Βάση σχεδίων, ο έλεγχος επιτάχυνσης και επιβράδυνσης μεταφέρεται σε χειριστήρια στο τιμόνι αλλά έχουμε απορίες…
Ηλεκτροκίνηση, ριζικές αλλαγές, πεδίο δόξης λαμπρό για πειραματισμούς. Το αυτοκίνητο, επαναπροσδιορίζεται. Οι υπηρεσίες που ασχολούνται με την κατοχύρωση ευρεσιτεχνιών, κατακλύζονται από αιτήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, που είχαν άλλη μια «εξαίρετη ιδέα». Πατεντάριζε και ας μην το χρησιμοποιήσεις ποτέ. Αυτό είναι πλέον το δόγμα.
Πιο πρόσφατη περίπτωση, αυτή με το σχέδιο της Stellantis, που περιγράφει ένα φουτουριστικό τιμόνι σχήματος «Η», με δύο λαβές δεξιά και αριστερά, αντί για περιμετρική στεφάνη. Το πράγμα θυμίζει κάτι από χειριστήριο κονσόλας video game.
Πρώτα απ΄όλα, είναι πτυσσόμενο, που σημαίνει ότι οι λαβές του «μαζεύουν» και το κεντρικό τμήμα υποχωρεί προς το ταμπλό όταν δεν χρησιμοποιείται, δηλαδή είναι ήδη προσαρμοσμένο για τα μοντέλα που θα προσφέρουν λειτουργία πλήρους αυτόνομης οδήγησης.
Όταν αναπτύσσεται, οι λαβές λειτουργούν ουσιαστικά ως πεντάλ φρένου και γκαζιού, με την περιγραφή να είναι η εξής: όταν σπρώχνει κανείς τις λαβές προς τα μπροστά, το όχημα επιταχύνει και όταν τις τραβά προς τα πίσω, επιβραδύνει.
Αυτό θα χρειαζόταν καλύτερη διευκρίνιση. Μιλάμε για κινήσεις αντίστοιχες που κάνουν οι πιλότοι αεροσκαφών στο πηδάλιο ή για απλά μια περιστροφή του καρπού; Σε γενικές γραμμές πάντως το να «τραβά» κανείς ένας χειριστήριο το οποίο ενεργοποιεί την πέδηση, όταν η αδράνεια σπρώχνει το σώμα προς τα μπροστά, δεν είναι και πολύ καλή ιδέα.
Πόσο μάλλον όταν το σημείο στήριξης για τις κατά τον διαμήκη άξονα μετακινήσεις του κορμού ενός οδηγού μέσα στο αυτοκίνητο, είναι και το τιμόνι.
Από την άλλη, είμαστε σίγουροι ότι ο όμιλος Stellantis κάτι περισσότερο θα ξέρει από εμάς και σε πρακτικό / εργονομικό επίπεδο, το τιμόνι αυτό –αν και όποτε παρουσιαστεί- θα λειτουργεί μια χαρά.
Όλες οι ειδήσεις
Η Γερμανία δαγκωτό «απούσα» στην ψηφοφορία της ΕΕ για τους δασμούς στην Κίνα
Πως προφυλάσσονται Μπάιντεν και Τραμπ καθ οδόν: Η προεδρική λιμουζίνα – φρούριο των ΗΠΑ
RB17: Αυτό είναι το επιβλητικό hypercar της Red Bull