EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Honda, Nissan και Mitsubishi θα χτυπήσουν την Κίνα με: アライアンス

honda-nissan-kai-mitsubishi-tha-chtypisoun-tin-kina-me-アライアンス-724553

…που προφέρεται «αράγιανσου», σημαίνει συμμαχία και είναι ο τρόπος για να αντιμετωπίσουν τους Κινέζους στα ηλεκτρικά

Θα γράφαμε «Ισχύς εν τη ενώσει» αλλά εκτός από τετριμμένο, στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι και ταιριαστό. Καμία εκ των Honda, Nissan και Mitsubishi δεν θεωρείται «αδύναμη» εταιρεία και υπό άλλες συνθήκες μάλλον δεν θα ευδοκιμούσε καμία συνεργασία μεταξύ τους, δεδομένου του ότι είναι φύση και θέση ανταγωνίστριες.

Οι καιροί όμως αλλάζουν και αν έχουμε μάθει όλοι κάτι από τις φρενήρεις εξελίξεις στο σύγχρονο κόσμο, είναι το «ποτέ μη λες ποτέ». Η ανέλιξη της Κίνας στα ηλεκτρικά οχήματα θυμίζει περισσότερο… εκτόξευση και οι υπόλοιποι κατασκευαστές τρέχουν και δεν προλαβαίνουν για να τους ισοφαρίσουν σε ταχύτητα και ρυθμούς ανάπτυξης στο συγκεκριμένο τομέα.

Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές στον Autotypos, τα πλεονεκτήματα της Κίνας είναι η ταχύτητα και το μειωμένο κόστος στις γραμμές παραγωγής, καθώς το τεχνολογικό προβάδισμα  που έχουν πετύχει μέσα από την έρευνα και την εξέλιξη, στο πεδίο των ηλεκτρικών οχημάτων. Αν προσέξετε, οποιαδήποτε αναφορά στην Κίνα, δεν γίνεται επιλεκτικά του τύπου, «η τάδε εταιρεία έκανε αυτό και ηγείται», ο κρατισμός είναι μέρος της βιομηχανικής τους κουλτούρας και όλα τελούν υπό σχέδιο.

Αν η ανώτατη αρχή αποφασίσει συνεργασίες, θα γίνουν, αν κάποια εταιρεία αποκτήσει τεχνολογικό know-how, θα το μοιραστεί. Το κράτος επιχορηγεί τις εταιρείες όχι μεμονωμένα αλλά συνολικά και βάση συγκεκριμένου σχεδίου. Στις άλλες χώρες δεν ξέρουν από αυτά, αλλά αναγκαστικά, πρέπει να μάθουν αν θέλουν να αποκρούσουν τη σινική επέλαση.

Νωρίτερα τον Ιούλιο, Honda και Nissan έθεσαν τις βάσεις για μια συνεργασία στο τομέα των ηλεκτρικών, που προέβλεπε στην κοινή χρήση ενός τυποποιημένου λογισμικού για τα ηλεκτρικά τους οχήματα αλλά και κοινή παραγωγή εξαρτημάτων για EV οχήματα.  Εκτός αυτών, οι δύο εταιρείες προσβλέπουν στην κατασκευή κοινών υποδομών φόρτισης, προκειμένου να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι λέξεις-κλειδιά σε όλα τα ανωτέρω είναι «μείωση κόστους» και αν ο επιμερισμός σε δύο είναι καλός, στους τρείς είναι ακόμα καλύτερος! H Mitsubishi λοιπόν είναι η τρίτη εταιρεία που ζήτησε να λάβει μέρος σε αυτό το «αράγιανσου», προκειμένου το «win –win», να γίνει «win-win-win». Θα το έλεγε κανείς και προβλεπόμενο σενάριο, βέβαια, μιας και η Nissan κατέχει το 34% της Mitsubishi…

Η εφημερίδα Nikkei, που αποτελεί και την πηγή όλων αυτών των πληροφοριών, κάνει λόγο πως ήδη έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των τριών εταιρειών, οι οποίες θα συνεργαστούν προκειμένου να μειώσουν το κόστος στην έρευνα και στην εξέλιξη, επιταχύνοντας τις διαδικασίες παραγωγής νέων ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία όπως αναφέρθηκε, θα φέρουν κοινό λογισμικό αλλά και εξαρτήματα.

Η είδηση από μόνη της, πάντως, ήταν αρκετή ώστε η μετοχή της Mitsubishi, να (μι)τσιμπήσει ένα 6,8 στις αγορές, ενώ Nissan και Honda, είδαν επίσης τα δικά τους «χαρτιά», στο +2,8 και +2,6 αντιστοίχως.

Πως τα φέρνει η «ζωή» όμως ε; Ο απόηχος του κρατισμού μιας πρώην κομμουνιστικής χώρας, αναγκάζει τις παραδοσιακά καπιταλιστικές να αλλάξουν νοοτροπία, μέσω των κανόνων της ελεύθερης αγοράς. Πραγματικά «ποτέ μη λες ποτέ…» .

Αν δεν σας αρέσει αυτό το κλείσιμο, έχουμε το εναλλακτικό «Καράτε εναντίον Κουνγκ-Φου».

Όλες οι ειδήσεις

Με την Porsche Taycan 4S στην ορεινή Φωκίδα: Προσανατολισμένη στην τελειότητα

Dacia Sandero: Aπό 15.900€ με το κλειδί στο χέρι

H Τesla προειδοποιεί για το «κόλπο» με την υγρή πετσέτα: Μην το κάνετε!

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο