Διατεθειμένη να προχωρήσει σε σημαντικές αυξήσεις μισθών είναι η Ford με στόχο να μπει ένα τέλος στις απεργίες των εργαζομένων.
Η στάση εργασίας των εργαζομένων στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Αμερικής συνεχίζεται, με τη Ford να καταθέτει μια νέα προσφορά στο συνδικάτο United Auto Workers ελπίζοντας πως θα βρεθεί η χρυσή τομή που θα δει τους απεργούς να γυρνούν στα πόστα τους.
Η προσφορά αφορά τους συνολικά 57.000 υπάλληλους της Ford που είναι μέλη του UAW και εγγυάται, μεταξύ άλλων, πως δε θα χαθεί καμία θέση εργασίας λόγω του επικείμενου λειτουργίας εργοστασίων μπαταριών EV στην Αμερική. Δέσμευση της Ford είναι επίσης η άμεση αύξηση απολαβών της τάξης του 26% (21 δολάρια ανά ώρα). Επιπρόσθετα, η Ford θα μονιμοποιήσει όλους τους υπαλλήλους που απασχολεί για τουλάχιστον 3 συνεχόμενους μήνες, οι οποίοι θα λάβουν επίσης αύξηση απολαβών που θα ξεπερνά το 20% με την υπογραφή της νέας σύμβασης.
Η Ford λέει, επίσης, πως οι εργαζόμενοι θα μπορούν να επιτύχουν μεγαλύτερους μισθούς πολύ πιο γρήγορα, με τον μέσο υπάλληλο να έχει εξαψήφιες απολαβές κατά το 4ο έτος υπηρεσίας. Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Dearborn προσφέρει επίσης προστασία εισοδήματος και κάλυψη υγειονομικής περίθαλψης στο κορυφαίο 1% των εργαζομένων της, αλλά και συνταξιοδοτικές εισφορές αυξημένες κατά 401.000 δολάρια. Εκτός από καλύτερες απολαβές, οι υπάλληλοι της Ford θα απολαμβάνουν και 5 εβδομάδες διακοπών τον χρόνο + 17 ημέρες άδειας επί πληρωμή και 2 ημέρες άδειας για οικογενειακούς λόγους.
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το εργατικό μας δυναμικό της UAW μας κουβάλησε στους ώμους του κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αυτοί οι ίδιοι εργαζόμενοι και οι οικογένειές τους επλήγησαν σκληρά από τον πληθωρισμό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley. «Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οι εργαζόμενοί μας θα βγουν από αυτές τις διαπραγματεύσεις με δύο πράγματα – ένα συμβόλαιο και ένα καλύτερο μέλλον. Έχουμε ρίξει στο τραπέζι μια προσφορά που θα είναι δαπανηρή για την εταιρεία, ειδικά δεδομένου του εργατικού δυναμικού της UAW, αλλά μια προσφορά που πιστεύουμε ότι εξακολουθεί να επιτρέπει στη Ford να επενδύει στο μέλλον».