Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι έτοιμη να προτείνει όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται από το 2035 να έχουν μηδενικές εκπομπές, ως μέρος ενός άνευ προηγουμένου σχεδίου για την ευθυγράμμιση της οικονομίας της με πιο φιλόδοξους κλιματικούς στόχους.
Σύμφωνα με το έγγραφο της ΕΕ, οι εκπομπές ρύπων των νέων αυτοκινήτων και φορτηγών θα πρέπει να μειωθούν κατά 65% το 2030 και κατά 100% το 2035, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι σε 14 χρόνια θα απαγορευτούν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου στην Ε.Ε.
Άξιο αναφοράς είναι ότι σήμερα τα επιβατηγά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 12% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την τελευταία να έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 55% έως το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 1990. Ο απώτερος στόχος, μέρος της πρόσφατης “Πράσινης Συμφωνίας”, είναι το 2050 να γίνει η πρώτη ήπειρος του πλανήτη με μηδενικές εκπομπές αερίων.
Η απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στις μεταφορές και την βιομηχανία γενικά, ενέχει πολλαπλές προκλήσεις, καθώς η εξάρτηση της οικονομίας της Ευρώπης από τα ορυκτά καύσιμα είναι πολύ μεγάλη. Γι’αυτό, η ΕΕ θα απαιτήσει από τα κράτη μέλη της να διασφαλίσουν πως θα υπάρχουν σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε 60 χιλιόμετρα σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους, ενώ έχει γίνει πρόβλεψη και για σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου, ανά 150 χλμ.