Οι εμπειρία από τον κόσμο της Φόρμουλα 1 επιτρέπει στην Mercedes να αναπτύσσει την τεχνολογία EV της γρηγορότερα από τους ανταγωνιστές της.
Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία κάνει μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, ο αποδοτικότητα είναι ο τομέας στον οποίο βασίζεται η κάθε μάρκα. Για την Mercedes, η βελτίωση της απόδοσης των μελλοντικών αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων γίνεται ευκολότερη, χάρη στη συνεργασία της εταιρείας με την ομάδα της F1. Αυτό είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό πλεονέκτημα το οποίο δεν απολαμβάνουν ανταγωνιστές όπως η VW και η Tesla.
Ο διευθυντής προηγμένης τεχνολογίας της Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP), Adam Allsopp, είπε στο Reuters ότι θυμάται πού βρισκόταν χτύπησε το τηλέφωνό του. Ήταν Αύγουστος του 2020 και ήταν σε ένα πρώην βουστάσιο στο Isle of Wight. Η πρόκληση ήταν να κατασκευαστεί ένα EV ικανό να διανύσει 1.000 χλμ. με μία μόνο φόρτιση –κάτι που οδήγησε στη δημιουργία του πρωτότυπου EQXX.
Αλλά τι σχέση έχει αυτό με την Φόρμουλα 1; Σε αντίθεση με αυτούς που δουλεύουν αποκλειστικά πάνω σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, οι μηχανικοί της F1 φτάνουν πραγματικά στα άκρα για να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα, ενώ η πίεση του χρόνου είναι σημαντικά μεγαλύτερη για τις ομάδες ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τον Markus Schaefer, Chief Technology Officer της Mercedes, η εμπειρία από τον κόσμο της F1 έχει οδηγήσει στην μείωση του χρόνου ανάπτυξης νέων οχημάτων από τους 58 μήνες, κατά μέσο όρο, στους κάτι παραπάνω από 40. Η τελειομανία και η τεχνογνωσία των ομάδων της F1 έκανε δυνατή την δημιουργία της EQXX, αυτοκίνητο το οποίο τελικά κατέληξε να διανύσει περισσότερα από 1.200 χλμ. με μία μόνο φόρτιση.
«Έχουμε ένα πλεονέκτημα με τη Formula 1 που άλλοι δεν έχουν», είπε ο Schaefer. «Η Tesla δεν το έχει. Άλλες ομάδες δεν το έχουν». Αυτό το συναίσθημα ισχύει για τους περισσότερους αντιπάλους που μπορεί να αντιμετωπίσει η Mercedes στη μάχη για την πώληση περισσότερων EV.