Η Lotus παρουσιάζει την τετρακύλινδρή Emira των 360 ίππων ενόψει του δημόσιου ντεμπούτου της στο Goodwood Festival of Speed.
Η Lotus είχε ανακοινώσει την Emira το 2021, περιγράφοντάς την ως «το πιο ισχυρό τετρακύλινδρο σπορ μοντέλο της Lotus όλων των εποχών». Αυτό χάρη στον –τοποθετημένο στο κέντρο- turbo κινητήρα 2,0 λίτρων της Mercedes-AMG. Το τελικό προϊόν διαθέτει μερικές αναβαθμίσεις, όπως μια νέα εισαγωγή αέρα και ένα αναθεωρημένο σύστημα εξάτμισης.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, ο κινητήρας αποδίδει 360 ίππους και 430 Nm ροπής, δηλαδή 40 ίππους λιγότερο από τον supercharged V6 των 3,5 λίτρων, αλλά ο τετρακύλινδρος έχει επιπλέον 9 Nm ροπής. Ο εν λόγω τετρακύλινδρος κινητήρας χαρακτηρίζεται ως «ο τελευταίος θερμικός μαζικής παραγωγής» που θα χρησιμοποιηθεί σε διθέσιο μοντέλο της Lotus, ενώ θα συνδυάζεται με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων. Η τετρακύλινδρη Lotus Emira έχει τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 4,4 δευτερόλεπτα.
Το νέο σπορ μοντέλο της Lotus έχει βασιστεί στην αρχιτεκτονική Lotus Sport Car Architecture και διαθέτει ανάρτηση από σφυρήλατο αλουμίνιο με διπλά ψαλίδια. Η τετρακύλινδρη έκδοση έχει επίσης ένα ελαφρύ πίσω υποπλαίσιο από χυτό αλουμίνιο, το οποίο βοηθά στην εξοικονόμηση 12 κιλών σε σύγκριση με το υποπλαίσιο από χάλυβα που χρησιμοποιείται στην Emira V6.
Η ανάρτηση διαθέτει ελατήρια Eibach και αποσβεστήρες Bilstein, που το καθένα προσφέρει μοναδική ρύθμιση ανάλογα με το αν οι πελάτες επιλέγουν το πλαίσιο Tour ή Sport. Το πρώτο είναι «ρυθμισμένο για χρήση στο δρόμο» και διαθέτει πιο μαλακά ελατήρια και αποσβεστήρες, ενώ το δεύτερο είναι εστιασμένο στην πίστα και έχει μια πιο σκληρή ρύθμιση.
Όσον αφορά τον εξωτερικό της σχεδιασμό, η Emira διαθέτει προβολείς LED, έναν γυαλιστερό μαύρο διαχύτη, ένα διπλό σύστημα εξάτμισης και μια σχεδίαση που προσφέρει «παθητική κάθετη δύναμη που είναι τέλεια ισορροπημένη μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα σε όλες τις ταχύτητες». Οι αγοραστές θα βρουν επίσης μια εκτεταμένη χρωματική παλέτα με 13 επιλογές, από Atlantis Blue και Hethel Yellow έως Cosmos Black και Osmium Silver.
Η Lotus Emira «κάθεται» πάνω σε εξαιρετικά ελαφριές σφυρήλατες ζάντες 20 ιντσών, ενώ οι πελάτες μπορούν να την παραγγείλουν με το πακέτο “Black Pack”, το οποίο προσθέτει ένα γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα στην οροφή και τα καπάκια των καθρεπτών.
Προχωρώντας στο εσωτερικό της καμπίνας συναντάμε ένα τιμόνι flat-bottom και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών που συνδυάζεται με ένα σύστημα infotainment 10,25 ιντσών με συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay. Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ηλεκτρικά, θερμαινόμενα καθίσματα 12 κατευθύνσεων, τα οποία μπορούν να καλυφθούν με δέρμα Alcantara ή Nappa. Συνδυάζονται με προσκέφαλα Alcantara, μια επιλογή από ραφές αντίθεσης και ένα premium ηχοσύστημα που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την KEF.
Ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Εμπορικός Διευθυντής της Lotus Group, Mike Johnstone, δήλωσε: «Η Emira V6 έχει ήδη αποδειχθεί απίστευτα επιτυχημένη, με πολλές χιλιάδες παραγγελίες από όλο τον κόσμο. Τώρα, με την τετρακύλινδρο Emira να εντάσσεται στη γκάμα, προσθέτουμε μια νέα διάσταση στο εύρος των δυνατοτήτων και της απήχησης του αυτοκινήτου, προσφέροντας νέα επίπεδα απόδοσης και προσβασιμότητας, ενώ συνεχίζουμε να προσφέρουμε όλες τις επιδόσεις και την ευελιξία που περιμένουν από εμάς οι πελάτες μας».