H Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποφασίσει να απαγορεύσει την χρήση χρωμίου στα αυτοκίνητα από το 2024 λόγω των καρκινογόνων ουσιών που απελευθερώνονται κατά την παραγωγή του.
Τα αέρια που απελευθερώνονται είναι 500 φορές πιο τοξικά από το diesel και μπορεί να προκαλέσουν πολύ σημαντικά προβλήματα υγείας, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του πνεύμονα.
Μια αναφορά από το Autocar επισημαίνει ότι τα χημικά κατασταλτικά καπνού μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μειώσουν αυτές τις εκπομπές αλλά εκεί συναντώνται άλλα προβλήματα καθώς περιέχουν υπερφθοροαλκυλικές και πολυφθοροαλκυλικές (PFAS), ουσίες οι οποίες είναι επίσης εξαιρετικά τοξικές.
Το χρώμιο χρησιμοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό για δεκαετίες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αφού προσθέτει γυαλάδα και αντιδιαβρωτική προστασία στα εξωτερικά μέταλλα των οχημάτων, καθώς και σε εξαρτήματα κινητήρα όπως βαλβίδες. Αλλά αν και είναι δυνατό να χρωμιωθεί πλαστικό, όπως καταλαβαίνουμε κανένα από το χρώμιο που βλέπετε στα σύγχρονα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα δεν χρησιμοποιεί πια χρώμιο.
Ακόμη και αν η απαγόρευση δεν επηρεάσει τις εταιρείες που κατασκευάζουν νέα σύγχρονα αυτοκίνητα, θα έχει δυνητικά τεράστιο αντίκτυπο σε αυτές που κατασκευάζουν κλασσικά αυτοκίνητα και εξακολουθούν να χρησιμοποιούν την παραδοσιακή διαδικασία επιχρωμίωσης. Μερικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να στραφούν στη εναλλακτική και λιγότερο επιβλαβή χρήση του τρισθενές χρώμιο, αλλά ειδικοί υποστηρίζουν ότι η μετασκευή μιας επιχείρησης για τη χρήση του μπορεί να είναι αρκετά δαπανηρή.