονται στα 4,3 τρισεκατομμύρια και τα κέρδη στα 3,57 τρισ.
Όλες οι ειδήσεις
Στο γκαράζ του Γιάννη Αντετοκούνμπο