Η Γερμανία δείχνει αντίσταση στο πλάνο της Ε.Ε. για την απαγόρευση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.
Ο Γερμανός Υπουργός Οικονομικών Christian Lindner, δήλωσε πως η απαγόρευση παραγωγής και πώλησης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι λάθος, και πως θα υπάρχουν niche αγορές για κινητήρες εσωτερικής καύσης και στο μέλλον. Η δήλωση έγινε κατά την ομιλία του σε μία εκδήλωση της Ομοσπονδίας Γερμανικών Βιομηχανιών, απαντώντας στον στόχο της Ε.Ε. να καταργήσει όλα τα αυτοκίνητα με …εξάτμιση μέχρι το 2035, απαγορεύοντας δηλαδή τις πωλήσεις συμβατικών μοντέλων.
Στο λόγο του, ο Lindner ανακοίνωσε πως η Γερμανία -ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων και ταυτόχρονα η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη- δεν συμφωνεί με τον νέο κανονισμό, αλλά θα συνεχίζει να εργάζεται για να βελτιώσει την βιωσιμότητα.
Ακόμη και αν αρκετές Ευρωπαικές χώρες έχουν δεχθεί το νέο κανονισμό, έχουν υπάρξει αντιρρήσεις για την απαγόρευση, οι οποίες έχουν εκφραστεί από υψηλόβαθμα στελέχη της Γαλλικής, Τσέχικης και Ιταλικής κυβέρνησης. Φοβούνται πως η παραπάνω απαγόρευση, θα έχει σοβαρές οικονομικές συνέπειες.
Το Ηνωμένο Βασίλειο θα καταργήσει τις πωλήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων μοντέλων από το 2030, καταργώντας και τα υβριδικά μοντέλα μέχρι το 2035. Εάν τα πράγματα συνεχίσουν έτσι, η αγορά για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035 θα είναι πολύ μικρότερη από ότι είναι τώρα.
Οι περισσότεροι Γερμανοί κατασκευαστές έχουν ήδη δεσμευτεί να μετατρέψουν τα περισσότερα μοντέλα τους σε ηλεκτροκίνητα, ή να εξαφανίσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μέσα στην επόμενη δεκαετία. Η BMW όμως, έχει δηλώσει πως δεν σκοπεύει να σταματήσει την εξέλιξη βενζινοκινητήρων στο προσεχές μέλλον, ακόμη και αν τα τελευταία χρόνια έχει προσθέσει τη γκάμα της πολλά υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Θέλουμε να δούμε αν η «αντίσταση» της Γερμανίας θα προκαλέσει μία αντίδραση από άλλες χώρες που θα είναι αρκετά μεγάλη για να αλλάξει αυτή την απόφαση, και αν οι γερμανικές εταιρείες θα σταματήσουν την παραγωγή των επίμαχων μοντέλων.
Η Ελλάδα πριν από λίγους μήνες δήλωσε πως θα απαγορεύσει τις πωλήσεις θερμικών κινητήρων το 2035. Αλλά με τον μέσο όρο της ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα να είναι στα 17 έτη, μάλλον δεν θα δούμε κάποια αλλαγή στους ελληνικούς δρόμους στο προσεχές μέλλον.