Τo Hyundai Motor Group ανακοίνωσε μια νέα παγκόσμια στρατηγική για τη μετατροπή όλων των οχημάτων του σε οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό SDV (Software Defined Vehicles) έως το 2025. Η κορυφαία στον κλάδο πρωτοβουλία, που παρουσιάστηκε στα πλαίσια της παγκόσμιας Διαδικτυακής Παρουσίασης «Ξεκλειδώνουμε το μέλλον της κινητικότητας», θα προσφέρει μια επαναστατική εποχή κινητικότητας, δίνοντας στους πελάτες την ελευθερία να αναβαθμίζουν εξ αποστάσεως τη λειτουργικότητα των αυτοκινήτων τους, οπουδήποτε και σε όποια χρονική στιγμή αυτό απαιτείται.
Παράλληλα, ο Όμιλος μοιράστηκε τα σχέδια του για να μεταμορφώσει την εμπειρία των πελατών καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος και να προσφέρει μια νέα εποχή κινητικότητας μέσω της συνεχώς εξελισσόμενης τεχνολογίας λογισμικού.
Η συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία κινητικότητας και software του HMG θα διασφαλίσει ότι όλα τα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν ήδη αγοραστεί, παραμένουν ενημερωμένα. Αυτό θα επιτρέψει την αναβάθμιση των λειτουργιών του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας, της άνεσης, της συνδεσιμότητας και της οδηγικής απόδοσης, μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού.
Με βάση την πλατφόρμα EV επόμενης γενιάς, τον ενσωματωμένο ελεγκτή και ένα εσωτερικά αναπτυγμένο λειτουργικό σύστημα οχημάτων (ccOS), έως το 2025 όλα τα οχήματα του Ομίλου θα είναι εξοπλισμένα για να λαμβάνουν ενημερώσεις ασύρματου λογισμικού Over-The-Air (OTA).
Το Hyundai Motor Group εκτιμά πως μέχρι το 2025 περίπου 20 εκατομμύρια οχήματα θα ταξινομηθούν παγκοσμίως στις υπηρεσίες Connected Car Services (CCS) του Ομίλου. Τα συνδεδεμένα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με τηλεπικοινωνιακά χαρακτηριστικά και δυνατότητες θα παρέχουν στους πελάτες εξατομικευμένες υπηρεσίες, όπως συνδρομές λογισμικού.
Επιπλέον, τα δεδομένα συνδεδεμένων αυτοκινήτων θα είναι διαθέσιμα και σε μελλοντικές λύσεις κινητικότητας του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των Ειδικών Οχημάτων (PBV), Προηγμένων Μέσων Αερομετακινήσεων (AAM), robotaxis και ρομπότ. Με τη δημιουργία μιας νέας πλατφόρμας δεδομένων, θα παρέχονται καινοτόμες υπηρεσίες μέσω της σύνδεσης και της επεξεργασίας των διαφόρων δεδομένων που παράγονται καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του αυτοκινήτου, καθώς και την προώθηση της δημιουργίας ενός ανοιχτού οικοσυστήματος σε συνεργασία με διάφορους κλάδους όπως, του εφοδιασμού και της διαμονής.
Έως το 2030, ο Όμιλος σχεδιάζει να επενδύσει 12,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε πόρους, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ενός νέου Παγκόσμιου Κέντρου Λογισμικού για την ενίσχυση των δυνατοτήτων του λογισμικού και την επιτάχυνση της ανάπτυξης οχημάτων που καθορίζονται από λογισμικό.
Ενημερώσεις λογισμικού Over-The-Air (OTA) για όλα τα μοντέλα του HMG έως το 2025
Από το 2023, όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα παράγει το HMG θα είναι εξοπλισμένα για να λαμβάνουν ενημερώσεις λογισμικού Over-The-Air (OTA), οι οποίες θα επιτρέπουν στους πελάτες να διατηρούν τα οχήματά τους διαρκώς αναβαθμισμένα. Αυτή η αναβάθμιση θα ισχύει όχι μόνο για τα ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι πελάτες θα μπορούν να αναβαθμίσουν εξ αποστάσεως την απόδοση και τη λειτουργικότητα των οχημάτων τους οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή, χωρίς να χρειάζεται να τα μεταφέρουν σε κέντρο εξυπηρέτησης. Από το 2023 ο Όμιλος θα εισαγάγει αυτήν την υπηρεσία αρχικά σε, διάφορα μοντέλα οχημάτων σε περιοχές της παγκόσμιας αγοράς που μπορούν να λάβουν Υπηρεσίες Συνδεδεμένων Αυτοκινήτων (CCS). Ο τεράστιος όγκος δεδομένων που παράγεται από τα 20 εκατομμύρια οχήματα που θα εγγραφούν στις υπηρεσίες Connected Car Services (CCS) του Ομίλου παρέχει τη βάση για την περαιτέρω ανάπτυξη εξατομικευμένων υπηρεσιών.
