Στρατηγική συνεργασία με γνωστό κατασκευαστικό κολοσσό αποσκοπεί στην επάρκεια του πιο απαραίτητου στοιχείου στην αυτοκινητοβιομηχανία
Χάλυβας; Αλουμίνιο; Χαλκός; Τίποτα απ΄όλα αυτά! Συστοιχίες μπαταριών; Όχι και τόσο…
Αν υπάρχει ένα στοιχείο του οποίου η έλλειψη σημαίνει αδυναμία παραγωγής οποιουδήποτε σύγχρονου μοντέλου στην αυτοκινητοβιομηχανία, ανεξαρτήτως τύπου, κατηγορίας και κινητήρα, αυτό είναι οι ημιαγωγοί.
Ημιαγωγοί σε στρώσεις συνθέτουν αυτό που γνωρίζουμε όλοι ως «τσιπάκι» το ολοκληρωμένο κύκλωμα που είναι απαραίτητο για να λειτουργήσει –πλέον- η συντριπτική πλειοψηφία των συσκευών και των μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται σήμερα σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Του κανόνα αυτού δεν εξαιρούνται τα τετράτροχα, πόσο μάλλον με τον βαθμό και την έκταση της τεχνολογίας που φέρουν σήμερα, δημιουργώντας μια σχέση άμεσης εξάρτησης των αυτοκινητοβιομηχανιών, με τις εταιρείες που κατασκευάζουν ημιαγωγούς. Θα θυμάστε βέβαια τι έχει συμβεί με το λεγόμενο «chip shortage» την περίοδο 2020 – 2023 λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, όπου η αγορά στους tech τομείς είχε «παγώσει», συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων.
Οι εξαρτώμενες σχέσεις σε μια ελεύθερη και παγκοσμιοποιημένη αγορά λοιπόν, αποτελούν «ναρκοπέδιο» για τους εξαρτώμενους και όλοι θα ήθελαν να απεμπλακούν από μια τέτοια κατάσταση. Στην περίπτωση των ημιαγωγών βέβαια, αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο! Πρόκειται για μια από τις πολυπλοκότερες κατασκευαστικές διαδικασίες και το στήσιμο μιας γραμμής παραγωγής αποτελεί επένδυση δισεκατομμυρίων την οποία καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι διατεθειμένη να κάνει.
Η Stellantis φαίνεται όμως πως βρήκε τρόπο, με την «συνεργασία» να είναι η λέξη κλειδί. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ομίλου, δημιουργείται μια κοινοπραξία, αντικείμενο της οποίας θα είναι η σχεδίαση και η πώληση ημιαγωγών, ειδικά για την αυτοκινητοβιομηχανία. Ο συνεργάτης που επέλεξε η Stellantis έχει ενδιαφέρον, αφού πρόκειται για την Foxconn, με έδρα την Ταϊβάν. Η εταιρεία, κατασκευάζει προϊόντα για λογαριασμό πασίγνωστων εταιρειών, όπως η Apple, η Nokia, η Sony, η Dell, η Sharp και η Microsoft.
Ακόμα, δεν έχουν δοθεί στην δημοσιότητα αναλυτικά στοιχεία για το είδος και τον τρόπο που θα ενέχονται οι δύο συμβαλλόμενοι σε αυτή την κοινοπραξία, πέραν του ότι θα αποτελεί μια 50-50 δραστηριότητα και θα ονομάζεται SiliconAuto. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι πρόκειται για σχεδίαση ημιαγωγών, που αποτελεί ένα εξίσου σημαντικό κεφάλαιο με την κατασκευή τους.
Η SiloconAuto θα ξεκινήσει την διάθεση των ημιαγωγών από το 2026 και πέραν της προφανούς προμήθειας της Stellantis με αυτούς, αυτοί θα διατίθενται επίσης και σε άλλους κατασκευαστές. Δεδομένης της εξέλιξης των αυτοκινήτων και της διαφαινόμενης, σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό, εξάρτησης τους από τους ημιαγωγούς, η κίνηση αυτή της Stellantis, αποτελεί αναμφίβολα, μια βραχυπρόθεσμη στρατηγική κίνηση.
Όλες οι ειδήσεις
Τα 7 φθηνότερα μικρά SUV της αγοράς!
Σύστημα Auto Start-Stop: Πότε είναι πραγματικά αποτελεσματικό;
10 μύθοι σχετικά με την χρήση και την συντήρηση του αυτοκινήτου