Η Geotab κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μέγιστη αυτονομία ενός EV αυξάνεται όταν αυτό κινείται με υψηλότερη ταχύτητα σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Η Geotab χρησιμοποίησε δείγμα 500 ηλεκτρικών σεντάν και 2.000 ηλεκτρικών φορτηγών για να πραγματοποιήσει τη συγκεκριμένη έρευνα. Είναι γνωστό ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες έχουν σημαντικό αντίκτυπο στα EV, αλλά βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας, όσο γρηγορότερα κινείται ένα EV τόσο μικρότερη είναι η επίδραση του κρύου στην εμβέλεια του οχήματος.
Χαρακτηριστικά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η ιδανική ταχύτητα για ένα EV στη θερμοκρασία των 20 βαθμών Κελσίου είναι τα 30 χλμ./ώρα. Ωστόσο στην θερμοκρασία των 0 βαθμών Κελσίου, η εμβέλεια υπερβαίνει τα 60 χλμ./ώρα. Αυτό συμβαίνει επειδή σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες, ο θερμαντήρας έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στην αυτονομία του οχήματος. Επομένως, όσο λιγότερος χρόνος αφιερώνεται στη λειτουργία του θερμαντήρα, τόσο λιγότερο εξαντλείται και η μπαταρία του αυτοκινήτου.
Στις υψηλότερες θερμοκρασίες η επίδραση του θερμαντήρα μειώθηκε για τα EV. Συγκεκριμένα, μόλις τα EV άγγιζαν ταχύτητες άνω των 113 χλμ./ώρα η θερμοκρασία είχε πολύ μειωμένη επίδραση στην αυτονομία. Σημαντικό εδώ είναι να αναφέρουμε ότι σε κανένα σημείο η εμβέλεια ενός EV δεν είναι μεγαλύτερη στο κρύο. Στους 20 βαθμούς Κελσίου, η εμβέλεια ενός EV με μπαταρία 65kWh είναι λίγο μικρότερη από 644 χλμ./ώρα. Στους 0 βαθμούς Κελσίου η αυτονομία ξεπερνά τα 402 χλμ.
Ακόμη και με την ιδανική ταχύτητα ενός EV (60 χλμ./ώρα) σε κρύο καιρό, το αυτοκίνητο θα έχει μεγαλύτερη αυτονομία αν ο καιρός είναι θερμότερος. Ενώ το EV διανύει περίπου 402 χλμ. στο κρύο, σε ήπιο καιρό διανύει 563 χλμ. με την ίδια ταχύτητα. Είναι ενδιαφέρον να επισημάνουμε επίσης, ότι όταν έρθει ο χειμώνας θα πρέπει να περιμένουμε μικρότερη επίδραση στην εμβέλεια των EV κατά την διάρκεια πορείας στους αυτοκινητόδρομους από ότι σε διαδρομές με χαμηλή ταχύτητα μέσα στην πόλη.
Όλες οι ειδήσεις