Πλατφόρμα EV επόμενης γενιάς για την επιτάχυνση της αναβάθμισης στο πρότυπο της τεχνολογίας SDV
To Hyundai Motor Group σχεδιάζει να μειώσει σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για όλες τις διαδικασίες μαζικής παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου του προγραμματισμού, του σχεδιασμού και της κατασκευής, αναπτύσσοντας μια κοινή πλατφόρμα υλικού και λογισμικού για οχήματα. Αυτό θα επιτρέψει την κοινή χρήση των εξαρτημάτων σε διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων, οδηγώντας σε πιο αποδοτική ανάπτυξη οχημάτων και μεγαλύτερη μείωση του κόστους. Η μείωση της πολυπλοκότητας των οχημάτων θα ενισχύσει περαιτέρω την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας SDV.
Το 2025 θα παρουσιαστούν οι δύο νέες πλατφόρμες eM και eS, που θα δημιουργηθούν στο πλαίσιο του συστήματος ολοκληρωμένης μεταβλητής αρχιτεκτονικής (IMA) του HMG.
Η πλατφόρμα eM εξελίσσεται ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα σε όλες τις κατηγορίες και θα προσφέρει βελτίωση κατά 50% στην αυτονομία σε σύγκριση με τα τρέχοντα ηλεκτρικά οχήματα. Η πλατφόρμα eM εξελίσσεται για να υποστηρίζει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 και πάνω, με δυνατότητες ενημέρωσης λογισμικού OTA.
Η πλατφόρμα eS του ομίλου θα αναπτυχθεί ως «skateboard» για EVs και αποκλειστικά για Οχήματα Ειδικής Κατασκευής (PBV) με πλήρως ευέλικτη δομή που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις B2B και θα παρέχει εξατομικευμένες λύσεις για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των παραδόσεων (delivery), του εφοδιασμού (logistics) και της χρήσης αυτοκινήτου.
Η Ολοκληρωμένη Μεταβλητή Αρχιτεκτονική θα διευκολύνει την τυποποίηση και τη διαμόρφωση σε στοιχεία (modularization) βασικών εξαρτημάτων των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs). Με την τυποποίηση των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων για παράδειγμα, οι οποίοι επί του παρόντος διαφέρουν σε κάθε EV, ο Όμιλος θα αποκτήσει την ευελιξία να χρησιμοποιεί κοινά στοιχεία σε κάθε όχημα, επεκτείνοντας έτσι αποτελεσματικά τη γκάμα του. Το infotainment και το Advanced Driver Assistance System (ADAS) που κατασκευάζονται ήδη μαζικά, υφίστανται βελτιώσεις στη λειτουργία τους με την εισαγωγή της τελευταίας τεχνολογίας ενσωματωμένων ελεγκτών.
Πρωτοποριακό λειτουργικό σύστημα διασυνδεδεμένου αυτοκινήτου (ccOS)
Τα εξαιρετικά καινοτόμα και εξελιγμένα εσωτερικά Λειτουργικά Συστήματα Αυτοκινήτων (ccOS) του Hyundai Motor Group, θα αποδειχθούν το κλειδί για τη φιλοδοξία του να πρωτοστατήσει στην παροχή λύσεων μετασχηματισμού της παγκόσμιας κινητικότητας. Για την αποτελεσματική συλλογή και επεξεργασία του μεγάλου όγκου πληροφοριών που παράγονται από τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα, απαιτούνται ημιαγωγοί επεξεργασίας πληροφοριών υψηλής απόδοσης. Ως εκ τούτου από το 2015, ο Όμιλος συνεργάζεται μαζί με την NVIDIA που ηγείται στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και συνεργάζονται για τη φόρτωση ενός βελτιστοποιημένου ccOS στο NVIDIA Drive, έναν ημιαγωγό επεξεργασίας πληροφοριών υψηλής απόδοσης.
Με βάση τους ενσωματωμένους ελεγκτές και την εσωτερική πλατφόρμα λογισμικού, το HMG ενισχύει επίσης σημαντικά την ανταγωνιστικότητά του στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Το προηγμένο λειτουργικό σύστημα ccOS, θα υποστηρίζει την τεχνολογία λογισμικού που απαιτείται για την εξαιρετικά γρήγορη ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων που παρέχονται από, τις τεράστιες δυνατότητες συλλογής δεδομένων από, τις κάμερες, τα ραντάρ και τα LiDAR που υπάρχουν στο αυτοκίνητο.
Ο ενσωματωμένος ελεγκτής τρίτης γενιάς θα αποτελέσει τη βάση για την επέκταση του στη μαζική παραγωγής οχημάτων αυτόνομης οδήγησης 3ου επιπέδου και αργότερα της εμπορικής διάθεσης του 4ου και του 5ου επιπέδου αυτόνομης οδήγησης. Επίσης εξελίσσεται έτσι ώστε να παρέχει βελτιωμένη απαγωγή θερμότητας, χαμηλότερα επίπεδα θορύβου και μειωμένο κόστος παραγωγής.
Φέτος θα χρησιμοποιηθεί ένα προηγμένο σύστημα Αυτοματοποιημένης Οδήγησης σε Αυτοκινητόδρομο (Highway Driving Pilot- HDP) στο Genesis G90, που αποτελεί τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης 3ου επιπέδου και βασίζεται στον ενσωματωμένο ελεγκτή δεύτερης γενιάς. Επίσης αναπτύσσεται ο Απομακρυσμένος Έλεγχος Στάθμευσης (Remote Parking Pilot- RPP) για την αυτόνομη οδήγηση 3ου επιπέδου.
Δημιουργία καινοτόμων υπηρεσιών και νέων εμπειριών κινητικότητας
To Hyundai Motor Group κατασκευάζει παράλληλα μια νέα πλατφόρμα δεδομένων που μπορεί να συνδυάζει και να επεξεργάζεται δεδομένα που παράγονται σε όλο τον κύκλο ζωής του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής, παραγωγής και λειτουργίας, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ενός ευρέως φάσματος καινοτόμων υπηρεσιών.
Η πλατφόρμα δεδομένων θα επικεντρωθεί στην τεχνολογία που θα μπορεί να προσδιορίσει το πώς παράγονται δεδομένα σε κάθε στάδιο του κύκλου ζωής του οχήματος, καθώς και να συλλέγει και να αναλύει επιλεκτικά αυτά που είναι απαραίτητα για την παροχή πολύτιμων υπηρεσιών στους πελάτες. Τα δεδομένα που συγκεντρώνονται μέσω του ελεγκτή υψηλής απόδοσης του αυτοκινήτου θα υποβάλλονται σε συνεχή επεξεργασία και ανάλυση με τεχνολογία βαθιάς εκμάθησης προκειμένου να διασφαλιστεί η βέλτιστη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.
Εκτός από τις δεκάδες χιλιάδες συνδεδεμένα αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, δεδομένα θα συλλέγονται από πολλές πρόσθετες πηγές όπως, σήματα κυκλοφορίας, υποδομές και η χαρτογράφηση της δορυφορικής πλοήγησης.
Μελλοντική κινητικότητα και νέες προκλήσεις
To Hyundai Motor Group προβλέπει ένα μέλλον όπου το πλαίσιο της κινητικότητας θα μεταμορφωθεί πλήρως, επιτρέποντας στους ανθρώπους να απολαμβάνουν άνετα και απρόσκοπτα ταξίδια, ακόμα κι αν δεν έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητο. Η μεσο-μακροπρόθεσμη στρατηγική θα παρέχει μια νέα διάσταση στις υπηρεσίες κινητικότητας. Με έναν λογαριασμό, θα είναι δυνατή η σύνδεση και η χρήση διαφόρων μέσω μετακίνησης, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων προηγμένης Αερομετακίνησης (AAM), PBV, των ρομπότ και των ρομποτικών ταξί (robotaxis). Το λογισμικό θα είναι η βασική τεχνολογία που προσφέρει αυτό το μέλλον συνδέοντας απρόσκοπτα νέες συσκευές και υπηρεσίες κινητικότητας.