H Suzuki ανακοίνωσε τα σχέδια της για την ηλεκτροκίνηση έως το 2030,παρουσιάζοντας μια γκάμα από EV οχήματα.
Η γκάμα των μοντέλων αυτών αφορά τις αγορές της Ευρώπης , την Ιαπωνία και την Ινδία. Ανάμεσα στα ηλεκτρικά SUV που πρόκειται να κάνουν ντεμπούτο μέχρι το τέλος της δεκαετίας είναι και ένα Suzuki Jimny με ηλεκτρική μπαταρία και η έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου eVX που αποκαλύφθηκε πρόσφατα.
Οι αγορές που εστιάζει η Suzuki είναι η Ινδία, η Ιαπωνία και η Ευρώπη με την Αφρική να αναφέρεται επίσης στην παρουσίαση ως μια αγορά με πολύ υποσχόμενο μέλλον. Έτσι , η αυτοκινητοβιομηχανία έκανε προεπισκόπηση των ημερομηνιών κυκλοφορίας των EV ξεχωριστά για κάθε αγορά, δείχνοντας τις σιλουέτες και τις φωτεινές επιγραφές των επερχόμενων μοντέλων.
Ξεκινώντας από την Ευρώπη , ξεχωρίζει η νέα έκδοση του Suzuki Jimny που απεικονίζεται με φωτιζόμενη μάσκα και μοντέρνα γραφικά LED στους στρογγυλούς προβολείς του. Δεν έχουμε πολλές πληροφορίες για το μοντέλο, αλλά αναμένεται να διατηρήσει την αρχιτεκτονική του πλαισίου του και το μεγαλύτερο μέρος της εξωτερικής και εσωτερικής του σχεδίασης. Εκτός από το BEV η Suzuki σχεδιάζει επίσης μια υβριδική έκδοση του Jimny, επιτρέποντας του να πωλείται και στην Ευρώπη ως επιβατικό όχημα.
Δίπλα στο Jimny EV διακρίνουμε ένα SUV που μάλλον είναι το Suzuki Fronx. Το μοντέλο αποκαλύφθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα στην Ινδία, αλλά φαίνεται ότι η Suzuki σχεδιάζει να προσφέρει μια παραλλαγή EV στην Ευρώπη. Διακρίνονται επίσης δυο ακόμα SUV , το ένα εκ των οποίων είναι άγνωστο και το άλλο μοιάζει με την έκδοση παραγωγής concept eVX. Τέλος, διακρίνεται ένα αυτοκίνητο πόλης, που φαίνεται να είναι μικρότερο από το ήδη διαθέσιμο Ignis, ολοκληρώνοντας έτσι τα πέντε EV που θα κάνουν ντεμπούτο.
Το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki στην Ευρώπη θα φθάσει μέχρι το 2024, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι το –έτοιμο για παραγωγή- eVX αναμένεται το 2025. H Suzuki στοχεύει τα EV να αντιπροσωπεύουν το 80% της ευρωπαϊκής της γκάμας, με το υπόλοιπο 20% να είναι υβριδικά. Η Ευρώπη έχει σκοπό να απαγορεύσει έως το 2035 τα αυτοκίνητα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, έτσι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αναγκαστούν να επιταχύνουν την πορεία τους προς την ηλεκτροκίνηση.
Όσον αφορά την εγχώρια αγορά της στην Ιαπωνία, η Suzuki ανακοίνωσε 6 λανσαρίσματα EV. Η Ιαπωνία θα αποκτήσει το πρώτο της EV με την επωνυμία Suzuki το 2023, ένα χρόνο νωρίτερα από την Ευρώπη. Η σιλουέτα ενός αγνώστου -τύπου kei- αυτοκινήτου εμφανίζεται δυο φορές στα σχέδια που παρουσίασε η εταιρεία , υπονοώντας πιθανώς σχεδόν πανομοιότυπα αμαξώματα επιβατών και van. Υπάρχουν δυο ακόμα αυτοκίνητα kei, με ένα από αυτά να είναι η ηλεκτρική έκδοση του Suzuki Hustler.Ένα από τα άλλα θα μπορούσε να είναι ο διάδοχος του Suzuki Every, αν και θα μπορούσε να είναι ο διάδοχος του Spacia ή του Wagon R. Τέλος, η Ιαπωνική σειρά EV θα περιλαμβάνει επίσης τις παραλλαγές των Fronx και eVX SUV.Λόγω των διαφορετικών κανονισμών σχετικά με τις εκπομπές ρύπων, η Suzuki θέλει τα EV να αντιπροσωπεύουν το 20% της γκάμας της μέχρι το 2030, με το υπόλοιπο 80% να αποτελείται από υβριδικά.
Τέλος, όσον αφορά την αγορά της Ινδίας, η Suzuki σχεδιάζει και εκεί 6 λανσαρίσματα EV έως το 2030, με το πρώτο να έχει προγραμματιστεί για το 2024. Στα σχέδια της Suzuki, διακρίνεται ένα άγνωστο μικρό SUV που μοιάζει διαφορετικό επί του παρόντος διαθέσιμου Brezza. Επίσης, άλλα μοντέλα που σχεδιάζεται να κυκλοφορήσουν από στην αγορά της Ινδίας θα είναι το Fronx EV και το eVX , μαζί με το άγνωστο SUV που εμφανίστηκε επίσης στην Ευρώπη και μερικά αυτοκίνητα kei συμπεριλαμβανομένου του Hustler.
Ωστόσο, η γκάμα της Suzuki που αφορά την αγορά της Ινδίας θα διαφέρει αρκετά από αυτές της Ευρώπης και της Ιαπωνίας, αφού θα περιλαμβάνει αρκετά λιγότερα EV. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι το 2030 τα μοντέλα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που θα αντιπροσωπεύουν το 60% της γκάμας και τα ηλεκτρικά θα αντιπροσωπεύουν μόλις το 15%, με το υπόλοιπο 25% να αφορά υβριδικά οχήματα.
Η Suzuki σκοπεύει στην μηδενική εκπομπή ρύπων έως το 2050 στην Ιαπωνία και την Ευρώπη και έως το 2070 στην Ινδία, οπού η μετάβαση των EV προχωρά με πολύ πιο αργούς ρυθμούς.
Τέλος, η Suzuki πρόκειται να αποκαλύψει και 8 νέες πλήρως ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες μέχρι το 2030, όταν το ποσοστό των ηλεκτρικών και μοτοσυκλετών της με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε παγκόσμια βάση θα είναι κοντά στο 25% και 75% αντίστοιχα.