Η Toyota υποστηρίζει ότι η πλήρης στροφή των αυτοκινητοβιομηχανιών προς την ηλεκτροκίνηση έχει αρνητικό αποτύπωμα στο περιβάλλον.
Παρά το γεγονός ότι η Toyota ήταν από τις πρώτες εταιρείες που προώθησε τα υβριδική τεχνολογία, άργησε ωστόσο να εισέλθει στην αγορά των EV, με αποτέλεσμα να δέχεται αρκετές «βολές» από την κοινή γνώμη. Η θέση της εταιρείας είναι πως η αγορά πρέπει να φιλοξενεί πολλαπλές επιλογές και να μην είναι πλήρως αφοσιωμένη στην ηλεκτοκίνηση.
Ο Chief Scientist της εταιρείας, Gill Pratt, υποστηρίζει ότι το πρόβλημα υφίσταται στην διαθεσιμότητα που θα υπάρχει στο μέλλον σε λίθιο - το ορυκτό που χρησιμοποιείται στην παραγωγή των μπαταριών των οχημάτων. Προβλέπεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σύντομα θα πληγεί από έλλειψη λιθίου και άλλων ορυκτών που χρησιμοποιούνται, αλλά και από έλλειψη σημείων επαναφόρτισης των μπαταριών. Ο Pratt ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η κατασκευή εκατομμυρίων υβριδικών οχημάτων θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στην παραγωγή C02 από την χρήση της ίδιας ποσότητας λιθίου για την δημιουργία μικρότερου αριθμού - καθαρά - ηλεκτρικών οχημάτων.
Το μοντέλο bZ4X της Toyota είναι ένα EV, αλλά η εταιρεία υποστηρίζει την προσφορά πολλαπλών επιλογών όσον αφορά το είδος των κινητήρων που τοποθετεί στα αυτοκίνητά της. Η Toyota ενδιαφέρεται για την ηλεκτροκίνηση, ωστόσο, είναι ανένδοτη στην άποψή της σχετικά με την πλήρη αφοσίωση των ανταγωνιστικών εταιρειών της σε αυτήν, όπως η Honda, η Cadillac, η Volvo και άλλες.
«Υπάρχει μια κρίσιμη κατάσταση που πρόκειται να έρθει», δήλωσε ο Pratt στο AutoMotive News. «Αυτές οι ελλείψεις που δημιουργούνται - όχι μόνο υλικών των μπαταριών αλλά και υλικών υποδομής - θα καταστήσουν σαφές ότι η καλύτερη λύση είναι ο συνδυασμός διαφορετικών τύπων οχημάτων», κατέληξε.
Όλες οι ειδήσεις