H Donkervoort αποκάλυψε το πρώτο της νέο μοντέλο εδώ και πάνω από μία δεκαετία – το Donkervoort F22 που θα αντικαταστήσει το D8 GTO.
Το νέο υπεραυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί εκ του μηδενός, με ένα νέο πλαίσιο, εκτεθειμένους τροχούς, έναν κινητήρα από την Audi και μόλις 750 κιλά βάρος. Το F22 πήρε το όνομά του από την Filippa, κόρη του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, Denis Donkervoort, που γεννήθηκε νωρίτερα φέτος. Παρά το γεγονός ότι το σχέδιο του ξεκίνησε από μια λευκή κόλλα χαρτί, αναγνωρίζεται εύκολα ως ένα έργο της Donkervoort χάρη στους εκτεθειμένους τροχούς, το μακρύ καπό, τις απολήξεις των εξατμίσεων στο πλάι και γενικά το επιθετικό στυλ σχεδιασμού.
Οι πίσω τροχοί ενσωματώνονται καλύτερα στο αμάξωμα χάρη στα φαρδύτερα φτερά, βελτιώνοντας τη στάση και την αεροδυναμική. Το σπορ αυτοκίνητο μήκους 4 μέτρων και 39 εκ. διαθέτει επίσης πόρτες στυλ πεταλούδας, φωτισμό full-LED και αφαιρούμενη οροφή Twin Targa από ανθρακονήματα που του επιτρέπει να μετατρέπει σε roadster.
Η Ολλανδική εταιρεία λέει πως το νέο υπεραυτοκίνητο είναι βελτιωμένο σε πρακτικότητα, άνεση και ευκολία χρήσης σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, D8 GTO. Αυτό είναι δυνατό χάρη σε μία πιο ευρύχωρη και άνετη καμπίνα, με custom καθίσματα Recaro, ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενσωματωμένους χειρισμούς στο τιμόνι και πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 298 λίτρων. Οι προαιρετικές επιλογές περιλαμβάνουν ένα iPad mini που λειτουργεί ως οθόνη αφής για το infotainment και σύστημα κλιματισμού.
Όπως και στο D8 GTO, η Donkervoort επέλεξε έναν πεντακύλινδρο turbo κινητήρα 2,5 λίτρων της Audi που αποδίδει 492 ίππους και 640 Nm ροπής, ενώ είναι κατά 57 ίππους και 70 Nm ροπής ισχυρότερος από τον αντίστοιχο του D8. Ο νέος κινητήρας είναι και καθαρότερος, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 στα 163 γρ./χλμ.
Η ισχύς μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων που διαθέτει τεχνολογία αντιστοίχισης στροφών της Bosch, με τη βοήθεια διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης Torsen. Τα ηλεκτρονικά περιορίζονται σε ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης πολλαπλών βημάτων και ένα προαιρετικό σύστημα ABS της Bosch.
Σύμφωνα με την Ολλανδική εταιρεία, το F22 επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα και από τα 0-200 χλμ./ώρα σε 7,5 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο, ωστόσο, είναι τα 2,15G πλευρικής επιτάχυνσης, που αποκαλύπτουν την – εστιασμένη στον χειρισμό – φύση του. Το F22 ζυγίζει 750 κιλά, γεγονός που το καθιστά κατά 70 κιλά βαρύτερο από το D8. Ωστόσο, η αυξημένη ισχύς του επιτρέπει να διατηρεί μια εντυπωσιακή αναλογία ισχύος/βάρους, 666 ίππων ανά τόνο.
Η ανάρτηση, με διπλά ψαλίδια μπροστά και πίσω, περιλαμβάνει προσαρμοζόμενα αμορτισέρ TracTive και ρυθμιζόμενο υδραυλικό σύστημα που ανεβάζει ή χαμηλώνει το αυτοκίνητο έως και 35 χλστ. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει χαλύβδινους δίσκους διαστάσεων 330 χλστ. μπροστά και 279 χλστ. πίσω, με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων από την AP Racing.
Η παραγωγή του Donkervoort F22 θα περιοριστεί σε 75 μονάδες, με 50 από αυτές να έχουν ήδη πωληθεί. Η εταιρεία δέχεται παραγγελίες για τις υπόλοιπες μονάδες και το επόμενο supercar που πιθανώς θα βασίζεται στο F22. Η τιμολόγηση ξεκινά από 245.000 € (χωρίς φόρους) για την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ θα είναι επίσης διαθέσιμο στη Βόρεια Αμερική και στη Μέση Ανατολή. Οι παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 2023.
Όλες οι ειδήσεις