H εταιρεία ανάπτυξης αυτόνομων οχημάτων, Cruise, ζήτησε άδεια για να δοκιμάσει τα ταξί-ρομπότ της στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο.
Η Αμερικάνικη εταιρεία, που ανήκει κατά πλειοψηφία στην GM, έκανε αίτηση στο Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Καλιφόρνια, ζητώντας άδεια για να δοκιμάσει το νέο όχημά της σε περιορισμένες περιοχές, σε χαμηλές ταχύτητες, όταν ο καιρός είναι καλός. Σχεδιάζει, ωστόσο, να επεκταθεί με την πάροδο του χρόνου.
Η συγκεκριμένη ενέργεια θυμίζει σε πολλά την τακτική που ακολούθησε η εταιρεία για να εισαγάγει σταδιακά το άλλο όχημά της - το hatchback που βασίζεται στο Chevrolet Bolt - στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο. Σε αντίθεση με το Origin, το Bolt – που λειτουργεί επί του παρόντος σε δημόσιους δρόμους και διαθέτει τιμόνι, χειριστήρια οδηγού και τέσσερα καθίσματα με όψη προς τα εμπρός - μπορεί και να οδηγηθεί από άνθρωπο, σε περίπτωση που τα πράγματα πάνε ...στραβά.
Our purpose-built AV, the Origin, is on track for production! While we eagerly await its arrival for commercial use in the coming months, you may see a human-operated Origin prototype driving on the streets of SF. 👀
— cruise (@Cruise) October 16, 2022
Ωστόσο, το Origin είναι ένα Pod που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για να είναι ένα ταξι-ρομπότ, χωρίς οδηγό, διαθέτοντας καθίσματα που αντικρίζουν το ένα το άλλο και συρόμενες πόρτες. Αν και μια «ανθρώπινη» έκδοση του Origin αναπτύχθηκε για δοκιμή τον Οκτώβριο, αυτή η αίτηση θα επιτρέψει στην Cruise να δοκιμάσει την πλήρως αυτόνομη έκδοση του Origin.
Εάν η αίτηση εγκριθεί, η Cruise θα μπορεί να δοκιμάζει το όχημά της σε ταχύτητες έως και 56 χλμ./ώρα όλες τις ώρες της ημέρας, εκτός εάν ο καιρός είναι κακός, και φυσικά χωρίς επιβάτες. Για να λειτουργήσει βέβαια ως ταξί-ρομπότ, η εταιρεία θα χρειαστεί άλλη άδεια από μια ξεχωριστή αρχή η οποία επιβλέπει επαγγελματικά οχήματα.
Η Cruise ισχυρίζεται πως έχει αναπτύξει μια σειρά ειδικών δοκιμών για αυτόνομα οχήματα, με στόχο να τελειοποιήσει το Origin, συμμορφώνοντας το με τους κανονισμούς και τα βιομηχανικά πρότυπα. Νωρίτερα φέτος, η Cruise έγινε η πρώτη εταιρεία που απέκτησε άδεια ταξί-ρομπότ στην Καλιφόρνια, επιτρέποντάς της να χρεώνει τους επιβάτες για κούρσες με το, βασισμένο στο Bolt, AV της.
Παρόλα αυτά, η διαδρομή δεν ήταν εύκολη, αφού παρατηρήθηκαν διάφορα προβλήματα στο συγκεκριμένο AV, όπως και ένα ατύχημα που οδήγησε σε κάποιους μικρούς τραυματισμούς. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι γι’ αυτό το ατύχημα ευθυνόταν ο οδηγός του άλλου οχήματος, όμως επέλεξε να ενημερώσει τον τρόπο λειτουργίας του οχήματός της, προκειμένου αυτό να ανταποκρίνεται καλύτερα σε παρόμοια απροσδόκητα περιστατικά.
A San Francisco Story: while driving a colleague home from work we stumbled upon a @Cruise self-driving car no longer self-driving. It was blocking Sacramento at Mason. “Jasper” the car was playing tunes but no one was inside. @SFMTA_Muni bus had to reroute. pic.twitter.com/NYYdeRmNPD
— Dan Thorn (@DanThorn_) September 23, 2022
Το εν λόγω αίτημα της Cruise δείχνει ότι η εταιρεία εξακολουθεί να είναι αφοσιωμένη στην ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων της, παρά το γεγονός ότι άλλες μεγάλες εταιρείες, όπως η Ford και η Honda, αποσύρονται. Με το Origin, η GM είχε δηλώσει προηγουμένως ότι αναμένεται να αποφέρει έσοδα 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων ετησίως έως το 2025 και 50 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030 - κάτι που εξηγεί απόλυτα την πίστη που έχει στο έργο της Cruise.