EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Τροχαία “κόβει” 998 κλήσεις καθημερινώς για υπερβολική ταχύτητα

i-trochaia-kovei-998-kliseis-kathimerinos-gia-ypervoliki-tachytita-666182

Θλιβερές είναι στατιστικές της Τροχαίας για το 2024, καταδεικνύοντας τα αίτια πίσω από τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό δυστυχημάτων.

998 πρόστιμα κάθε ημέρα του 2024 για υπερβολική ταχύτητα, 90 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, 50 «καμπάνες» για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και 50 αφαιρέσεις διπλώματος για χρήση κινητού πίσω από το τιμόνι.

point system

Πρόκειται για ένα μικρό μέρος από τις θλιβερές στατιστικές της Τροχαίας για το 2024. Ο Μ.Ο. των παραβάσεων που καταγράφονται καθημερινά στα οδικά δίκτυα της χώρας καταδεικνύει τα αίτια που κρύβονται πίσω από τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό δυστυχημάτων. Μέσα σε 12 μήνες, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων εκτοξεύτηκε κατά 5,5%, τα θανατηφόρα δυστυχήματα κατά 7% και ο αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο κατά 8,3%. Για ακόμα μία χρονιά θλιβερή πανευρωπαϊκή πρωτιά παρουσιάζει η δυτική Κρήτη.

Τέλος στο να σβήνονται οι κλήσεις στην Τροχαία

Από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Νοεμβρίου, τα κλιμάκια της Τροχαίας σε όλη την Ελλάδα προχώρησαν σε 6.200.000 ελέγχους σε όλα τα οδικά δίκτυα, με τον αριθμό να αυξάνεται σε έναν χρόνο κατά 35%. Η συχνότερη παρουσία των αστυνομικών αποτύπωσε και πρωτοφανείς αριθμούς παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Είναι ενδεικτικό ότι το πρώτο 11μηνο του έτους βεβαιώθηκαν 302.994 πρόστιμα για υπερβολική ταχύτητα (+26% σε σύγκριση με το 2023). Το ίδιο διάστημα, οι Αρχές εντόπισαν 29.185 οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ πίσω από το τιμόνι (+21%) και κατέγραψαν 16.744 παραβάσεις σηματοδότη (+31%). 17.297 οδηγοί είδαν την άδεια οδήγησής τους και τις πινακίδες να αφαιρούνται για χρήση κινητού τηλεφώνου.

«Τα περισσότερα τροχαία εντός αστικού ιστού στην Αττική καταγράφονται σε διασταυρώσεις στις οποίες η κυκλοφορία ρυθμίζεται από ερυθρό σηματοδότη και υπάρχει παραβίαση. Για να αντιμετωπιστεί αυτό μπαίνουν οι 388 κάμερες για το κόκκινο», σημειώνει ο Κίμων Λογοθέτης, σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας.

Τροχαία

Μέσα σε 11 μήνες σε όλη τη χώρα σημειώθηκαν 9.648 ατυχήματα, με τα 525 να είναι θανατηφόρα. Οι νεκροί έφτασαν τους 559, ενώ οι βαριά τραυματίες τους 478. Τα 5.684 ατυχήματα καταγράφηκαν στους δρόμους της Αττικής, η οποία όμως είναι μία από τις ελάχιστες περιφέρειες στις οποίες οι στατιστικές παρουσιάζουν μειούμενη τάση. Μέχρι και τις 28 Δεκεμβρίου τα θανατηφόρα τροχαία στην Αττική είναι λιγότερα κατά 14% σε σύγκριση με το 2023, ενώ ο αριθμός των νεκρών παρουσιάζει μείωση 31%. «Τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα δεν τα συναντάμε στα μεγάλα οδικά δίκτυα, όπως στην παραλιακή ή για παράδειγμα τη Λ. Συγγρού και την Αττική οδό, αλλά μέσα στον αστικό ιστό, σε διασταυρώσεις», σημειώνουν αξιωματικοί της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής.

Τροχαία Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας

Εκτός από την Αττική, «περίοπτη» θέση στη «μαύρη» λίστα των οδικών δυστυχημάτων έχει η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με 45 θανατηφόρα τροχαία μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, ενώ 44 έχουν καταγραφεί στην Δυτική Ελλάδα. Μια χωριστή κατηγορία αποτελεί η Κρήτη, με τους απόλυτους αριθμούς να μην καταδεικνύουν επακριβώς το μέγεθος του προβλήματος. «39 νεκροί πέρυσι, 64 φέτος. Αύξηση 65%. Σε ένα ποσοστό 40%, οι νεκροί είναι νέοι κάτω των 24 ετών. Δυστυχώς η δυτική Κρήτη θα είναι μια από τις χειρότερες περιοχές στην Ευρώπη με 150 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γιάννης Λιονάκης, πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, περιγράφοντας τις θλιβερές στατιστικές του 2024 στο νησί της Κρήτης.

Ατυχήματα 2024 2023 Διαφορά Ποσοστό
Θανατηφόρα 525 490 35 7,1%
Σοβαρά 404 494 -90 -18,2%
Ελαφρά 8.719 8.163 556 6,8%
Σύνολο 9.648 9.147 501 5,5%

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή Audi RS e-tron GT Performance: Ηλεκτρικό υπερόπλο

Αυτή θα είναι η πρώτη «πόλη των 15 λεπτών» στην Ελλάδα, όπου τα αυτοκίνητα δεν θα χρειάζονται

Αυτό το αυτοκίνητο έκανε δώρο στην κόρη του ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο