Στα τέλη Φεβρουαρίου, το εργοστάσιο της Volvo στη Γάνδη του Βελγίου, παρήγαγε το τελευταίο μοντέλο με πετρελαιοκινητήρα.
Στις 26 Μαρτίου, το τελευταίο Volvo XC90 με κινητήρα ντίζελ βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης στην Torslanda της Σουηδίας, με προορισμό το μουσείο της εταιρείας στα κεντρικά γραφεία της στο Γκέτεμποργκ. Από το 2030 η γκάμα θα είναι 100% ηλεκτρική. Ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Κλίματος στη Νέα Υόρκη τον περασμένο Σεπτέμβριο, το ιστορικό βήμα της Volvo παίρνει σάρκα και οστά. Και θα πάει προς μία κατεύθυνση: μόνο 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030 και κλιματική ουδετερότητα έως το 2040.
Οι κινητήρες ντίζελ αποτελούν μέρος της ιστορίας της Volvo εδώ και πολλά χρόνια: «Για μεγάλο χρονικό διάστημα ήταν συνώνυμοι με την αξιοπιστία και την απόδοση», θυμάται η εταιρεία. Μόνο το 2019 αντιπροσώπευαν την πλειοψηφία των πωλήσεων στην Ευρώπη και ήταν η κύρια πηγή εσόδων «για εμάς και σχεδόν όλους τους άλλους κατασκευαστές». Για τον κατασκευαστή, τα πράγματα έχουν πλέον αλλάξει λόγω «την ώθηση από τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές καυσαερίων», τη «ζήτηση των πελατών ως απάντηση στην κλιματική κρίση και την επιθυμία για καθαρότερο αέρα στις πόλεις». Ή τουλάχιστον αυτή είναι η σουηδική ερμηνεία των γεγονότων που αλλάζουν τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το πρώτο Volvo με κινητήρα ντίζελ που παρουσιάστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά ήταν το 244 GL D6. Το 2001 έφτασε το V70, με τον πρώτο κινητήρα ντίζελ που κατασκευάστηκε εσωτερικά στο Σκόβντε της Σουηδίας, έναν πεντακύλινδρος που παράγεται σε πολλές παραλλαγές και χρησιμοποιείται επίσης στους αγώνες S60 Challenge. Το 2008 ξεκίνησε η φάση του downsizing, με έναν κινητήρα 1.6 λίτρου ικανό για 1.300 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα, το 2012, ήρθε το πρώτο V60 D6 plug-in υβριδικό, το πρώτο PHEV με κινητήρα ντίζελ, με 215 ίππους και αυτονομία 50 χιλιομέτρων σε ηλεκτρική λειτουργία. Ο πιο πρόσφατος κινητήρας ντίζελ που παράγεται από τη σουηδική εταιρεία είναι μέρος της οικογένειας Volvo Engine Architecture (VEA), που έκανε το ντεμπούτο του το 2013 και είναι αυτός που είναι τοποθετημένος στα τελευταία V60 και XC90 που παράγονται αυτές τις μέρες.
Όλες οι ειδήσεις
Διατηρεί τον V8 twin turbo η ανανεωμένη Mercedes-Benz G-Class