EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Toyota -μάλλον- θα σταματήσει την παραγωγή της στη Ρωσία

i-toyota-mallon-tha-stamatisei-tin-paragogi-tis-sti-rosia-643259

Η Toyota προτίθεται θα κλείσει το εργοστάσιό της στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας και ενδέχεται να το πουλήσει, καθώς μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αντιμετωπίζει ελλείψεις σε βασικά εξαρτήματα και υλικά.

Αξίζει να σημειωθεί πως το συγκεκριμένο εργοστάσιο έχει αναστείλει την λειτουργία του από τον περασμένο Μάρτιο ενώ έχουν σταματήσει γενικώς και οι εισαγωγές οχημάτων της Toyota στη Ρωσία.

Εκπρόσωπος της Toyota είχε δηλώσει προσφάτως ότι τους τελευταίους έξι μήνες κράτησε το εργοστάσιο και τους εργαζόμενους σε ετοιμότητα με στόχο την επανεκκίνηση της παραγωγής, εάν και εφόσον το επέτρεπαν οι συνθήκες, αλλά μέχρι σήμερα τα δεδομένα δείχνουν πως το εργοστάσιο θα παραμείνει κλειστό και στο μέλλον. Οι ίδια πηγή απέκλεισε το ενδεχόμενο παραγωγής Camry και RAV4 με διαφορετικά σήματα (rebadged) σε περίπτωση πώλησης της εταιρείας.

Η γραμμή παραγωγής στην Αγία Πετρούπολη έχει την δυνατότητα παραγωγής 100.000 οχημάτων ετησίως εκ των οποίων περισσότερα από τα μισά διατίθενται στην αγορά της Ρωσίας και τα υπόλοιπα προορίζονταν για τις αγορές της Λευκορωσίας, του Καζακστάν και της Αρμενίας. Εκεί παράγονται τα μεσαία οικογενειακά Toyota Camry και τα SUV RAV4. Σύμφωνα με την εταιρεία, το εργοστάσιο παρήγαγε πέρυσι 42.235 RAV4 και 38.547 Camry.

Η Toyota αυτή τη στιγμή απασχολεί 2.350 εργαζομένους στη Ρωσία. Περίπου 1.900 εργάζονται στο εργοστάσιο της Αγίας Πετρούπολης και περίπου 450 εργάζονται στη Μόσχα σε διοικητικές θέσεις της εταιρείας. Το εργοστάσιο ξεκίνησε να παράγει οχήματα τον Δεκέμβριο του 2007 με την αρχική επένδυση να προσδιορίζεται στα 38 δισεκατομμυρίων ρουβλίων (περίπου 680 εκατ. ευρώ με τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες).

Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία περισσότερες από 750 εταιρείες έχουν ανακοινώσει ότι περιορίζουν τις δραστηριότητές τους σε κάποιο βαθμό, σύμφωνα με το Yale School of Management. Εκτός από την Toyota, στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι Volkswagen και Nissan συγκαταλέγονται μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που ανέστειλαν την παραγωγή τους. Ουσιαστικά έδωσαν άδεια στους εργαζόμενους και διέκοψαν τις εισαγωγές, αφήνοντας ένα κενό στην αγορά για τις κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων. Τον περασμένο Μάιο, σε αντιστοιχία, η Renault πούλησε το πλειοψηφικό της μερίδιο στην AvtoVAZ (τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας και ιδιοκτήτη της μάρκας Lada) σε ένα ρωσικό επιστημονικό ινστιτούτο, έναντι πινακίου φακής με μοναδική δέσμευση να έχει προτεραιότητα στην επαναγορά της μετά από περίοδο έξι ετών.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο