H αστυνομία στις Η.Π.Α χρησιμοποιεί πια στους δρόμους αυτόνομα οχήματα που φέρουν κάμερες ασφαλείας για να την βοηθούν στο έργο της.
Τα οχήματα φέρουν λογισμικά αυτόνομης οδήγησης των εταιρειών Waymo και Cruise και χρησιμοποιούνται ως κάμερες παρακολούθησης αφού καταγράφουν αμέτρητες ώρες στους δρόμους. Ο τρόπος ωστόσο που οι αρχές χρησιμοποιούν το υλικό που καταγράφουν είναι μεγάλο θέμα προς συζήτηση.
Φέτος τον Φεβρουάριο ένα δικαστήριο του San Fransisco εξέδωσε μια ένοχη ετυμηγορία για τον φόνο του Ahmed Yusufi, ενός οδηγού Uber που σκοτώθηκε μεταξύ των βαρδιών του. H αστυνομία χρειαζόταν περισσότερα στοιχεία για την υπόθεση και χρειάστηκε να απευθυνθεί στην Waymo για να διαθέσει το υλικό της. Κινήσεις όπως αυτή από την αστυνομία εγείρουν ερωτήματα σχετικά με το πόσο ηθικό είναι να έχει πρόσβαση η αστυνομία σε αυτό το βίντεο.
«Ελέγχουμε προσεκτικά κάθε αίτημα από τις αρχές για να βεβαιωθούμε ότι πληροί τους ισχύοντες νόμους και ότι ακολουθείται έγκυρη νομική διαδικασία», δήλωσε η εταιρεία Waymo. «Εάν ένα αίτημα είναι υπερβολικό προσπαθούμε να το περιορίσουμε και σε ορισμένες περιπτώσεις αντιτιθέμεθα στην παροχή οποιασδήποτε πληροφορίας», συνέχισε.
Επιπλέον, ανέφερε ότι συχνά θολώνει τις πινακίδες κυκλοφορίας και τα πρόσωπα των ανθρώπων «προκειμένου να προστατεύσει το προσωπικό απόρρητο των περαστικών που ενδέχεται να εμφανίζονται στις εικόνες που ζητούνται από το ένταλμα των αρχών».
Από την πλευρά της και η εταιρεία Cruise, φαίνεται να ακολουθεί παρόμοια πολιτική όσον αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών. «Το απόρρητο είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς, γι’ αυτό αποκαλύπτουμε σχετικά δεδομένα μόνο αν μας ζητηθεί με νομικές διαδικασίες και σε απαιτητικές περιστάσεις, όπου μπορούμε να βοηθήσουμε ένα άτομο που βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο», ανέφερε σε ανακοίνωσή της.
Ο αναλυτής Matthew Guariglia έθεσε στο Electronic Frontier Foundation, το μεγάλο ζήτημα σχετικά με το απόρρητο των πολιτών από την καταγραφή στο δρόμο από αυτόνομα οχήματα τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι με την έλλειψη προστασίας της ιδιωτικής ζωής των πολιτών στις ΗΠΑ, οι εταιρείες είναι σε θέση να συλλέγουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες αυτήν τη στιγμή. Ωστόσο, προς το παρόν είναι νόμιμο στις Η.Π.Α να συλλέγει πληροφορίες στο δρόμο από τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης χωρίς να τίθεται θέμα παράβασης του προσωπικού απορρήτου.
Όλες οι ειδήσεις