Τρελή πρόταση για λύση στο πρόβλημα της εφοδιαστικής αλυσίδας, ελλείψει οδηγών, με τεχνολογία από τον κόσμο της εξόρυξης
Τους ιμάντες μεταφοράς οι περισσότεροι τους γνωρίζουμε ως μικρού μήκους εγκαταστάσεις, κυρίως στα αεροδρόμια, για την μεταφορά των αποσκευών. Ίσως πάλι κάποιοι που έχουν εμπειρία από μεγάλες αποθήκες logistics, να τους έχουν συναντήσει ως βασικό στοιχείο της ροής των παραγγελιοληψιών.
Αυτό που σκέφτονται στην Ιαπωνία πάντως, δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο, είναι ένα φαραωνικό –για τα δεδομένα των ιμάντων μεταφοράς- έργο, που εκ πρώτης σε κάνει να αναρωτιέσαι «γιατί;». Αν δεν το γνωρίζετε οι οδικές μεταφορές τελούν υπό κρίση παγκοσμίως και αυτό οφείλεται στην έλλειψη οδηγών.
Η υποστελέχωση έχει ως αποτέλεσμα μεγάλη ζήτηση, η μεγάλη ζήτηση αυξάνει τα κόστη μεταφοράς και επίσης καθυστερεί τις παραδόσεις αγαθών στους προορισμούς τους. Αυτό που σκέφτηκαν στην Ιαπωνία λοιπόν, είναι να αντικαταστήσουν τα φορτηγά και τους οδηγούς τους με ένα τεράστιο σε μήκος ιμάντα μεταφοράς.
Αποκαλούμενος ως «Autoflow-Road», αυτός ο μήκους 500 χιλιομέτρων ιμάντας, θα διατρέχει έναν νευραλγικό για την Ιαπωνία δρόμο, μεταξύ των πόλεων Τόκιο και Οσάκα, δίνοντας λύση στα προβλήματα μεταφορών και εφοδιασμού. Η μεταφορά θα γίνεται χρησιμοποιώντας τις ήδη υπάρχουσες υπέργειες γραμμές αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων όσο και τις σήραγγες αυτών.
Προφανώς δεν εννοούμε ότι οι Ιάπωνες θα βρεθούν ξαφνικά να οδηγούν δίπλα σε τελάρα με μαναβική, αλλά το ότι οι υποδομές αυτές θα χρησιμοποιηθούν για να εγκατασταθεί μια ξεχωριστή και απομονωμένη γραμμή για τον ιμάντα αυτόν. Εν ολίγοις, δεν θα χρειαστεί διάνοιξη και κατασκευή νέου δικτύου, κάτι που θα εκτόξευσε το κόστος σε αστρονομικά επίπεδα.
Έτσι όπως το σκέφτονται οι Ιάπωνες, το πιο πιθανό είναι η δημιουργία ενός κλειστού πλαισίου – οδηγού, σαν αγωγός, στα στηθαία των δρόμων ή στις άκρες αυτών. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της Ιαπωνίας, πρόκειται να χρησιμοποιήσει τεχνολογία ανάλογη αυτής των μεταφορικών ταινιών υψηλής χωρητικότητας και βάρους που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος στη βιομηχανία εξόρυξης, με χαρακτηριστικότερο παραδείγματα τον ιμάντα μήκους 100 χιλιομέτρων, στη Δυτική Σαχάρα, για την μεταφορά λιγνίτη.
Το υπουργείο αναφέρει ότι το σύστημα «όχι μόνο θα αντιμετωπίσει την κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και ότι θα συμβάλει παράλληλα στη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου». Σύμφωνα με τα σχέδια, ο ιμάντας αυτός θα έχει δυνατότητα μεταφοράς ενός τόνου φορτίου ανά παλέτα, ενώ το ιαπωνικό υπουργείο εκτιμά ότι η ροή εμπορευμάτων ημερησίως θα αντιστοιχεί σε ίδιο όγκο φορτίου με 25.000 δρομολόγια φορτηγών.
Το σχέδιο ακόμα βρίσκεται σε πρωτόλειο στάδιο, ωστόσο, αν τελικά εγκριθεί και δρομολογηθεί, αναμένεται να ολοκληρωθεί, μέχρι το 2034. Σύμφωνα με τον ιαπωνικό τύπο, από όπου και προέρχεται η είδηση, το κόστος εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 43 έως τα 497 εκατομμύρια δολάρια ανά 10 χιλιόμετρα έργου. Μεγάλη η απόκλιση αλλά όπως ήδη αναφέρθηκε, ακόμα δεν υπάρχει μια ολοκληρωμένη μελέτη.
Πάντως η κατασκευή αυτή, ενδέχεται να είναι επιτακτική, δεδομένου ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της ιαπωνικής κυβέρνησης αναμένεται μια περαιτέρω μείωση στους οδηγούς φορτηγών της τάξεως του 36% μέσα στα επόμενα έξι χρόνια, ενώ μέχρι το 2030, το ένα τρίτο των οδικών μεταφορικών αναγκών, θα είναι αδύνατο να εκτελεστεί το 2030 στην Ιαπωνία.
Όλες οι ειδήσεις
Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq: Πληθωρικά χαρισματικό
Ducati DesertX Discovery: Φορτωμένο για περιπέτεια!
Η νέα Alfa Romeo Junior διαθέσιμη στην Ελλάδα με τιμή από €29.900!