Αντεπίθεση διαρκείας της Honda στα ηλεκτρικά, με τεράστια επένδυση και χρονοδιάγραμμα παρουσίασης επτά νέων μοντέλων μέχρι το 2030
Διπλασιασμός των επενδύσεων και ολιστική προσέγγιση στην σχεδίαση και εξέλιξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων με επίκεντρο τον οδηγό, είναι τα σημεία κλειδιά της παρουσίασης που διοργάνωσε η Honda, σχετικά με τα μελλοντικά της πλάνα.
Η εταιρεία, επισήμανε πως τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν βιώσιμη λύση στο επίπεδο της ιδιωτικής / προσωπικής κινητικότητας και στόχος της είναι τα EV και τα FCEV (κυψέλες καυσίμου) να αποτελούν το 40% των παγκόσμιων πωλήσεων της έως το 2030. Προς την κατεύθυνση αυτή και δεδομένης της ευρείας αποδοχής των ηλεκτροκίνητων που αναμένεται τα επόμενα χρόνια, η Honda επιδιώκει να αποκτήσει σημαίνουσα θέση στην αγορά και στην συνείδηση του αγοραστικού κοινού, δημιουργώντας ένα ισχυρό εμπορικό σήμα με βάση τις παραδοσιακές αξίες της εταιρείας.
Φορέας και μετουσίωση της φιλοσοφίας αυτής, θα είναι η σειρά ηλεκτροκίνητων οχημάτων “0” , που είχε παρουσιαστεί ως μελλοντικό concept στις αρχές του έτους (2024). H Ηonda αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες, αναφέροντας πως μέχρι το 2030, τα μοντέλα που θα συμπεριλαμβάνονται στη γκάμα, θα είναι επτά στον αριθμό.
Bάση του σχετικού χρονοδιαγράμματος που η Honda έδωσε στην δημοσιότητα, πρόκειται να παρουσιαστούν διαδοχικά πέντε SUV, καταλαμβάνοντας όλες τις κλάσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας σε ότι αφορά το μέγεθος και την τοποθέτηση τους στην αγορά, καθώς και δυο sedan τύπου αυτοκίνητα.
Το όνομα της σειράς “0”, πρεσβεύει και αντανακλά την προσέγγιση της Honda στην σχεδίαση ηλεκτρικών οχημάτων “εκ του μηδενός”, με βάση το τρίπτυχο Thin – Light – Wise, το οποίο αναλυτικά σημαίνει τα εξής:
Thin
Mε βάση μια νέα πλατφόρμα για τα ηλεκτρικά μεσαίου και μεγάλου μεγέθους, η Honda επιθυμεί να εξασφαλίσει την μέγιστη δυνατή άνεση και την βέλτιστη εκμετάλλευση χώρων στο εσωτερικό των αυτοκινήτων. Για τους λόγους αυτούς, το σύστημα υποδιπλασιασμού και ο ηλεκτρονικός έλεγχος της μετάδοσης φιλοξενούνται σε μια πολύ συμπαγή μονάδα (e-Axle), ενώ παράλληλα, η συστοιχία των μπαταριών, είναι, σύμφωνα πάντα με την Ηonda εξαιρετικά λεπτή.
Συνδυαστικά, τα στοιχεία αυτά προσφέρουν στους σχεδιαστές χωροταξική ελευθερία στην διαμόρφωση του εσωτερικού, χωρίς εγγενείς περιορισμούς, με την Honda να κάνει λόγο για μοναδική άνεση, χαμηλό προφίλ πατώματος, κοντό πρόβολο και καμπίνα με άπλετο χώρο.
Light
Η Honda θα επιδιώξει να εμφυσήσει δυναμικά sport χαρακτηριστικά στα μοντέλα της σειράς 0. Εκτός από τα ελαφρύτερα πλαίσια, η νέα σειρά EV πρόκειτα να κινείται από μια ολοκαίνουργια, μικρή σε εξωτερικές διαστάσεις και ελαφριά μονάδα ισχύος, με την Honda να αναφέρει ότι χρησιμοποίησε και τεχνογνωσία από την συμμετοχή της στην F1, για να πετύχει τους επιδιωκόμενους στόχους. Συνολικά, το βάρος των οχημάτων της σειράς 0, αναμένεται κατά περίπου 100 κιλά λιγότερο, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ηλεκτρικά της Honda, που έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα.
Βαριά εξαρτήματα όπως η μπαταρία και η μονάδα ισχύος τοποθετούνται χαμηλά και «ζυγισμένα» στο κέντρο του αμαξώματος για να επιτευχθεί χαμηλό κέντρο βάρους, με αποτέλεσμα τη σταθερή συμπεριφορά του οχήματος και την χωρίς τάσεις, ουδέτερη συμπεριφορά στον δρόμο. Παράλληλα, η ακρίβεια και η αμεσότητα στις εντολές του οδηγού, εξασφαλίζονται μέσω συστημάτων διαχείρισης που αναπτύχθηκαν με βάση την τεχνολογία της Honda στην ρομποτική.
Η εταιρεία υπόσχεται επίσης κορυφαία απόδοση στο τομέα της αυτονομίας για κάθε ένα από τα μοντέλα της σειρά 0, δεδομένου του μικρότερου βάρους τους και της προσεγμένης αεροδυναμικής, με πολύ μικρό συντελεστή οπισθέλκουσας.
Wise
Tα μοντέλα της σειράς 0 θα εξοπλίζονται με λειτουργικό για το οποίο η Honda αναφέερει πως προσφέρει μοναδική εμπειρία διεπαφής για τον χρήστη, με δυνατότητα παραμετροποίησης και προσαρμογής στα δεδομένα και στις προτιμήσεις του, ενώ η εταιρέια δεσμεύεται για συνεχή updates, ώστε το σύστημα να παραμένει επικαιροποιημένο.
Η ΑI έχει επίσης την τιμητική της, ως μέσο για την βελτιστοποίηση του αυτοματισμού, της άνεσης και της κατανάλωσης ενέργειας αλλά και ως στοιχείο για την λειτουργία της αυτοματοποιημένης οδήγησης, με την οποία τα οχήματα της σειράς “0” θα εξοπλίζονται. Επιπρόσθετα, η AI πρόκειται να αλληλεπιδρά και με τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης (ADAS).
Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο της “modular” αρχιτεκτονικής στο διαχειριστικό σύστημα των νέων μοντέλων, όπου πέραν μιας κεντρικής ECU, θα υπάρχουν και άλλες σε παράλληλη σύνδεση με αυτή, ώστε να αναλαμβάνουν τον επεξεργαστικό φόρτο επί μέρους συστημάτων, ξεχωριστά και αυτόνομα.
Η παρουσίαση των μοντέλων της σειράς αναμένεται να ξεκινήσει από το 2026, αρχικά στην αγορά της Βορείου Αμερικής, με την διάθεση στον υπόλοιπο κόσμο να ακολουθεί αμέσως μετά. Στα πλαίσια της συνέντευξης τύπου, η Honda αναφέρθηκε επίσης στην ξεχωριστή γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σχεδιασμένη ειδικά για την αγορά της Κίνας, καθώς και στα ελαφρού τύπου επαγγελματικά αλλά και τις μοτοσικλέτες, που σκοπεύει να συμπεριλάβει στην γκάμα της εταιρείας μελλοντικά.
*Oι φωτογραφίες αυτοκινήτων που συνοδεύουν το άρθρο αποτελούν ψηφιακές δημιουργίες και δεν αναταποκρίνονται στην πραγματικότητα
Όλες οι ειδήσεις
Αφιέρωμα: Τα 5 αυτοκίνητα που ξεχωρίσαμε στο Breaking Bad
Πιάσαμε το νέο Suzuki Swift «στα πράσα» στην Αττική Οδό!
Οι Γάλλοι μας συμβουλεύουν να οδηγούμε σα… γυναίκες!