Τα ηλεκτρικά μοντέλα «εκτεταμένης» αυτονομίας και γιατί η Volkwagen πιστεύει πολύ σε αυτά ως το μέλλον της αυτοκίνησης
Ο όμιλος o προετοιμάζει το έδαφος, για το λανσάρισμα μια νέας γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με εκτεταμένη αυτονομία (EREV). Αυτό θα είναι δυνατό, με τη «βοήθεια» του extender αυτονομίας, δηλαδή, ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα λειτουργεί ως γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας.
Να εξηγήσουμε εδώ, ότι τα εκτεταμένης αυτονομίας ηλεκτρικά (Extender Range Elecric Vehicles), είναι υβριδικά, απλά όχι με τον… συμβατικό υβριδικό τρόπο. Όταν ένα θερμικός κινητήρας και ένας ηλεκτροκινητήρας συμβάλουν αμφότεροι στην κίνηση ενός αυτοκινήτου (συνδυαστικά ή ξεχωριστά), τότε η υβριδική διάταξη ονομάζεται «παράλληλη». Από την άλλη, όταν ένας θερμικός κινητήρας δεν συμβάλει στην κίνηση του αυτοκινήτου παρά μόνο λειτουργεί ως γεννήτρια για την ενεργειακή πλήρωση της μπαταρίας, τότε η υβριδική διάταξη, ονομάζεται σε «σειρά». Τα EREV, είναι λοιπόν υβριδικά, σε σειρά.
Οι δηλώσεις σημαντικών στελεχών από το στρατόπεδο του Wolfsburg , δείχνουν πόσο σοβαρές είναι οι προθέσεις της VW σε ότι αφορά την συγκεκριμένη τεχνολογία. Σύμφωνα με τον διευθυντή πωλήσεων της γερμανικής εταιρείας, Martin Sander, η Volkswagen σχεδιάζει ήδη να λανσάρει ένα EREV στην Ευρώπη, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, Oliver Blume, καλεί την ΕΕ να αξιολογήσει την πιθανότητα για εξαίρεση των υβριδικών με επέκταση αυτονομίας στο πλαίσιο της απαγόρευσης των θερμικών οχημάτων για το 2035: «Η επέκταση της αυτονομίας,θα μπορούσε να μειώσει τα εμπόδια που εμποδίζουν τους πελάτες να προσεγγίσουν τα ηλεκτρικά οχήματα. Θα μπορούσε να είναι μια ενδιαφέρουσα τεχνολογία και για την Ευρώπη και θα ήθελα να επιτρέπεται και μετά το 2035», εξηγεί ο Blume.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει ήδη εμφανιστεί στην Κίνα. Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης, η Volkswagen παρουσίασε το ID.Era, που αναπτύχθηκε με την SAIC και είναι εξοπλισμένo με το πρώτο σύστημα EREV. Το πρωτότυπο αφορά ένα SUV που θα μπορούσε να κάνει το ντεμπούτο του σύντομα στην Κίνα, προσφέροντας έως και 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας, με τα 300 εξ αυτών σε ηλεκτρική λειτουργία και τα υπόλοιπα 700, με γεμάτο ρεζερβουάρ βενζίνης.
Η Volkswagen ήδη αναπτύσσει κάποιες λύσεις εσωτερικά: η μάρκα Scout εργάζεται στο δικό της σύστημα EREV, ενώ η Audi έχει δοκιμάσει την τεχνολογία της στα αυτοκίνητα του Ντακάρ. Εκτός του ομίλου, η Stellantis παρουσίασε το Ram 1500 Ramcharger στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Hyundai πρόκειται να λανσάρει το Genesis GV70 με επέκταση αυτονομίας, η Leapmotor προσφέρει ήδη το C10 Reev στην Ευρώπη, η Mazda το MX-30 R-EV και η Ford αναπτύσσει εκδόσεις εκτεταμένης αυτονομίας τόσο για SUV όσο και για pick-up.
Όλες οι ειδήσεις
Νέο Citroen C5 Aircross: Ένα φινετσάτο SUV για όλα τα γούστα!
Τα τροχαία του Πάσχα, οι εντατικοί έλεγχοι και οι κλήσεις που πήγαν… σύννεφο
To Citroen που πούλησε το Μάρτιο 659 κομμάτια στην Ελλάδα – Κοστίζει 17.900 ευρώ