EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Dongfeng εξακολουθεί να αναζητά πρόσφορο έδαφος στην Ιταλία

i-dongfeng-exakolouthei-na-anazita-prosforo-edafos-stin-italia-725884

Για παράπλευρες συνέπειες της Dongfeng ως απότοκο μιας συμφωνίας που θα ελέγχεται πλήρως από το Ιταλικό κράτος κάνουν λόγο τα Ιταλικά ΜΜΕ.

Η συζήτηση μεταξύ της ιταλικής κυβέρνησης και της Dongfeng για μια πιθανή κινεζική βιομηχανική εγκατάσταση στην Ιταλία δεν έχει ακόμη καταλήξει σε συμφωνία, παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει αρκετοί μήνες και δεν έχουν λείψει οι συνομιλίες μεταξύ των μερών. Η Corriere della Sera, μια από τις μεγαλύτερες ιταλικές ημερήσιες εφημερίδες ασχολείται με το θέμα σε ένα άρθρο που επικεντρώνεται στις «παράπλευρες συνέπειες μιας πιθανής συμφωνίας με έναν μικρό κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ελέγχεται πλήρως από το κράτος και το κόμμα: Η Κίνα σπάνια αποδέχεται μια συμφωνία χωρίς να θέτει τους δικούς της όρους. Και αυτοί είναι πάντα στρατηγικού χαρακτήρα. Όχι μόνο οικονομικοί ή βιομηχανικοί». Σύμφωνα με την εφημερίδα, πρόκειται για «βαριές» προϋποθέσεις.

Οι συνθήκες

Οι Κινέζοι φέρονται να έχουν «αρχίσει να προτρέπουν την κυβέρνηση» σχετικά με έναν ρόλο στις ιταλικές τηλεπικοινωνιακές υποδομές για τη Huawei, έναν γίγαντα που βρίσκεται εδώ και καιρό στο στόχαστρο της Ουάσινγκτον και των Βρυξελλών για τις ύποπτες διασυνδέσεις του με το Κομμουνιστικό Κόμμα και τις υπηρεσίες πληροφοριών του Πεκίνου. Ένα άλλο ευαίσθητο θέμα αφορά την τεχνητή νοημοσύνη, ένα από τα θέματα που απασχόλησε την πρωθυπουργό της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι κατά την πρόσφατη σύνοδο κορυφής με τον Κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ: «Οι Κινέζοι διαπραγματευτές ζήτησαν από την Ιταλία να ενεργοποιήσει μια χαρτογράφηση της νέας τεχνολογίας στη χώρα, επισήμως για να κατανοήσει πού και πώς θα μπορούσε να εμβαθύνει η διμερής συνεργασία», αναφέρει η εφημερίδα. Επιπλέον, ο υπουργός Εμπορίου, Wang Wentao, ζήτησε από τους Ιταλούς να αντιταχθούν ρητά στους ευρωπαϊκούς δασμούς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά συνάντησε τη σθεναρή άρνηση της κυβέρνησής. «Εν ολίγοις, το εγχείρημα της Dongfeng στην Ιταλία φαίνεται όλο και πιο δύσκολο, λόγω και των αμφιβολιών του ίδιου του Κινέζου κατασκευαστή», καταλήγει η εφημερίδα. Κάτι που θα μπορούσε επίσης «να μην είναι μεγάλη ζημιά», δεδομένου ότι ο όμιλος «έχει στο μυαλό του κέντρα συναρμολόγησης για εξαρτήματα “made in China”», με «μειωμένο μερίδιο ιταλικών εξαρτημάτων με χαμηλή προστιθέμενη αξία».

Μελόνι

Η θέση της Κυβέρνησης

Το άρθρο ώθησε το Υπουργείο Επιχειρήσεων και Made in Italy να πάρει θέση για δύο θέματα ειδικότερα: το ρόλο της Huawei και την τεχνητή νοημοσύνη. Το υπουργείο, μάλιστα, διευκρινίζει ότι «δεν υπάρχει καμία συζήτηση σε εξέλιξη ούτε υπάρχει κάποιο αίτημα σχετικά με τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές στην Ιταλία και την τεχνητή νοημοσύνη- όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας», προσθέτει το υπουργείο, «ισχύει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που αναφέρεται στο άρθρο: όπως έχει ήδη επαναληφθεί αρκετές φορές, σε κάθε Μνημόνιο Συνεργασίας που έχει υπογράψει η Mimit με την κυβέρνηση ή με κινεζικές εταιρείες προβλέπεται ότι το “έξυπνο” μέρος οποιουδήποτε οχήματος που παράγεται στην Ιταλία πρέπει να κατασκευάζεται στη χώρα μας σύμφωνα με τους κανόνες της εθνικής και ευρωπαϊκής ασφάλειας».

Όλες οι ειδήσεις

Ανακοινώθηκαν οι εκδόσεις και οι τιμές του νέου Citroen C3

Δοκιμή Renault Captur: Captur(e) the value

«Η ελληνική αστυνομία έκανε μπλόκο σε δρόμο της Τουρκίας και έκοψε 600 κλήσεις!»

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο