Το σύστημα λέγεται ότι είναι πολύ αποτελεσματικό, φέρνοντας περισσότερη δουλειά για το τμήμα σέρβις, ενώ παράλληλα διασφαλίζει ότι τα αυτοκίνητα των πελατών είναι ασφαλή.
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει ήδη διεισδύσει στα αυτοκίνητά μας μέσω του λογισμικού infotainment, αλλά οι δυνατότητές της επεκτείνονται πολύ πέρα από αυτό. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το σύστημα που υιοθετήθηκε από αρκετές αντιπροσωπείες των ΗΠΑ, όπως η Findlay Cadillac στο Λας Βέγκας, η οποία χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για τις αρχικές επιθεωρήσεις των οχημάτων. Αυτή η τεχνολογία αποδεικνύει την ικανότητα της τεχνητής νοημοσύνης να ξεπερνά τους ανθρώπους, χωρίς να αρπάζει θέσεις εργασίας.
Η Findlay Cadillac στο Henderson είναι η πρώτη αντιπροσωπεία στο Λας Βέγκας που εγκατέστησε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου οχημάτων που αναπτύχθηκε από την UVEye. Η τεχνολογία αυτή έχει ήδη αναπτυχθεί σε 300 αντιπροσωπείες σε εθνικό επίπεδο, ενισχύοντας σημαντικά την αποτελεσματικότητα και μειώνοντας τους χρόνους αναμονής.
Η διαδικασία είναι πολύ απλή και δεν διαρκεί περισσότερο από ένα λεπτό. Ο πελάτης περνάει μέσα από έναν μεγάλο σαρωτή, ο οποίος τραβάει πολλαπλές φωτογραφίες του αυτοκινήτου από όλες τις γωνίες – συμπεριλαμβανομένου του κάτω μέρους του αμαξώματος. Στη συνέχεια, οι εικόνες περνούν από λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο εντοπίζει τυχόν ελαττώματα στο εξωτερικό, τα ελαστικά και τα ορατά μηχανικά μέρη.
Περίπου 30-45 δευτερόλεπτα αργότερα, ο πελάτης λαμβάνει μια “πλήρη έκθεση κατάστασης” του οχήματός του. Ανάλογα με τα ευρήματα, οι μηχανικοί του αντιπροσώπου μπορούν στη συνέχεια να αντιμετωπίσουν τυχόν προβλήματα, διασφαλίζοντας ότι το αυτοκίνητο είναι ασφαλές για τους δρόμους.
Όπως σημειώνει αμερικανικό μέσο ενημέρωσης που έκανε το ρεπορτάζ, η διαδικασία θα μπορούσε να περιγραφεί ως μαγνητική τομογραφία για αυτοκίνητα. Ο Emmanuel Epino, γενικός διευθυντής της Findlay Cadillac, επαίνεσε το σύστημα που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη για το γεγονός ότι είναι “αρκετά ακριβές”, προσθέτοντας ότι βρίσκει πράγματα που μερικές φορές οι τεχνικοί τους “μπορεί ακόμη και να μην τα βρουν”.
Ο Daniel Frandsen από την UVEye, δήλωσε ότι το αυτοματοποιημένο σύστημα επιθεώρησης οχημάτων τους μπορεί να εντοπίσει γρήγορα ελαττώματα όπως μια διαρροή λαδιού, η οποία κανονικά θα απαιτούσε πολύ περισσότερο χρόνο για να σηκωθεί το όχημα και να ελεγχθεί διεξοδικά από έναν τεχνικό.
Και τώρα, στο μεγάλο ερώτημα: Στην περίπτωση της Findlay Cadillac, η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης δεν οδήγησε σε απώλεια θέσεων εργασίας στο τμήμα σέρβις της. Αντίθετα, δημιούργησε πρόσθετη εργασία για τους τεχνικούς, κρατώντας τους απασχολημένους με επισκευές που διαφορετικά θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητες.
Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή, “το μόνο άτομο που μπορεί να βρει οδυνηρή τη συνάντηση με την τεχνητή νοημοσύνη είναι ο πελάτης”, λόγω του πιθανού κόστους εάν το σύστημα υποδείξει ένα άγνωστο προηγουμένως ελάττωμα. Παρόλα αυτά, σημείωσε ότι είναι προτιμότερο να εντοπίζονται πιθανά προβλήματα με το αυτοκίνητο πρόωρα, ώστε να μπορούν να αντιμετωπιστούν πριν προκαλέσουν προβλήματα στο δρόμο.
Όλες οι ειδήσεις
Aytotypos Weekend – Τα καλύτερα της εβδομάδας 17-21/06
Μοτοσυκλέτα το καλοκαίρι: Tips για τους «βραστούς» ελληνικούς δρόμους